open luchtfilter

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) open luchtfilter

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216388

    hoi

    Wie heeft er ervaring met een open filter van K&N of van green air filter voor een zafira opc , is dit aan te raden of niet doen .

    mvgdanny1972

    #17596592

    heb wel een green op mn let. moet zeggen merk niet egt super veel verschil kwa vermogen of iets, hij filtert wel fijnstof omdat deze geolied zijn. 20 euro filters zijn dat niet. en ja eigenlijk is het allerbeste een inlegfilter, mja dan heb je weer minder sound en dat is juist vet bij een turbo blok :D stofzuigee

    #17596593

    heb er ervaring mee maar never nooit meer.

    Pokke geluid en hij zoop veel meer. Was niet meer leuk. Zou een inlegfilter nemen.

    #17596594

    Ik gebruik zelf de K&N 57i filter kit , tot volle tevredenheid ik reinig hem wel regelmatig daar Nederland steeds meer op een Sahara begint te lijken.
    Je schrikt hoeveel zand eruit komt rollen!!!:o
    Als je het perfect zou willen doen zou je er zomers mee kunnen rijden en s’winters met een inlegfiltersysteem
    want kijk maar wat er bij al dat zoutgestrooi ook bijgemengd word nl. ZAND.
    En iedereen weet dat dit niet in je motor thuis hoort.
    Het geluid is puur een smaak verhaal je vind het ok of niet.:thumbup:thumbdown

    #17596595

    Hier een fotootje van de K&N 57i wanneer je alles nog orgineel hebt.
    gr Marcel

    #17596596

    K&N sloopt je onderblok….je auto wordt een oliezuipert.

    #17596597

    Komt het echt door de K&N filter??
    Heb zelf toendertijd op mijn astra GSI 120.000 km met een K&N filter gereden, maar nooit problemen met olieverbruik gehad. Auto had 235.000 km gelopen toen ik hem verkocht.

    Heb pas ook een motorrevisie achter de rug met de zafira OPC, mijn geluk was dat dit onder de garantie viel. Zoop ontzettend olie, dit bleek in het onderblok te zitten, te grote zuigerspeling. Je hoort olieverbruik heel veel bij deze motor. Veel vervangen de turbo en de klepseals eerst, en dan blijkt het vaak nog niet weg te zijn.

    Ligt natuurlijk ook aan de rijstijl van de vorige eigenaar, maar de onderblokken zijn niet zo super.
    Fabrieksaf al een vrij grote zuigerspeling, en dan zijn ze ook snel versleten bij stevig gebruik. Deze info. heb ik van het revisiebedrijf waar de mijne is gedaan, in opdracht van de opel dealer.

    #17596598

    Ik rijdt op al mijn auto’s K&N producten tot volle tevredenheid moet ik zeggen.
    Als ik mijn K&N op gezette tijden reinig komt daar best een boel rommel (zand en stof) uit waar ik uit opmaak dat het toch wel als filter functioneerd en aan mijn oude overleden turbo heb ik op de rotorbladen geen zand of ander vorm van inslag kunnen zien.
    De OPC is ook natuurlijk een sport verhaal en deze motoren krijgen best wat voor hun kiezen.
    Dus idd rijstijl , spellingen lijken mij eerder de oorzaak van dergelijke klachten.
    Gr Marcel

    #17596599

    origineel gepost door Baas J.
    K&N sloopt je onderblok….je auto wordt een oliezuipert.

    hoe bedoel je dat

    #17596600

    Omdat er kleine deeltjes zand toch meekomen en langzaam je onderblok uitschuren wat resulteert in olieverbruik.
    Wil je per se K&N, neem dan een paneelfilter in je originele box. Maar goed, dit is mijn mening maar hoor.

    #17596601

    Of neem een Dbilas Flowmaster + Flowpipe.
    Dat werkt op zeker, maar is wel een prijzige oplossing…

    #17596602

    origineel gepost door Baas J.
    Omdat er kleine deeltjes zand toch meekomen en langzaam je onderblok uitschuren wat resulteert in olieverbruik.
    Wil je per se K&N, neem dan een paneelfilter in je originele box. Maar goed, dit is mijn mening maar hoor.

    ik bedoelde er ook niets mee
    wilde alleen even jou stand punt weten waarom dat jij denkt dat het onder blok kapot gaat door een k&n filter.

    ik heb de k&n open filter op mijn vectra turbo gehad
    en ik heb ze 15jaar lang in de motorsport gebruikt en nooit een probleem,alleen je moet ze wel goed onderhouden.
    maar dat is eigenlijk met alles.
    en je kan altijd nog voor het fijnste stof een pre charger om je filter doen

    http://www.knfilters.com/search/wrap.aspx
    er zit er nu ook een op mijn corsa a met de z20let motor
    http://i537.photobucket.com/albums/ff332/arjo_photo/P1010052Small.jpg

    #17596603

    Een Corsa A met 200pk….. Tering dat zal zeker te weten hard gaan.

    Auto van nog geen ton aan gewicht.

    Heb je er wel een doorgelaste kooi van voor tot achter inzitten anders ben je zo plat als een pannekoek als met een A een klapper maakt.

    #17596604

    origineel gepost door tijgetje57
    Een Corsa A met 200pk….. Tering dat zal zeker te weten hard gaan.

    Auto van nog geen ton aan gewicht.

    Heb je er wel een doorgelaste kooi van voor tot achter inzitten anders ben je zo plat als een pannekoek als met een A een klapper maakt.

    308 pk 460nm

    ja zit een door gelaste kooi in

    #17596605

    origineel gepost door Baas J.
    Omdat er kleine deeltjes zand toch meekomen en langzaam je onderblok uitschuren wat resulteert in olieverbruik.
    Wil je per se K&N, neem dan een paneelfilter in je originele box. Maar goed, dit is mijn mening maar hoor.

    Een open luchtfilter of een paneelfilter van K&N heeft toch dezelfde samenstelling. Dan zou je met een inlegfilter van K&N ook die fijne deeltjes zand in je onderblok moeten krijgen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.