Openluchtfilter in orginele astra g behuizing

Forumindex Forums Modellen Astra Openluchtfilter in orginele astra g behuizing

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #18301112

    Mijn BMC CDA heeft me €230 gekost, een nepperd heb je al voor zo’n 5 tientjes op eBay.

    #18301113

    Ff een beetje off-topic…
    @bart-gsi wrote:

    maar onderin de toeren heb je veel koppel en weinig vermogen.. dus ik kan denk ik eerder zeggen dat deze filter je meer koppel zal geven dan vermogen… vermogen zal past starten rond de 2500 tot 3000 toeren en vanaf daar verder…

    Daar ga je weer de “fout” in Bart (we hebben het al hierover gehad ;) ),

    Pk [vermogen] = Nm [koppel] x (rpm / 5252)

    #18301114

    Terug ontopic,

    Koop het beste wat je budget toelaat!
    En ga voor een gesloten systeem.

    Welke opstelling dat je kies is uiteindelijk jouw eigen keuze.
    Wim en Haasje hebben zelf ondervonden dat ze geen baat hebben diverse type sportfilters en zweren bij OEM papieren filters.
    Ik heb in tegenstelling juist wel voordeel gehaald met mijn opstelling. Maar ik heb ook een ver van OEM blok in mn wagen hangen.

    #18301115

    @KRSA2000 wrote:

    Ff een beetje off-topic…
    Daar ga je weer de “fout” in Bart (we hebben het al hierover gehad ;) ),

    Pk [vermogen] = Nm [koppel] x (rpm / 5252)

    Ik zie toch deze 2 dingen los van elkaar.. Op een grafiek van een rollenbank zie je toch ook eerst nm aan koppel en daarna de opbouw van pk aan vermogen ?? Of is dat weer wat anders??

    #18301116

    Kijk naar formula,
    Meer koppel = meer vermogen

    Het verschil wat je ziet op een grafiek heeft te maken met de toerental factor (rpm/5252).
    Maar als je bv de koppel zou verdubbelen zul je zien dat de aantal pk’s ook toeneemt met een factor van 2.

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18301117

    Ik heb de ebay variant koste me ong 45 euro en werkt prima :thumbup
    voor mij nooit geen origineel meer :D
    m’n 1.2 16v was vrij tam in hoge toeren
    nu komt er na 3250 toeren serieuze 16v (danoontje) power vrij :jerry
    het blijft natuurljk een 1.2 :hmmz

    #18301118

    Dat weinig vermogen bovenin vind ik wel mee vallen bij de standaard x12xe.

    Hier een die leverde 12km in op top met een BMC filter met goede aanzuiging

    Die ging van 187navi kms naar 175navi kms gauw maar weer origineel boxje erop.

    X12XE 238.000km met nieuwe originele LMM en Lambda sonde

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18301119

    187 is niet gezond met een f-10 :hmmz
    fabrieksopgave is 163 kmpu top
    ik haalde eerst 165kmpu nu 175 (gps)
    dusja, waar ligt dat dan aan?

    #18301120

    Weet niet wat er niet gezond aan is.

    Moet hij kunnen hebben.

    Geheel originele Corsa-B 1.2-16V Sport bj2000

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18301121

    @KRSA2000 wrote:

    Ff een beetje off-topic…
    @bart-gsi wrote:

    maar onderin de toeren heb je veel koppel en weinig vermogen.. dus ik kan denk ik eerder zeggen dat deze filter je meer koppel zal geven dan vermogen… vermogen zal past starten rond de 2500 tot 3000 toeren en vanaf daar verder…

    Daar ga je weer de “fout” in Bart (we hebben het al hierover gehad ;) ),

    Pk [vermogen] = Nm [koppel] x (rpm / 5252)

    Onjuist he, dan moet je met lbft rekenen.

    EDIT: Overigens kort door de bocht is het aantal PK’s de snelheid waarmee het koppel wordt afgezet.

    #18301122

    Sorry… mn fout… (kut… daar gaat mn geloofwaardigheid)

    Correctie:

    Pk = ft/lbs x (rpm/5252)

    Of

    Pk = (Nm x 0.738) x (rpm/5252)

    Principe blijft hetzelfde

    #18301123

    Krsa en haasje maakt niet uit…
    Ik ging ook regelmatig de fout in.. Maar nu er uitleg bij kont inplaats van dat ik op me fout afgezeken wordt steek ik er ook wat van op… Vandaar dat ik dus de vragen erbij zet…

    #18301124

    @KRSA2000 wrote:

    Sorry… mn fout… (kut… daar gaat mn geloofwaardigheid)

    Correctie:

    Pk = ft/lbs x (rpm/5252)

    Of

    Pk = (Nm x 0.738) x (rpm/5252)

    Principe blijft hetzelfde

    Waar komt die 5252 vandaan? Is dat een afgeleide van pi? Of is dat een omrekening van Watt naar PK? (Zelfs boeren werken al niet meer met paarden).

    P=2pi*T*n

    P = Vermogen in Watt
    T = Torque in Nm
    n = omwentelingen per seconde

    #18301125

    De 5252 is het punt waarop de Pk lijn en de koppel lijn elkaar kruisen. (Let op dit kan anders zijn maar dat wil zeggen dat eigenlijk de dyno graph niet juist is).
    Boven de 5252RPM stijgt het aantal Pk’s altijd boven het koppel uit.

    EDIT: Soms lijkt het niet zo door vertrokken schaalverdeling of dergelijken overigens.

    #18301126

    Bij moj al bij 1100 a 1200 bij mijn 3.0-V6

    200nm bij 1000toeren 207.8 gemeten wiel pk’s

    Ow had effe een verwarring haha.
    Op de grafiek gaat het over.

    En als je motor de 5252toeren niet haalt?? Vrachtwagen / scheeps / serieuze generator motoren??

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18301127

    Als die 5252 toeren niet haalt kruist die niet. Maar klopt de formule nogsteeds.

    EDIT: Als ze op een bank niet omrekenen, maar bijvoorbeeld echt Wiel vermogen meten klopt die dus ook regelmatig niet.
    Als je geen 1:1 versnelling hebt dus vaak zijn 4e klopt die dus ook niet.

    #18301128

    1:1 versnelling lijkt me zowiezo vreemd. Je hebt altijd een diff van rond de 1:3 / 1:4

    Zo is mijn diff verhouding 3,842

    1: 3,577
    2: 1,887
    3: 1,192
    4: 0,848 (hier is vermogen op gemeten)
    5: 0,686

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18301129

    http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Heb deze op de Corsa Turbo en die werkt prima.

    Op de Vectra had ik een K&N paneel en nu een papieren standaard ding, merk eigenlijk geen verschil.

    #18301130

    @wim-v6 wrote:

    1:1 versnelling lijkt me zowiezo vreemd. Je hebt altijd een diff van rond de 1:3 / 1:4

    Zo is mijn diff verhouding 3,842

    1: 3,577
    2: 1,887
    3: 1,192
    4: 0,848 (hier is vermogen op gemeten)
    5: 0,686

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    als het goed is laten ze de auto uitrollen aan het eind van de run en hiermee bepaald men de dif verhouding welke gebruikt wordt om het vermogen aan de motor te berekenen.

    #18301131

    Ze berekenen gewoon de gehele versnellings verhouding.

    Maakt geen zier uit of de versnelling 1:1 is of niet

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.