opel_astr@'s german style kadett project

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling opel_astr@'s german style kadett project

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 631)
  • Auteur
    Berichten
  • #17311509

    origineel gepost door BadMuts

    origineel gepost door peerke1987
    ik denk dat de prijs wel mee valt voor het verchromen vriend!

    Mja goed hoeveel heb je er voor over? ik schat rond de 250 euro…

    heb het, hier in enschede, eens gevraagd een tijd terug…en daar kostte een spruitstuk verchromen 75 euro.

    btw. als je wilt verchromen, zorg dan eerst dat je spruitstuk gestraald word. Het liefst glasstralen, dan blijft/pakt het chroom beter (zitten)

    Grt. René

    Ik wil niet de wijsneus uithangen maar bij verchromen word het metaal juist gepolijst als een spiegel voor de chroomlaag erop gaat.
    Dus stralen lijkt me niet gewenst.
    @ astra
    de plaats voor de lambda moet in ieder geval zijn waar de buizen samen zijn gekomen.
    En idd bij div automaterialen zaken verkopen ze lasringen met de juiste draad,
    succes verder met de auto.
    gr

    #17311510

    robert had je al voor die andere astra gekeken?

    #17311511

    Weuw, dikke velgen heb je daar..

    Maare.. die Ats velgen.. gaan die weg ?? heb eventueel wel intresse in de Ats velgen.. zitten nieuwe banden op toch ?

    #17311512

    origineel gepost door stoppelflieger

    origineel gepost door BadMuts

    origineel gepost door peerke1987
    ik denk dat de prijs wel mee valt voor het verchromen vriend!

    Mja goed hoeveel heb je er voor over? ik schat rond de 250 euro…

    heb het, hier in enschede, eens gevraagd een tijd terug…en daar kostte een spruitstuk verchromen 75 euro.

    btw. als je wilt verchromen, zorg dan eerst dat je spruitstuk gestraald word. Het liefst glasstralen, dan blijft/pakt het chroom beter (zitten)

    Grt. René

    Ik wil niet de wijsneus uithangen maar bij verchromen word het metaal juist gepolijst als een spiegel voor de chroomlaag erop gaat.
    Dus stralen lijkt me niet gewenst.
    @ astra
    de plaats voor de lambda moet in ieder geval zijn waar de buizen samen zijn gekomen.
    En idd bij div automaterialen zaken verkopen ze lasringen met de juiste draad,
    succes verder met de auto.
    gr

    als het gestraald is kan het nog wel verchroomt worden.. is geen enkel probleem..

    #17311513

    origineel gepost door BadMuts

    origineel gepost door peerke1987
    ik denk dat de prijs wel mee valt voor het verchromen vriend!

    Mja goed hoeveel heb je er voor over? ik schat rond de 250 euro…

    heb het, hier in enschede, eens gevraagd een tijd terug…en daar kostte een spruitstuk verchromen 75 euro.

    btw. als je wilt verchromen, zorg dan eerst dat je spruitstuk gestraald word. Het liefst glasstralen, dan blijft/pakt het chroom beter (zitten)
    Grt. René

    75 euros is inderdaad niet veel geld!:D Valt helemaal niet tegen…
    Hoe heet dat straalbedrijf dan kerel?

    #17311514

    veel chrome bedrijfen willen geen gestraalde delen doen omdat de kans groot is dat er dan stukjes straal zand in het dompelbad komen en dat is erg lelijk zoals je snapt :o

    #17311515

    volgens mij zitten de kosten toch ook meerendeel in het ontchromen als het verchromen?:hmmz

    Kan me vergissen

    #17311516

    Nee het polijsten is het meeste werk…
    als er grote oneffenheden inzitten zoals straalputjes,krassen endergelijke.
    en de klant wil het strak hebben moet het eerst verkoperd of vernikkeld worden dan geschuurd en gepolijst worden.
    das veel werk en daarom duur.
    veel bewerkingen en kostbare grondstoffen maken het duur.
    in polen verchromen ze voor een prikkie maar dat ziet er ook niet uit.
    gr

    #17311517

    origineel gepost door GlennGSI
    Weuw, dikke velgen heb je daar..

    Maare.. die Ats velgen.. gaan die weg ?? heb eventueel wel intresse in de Ats velgen.. zitten nieuwe banden op toch ?

    Bedankt Glenn,

    zitten idd nieuwe Toyo proxes T1R banden op zal niet meer dan 200km mee gereden zijn:vertag maar die houd ik als winterset of sprintset omdat ze aardig weinig wegen (nog minder dan de compomotives velgen die daar speciaal voor zijn ontwikkeld)

    ATS CUP 15×7 : 7.7Kg
    Compomotive (verschillende srt) 15×7 : ong 8.3Kg
    velgen met het minste gewicht in 15×7: Volk CE28N : 4,1Kg

    Beetje in stijl met mijn velgen alleen geen diep velgbed:P

    Zat net even zo te neuzen en de stijl die ik mn velgen heb gespoten komt nu helemaal in (origineel):vertag:o en ook bij de buikschuiver motoren:D

    BBS RG: (15×7=4.6kg)

    Wat info betreffende gewicht:

    Banden:
    Bandengewicht is net zo belangrijk dan wel belangrijker dan het gewicht van je velgen.
    Dit komt omdat het draaiende gedeelte (gyroscopisch effect) van de banden verder van het midden van de as afdraaien, en daardoor een groter effect hebben op het stuur gevoel, gedrag van je onderstel/veren, acceleratie en remmen.
    De banden met het minste gewicht zijn op het moment nog steeds de Toyo proxes T1R gevolgd door de Pirelli Pzero nero.

    Prestaties:
    De regel is dat elke 0,5kg dat je toevoegt aan het gewicht van je velgen/banden/remschijven, gelijk staat aan het toevoegen van 2x dat gewicht ergens anders aan je auto.
    Deze regel gaat alleen op met het acceleren en afremmen in een rechte lijn:vertag

    Het gewicht speel ook een rol met sturen (gyroscopisch effect) en met de stabiliteit doordat je veren meer hebben te verdragen in de bochten.
    Als je dus naar velgen op zoek bent is het altijd beter om zo weinig mogelijk gewicht in je sturende gedeelte te hebben. (grotere remschijven zijn dus ook nadelig:vertag).

    Offtopic:
    daarom is de acceleratie met een lichter vliegwiel ook hoger. :vertag

    #17311518

    nog een update of niet :jerry

    #17311519

    origineel gepost door stoppelflieger
    Ik wil niet de wijsneus uithangen maar bij verchromen word het metaal juist gepolijst als een spiegel voor de chroomlaag erop gaat.
    Dus stralen lijkt me niet gewenst.

    kan best wezen, maar als je eerst straalt blijft het chroom beter zitten.


    @peerke
    ; bedrijf heet Jansen Chroom geloof ik.

    Grt. René

    #17311520

    Uhhh nee niet echt maar:jerry maar de overgang tussen de sideskirt en de body ben ik nog vlak aan het maken met glasvezen en poly plamuur (1 kant is aardig klaar)

    Voor de rest ben ik elke avond bezig met de Tieg die ook in het verbouwingstopic staat en die moet voor een vastgestelde tijd klaar zijn en de mn kadett niet:jerry

    #17311521

    die deadline die deadlines..

    bedankt rené!

    Ik was dit topic al kwijt.. en vond het altijd zo gezellig hier:P

    #17311522

    veel succes nog wordt al echt een fat german :thumbup

    #17311523

    Mooi leerzaam project.
    Vond die ouwe velgen niet eens zo slecht.
    Hoop dat tie zeer mooi wordt.
    Op die photoshop laat je dat rode zo ver doorlopen op t dak?
    Is t niet mooier om te stoppen bij de klep met een dakspoiler.
    Of strak en kaal.Rest vind ik t een mooie combo.
    Die inderdaad de lijnen goed weergeeft.
    Luchtfilter had er zelf een KN op gegooid.
    En zouden zwarte velgen niet bruut staan?
    Zei t eindresultaat wel.

    Veel succes ermee
    Ps:wat is er mis met n broodje kroket :jerry

    #17311524

    was ik weer ,nog ff gekeken.
    Tog bezig:

    Tankdop andere plaats.
    Enkele ruitenwisser miss.
    Ruiten blinderen.Zwarte band voorruit.
    Hoe spuiten ze die overgang van zwart naar rood zonder randen?

    Voor de freak:
    Achterklep dichtlassen.
    Dubbel uitlaatsysteem.

    Zomaar wat te denken.
    Succes ermee.

    #17311525

    met afplakken , of je moet em in willen laten vloeien met de andere lak. Maar meestal word dit gewoon afgeplakt.

    #17311526

    En dan na de blanke lak voel zie je t niet meer?

    #17311527

    origineel gepost door bolus
    En dan na de blanke lak voel zie je t niet meer?

    Fineliner tape kun je mooie strakke lijnen krijgen.. voel je ook niet zo heel erg, na blanke lak helemaal niet..

    #17311528

    origineel gepost door bolus
    Hoe spuiten ze die overgang van zwart naar rood zonder randen?

    Word niet gespoten auto word helemaal rood en zwart word gestickerd:thumbup
    is makkelijker te verwijderen als het tog niet het gewenste resultaat geeft:P
    zal wel helemaal rood blijven…

    niet dan Robert:jerry

    #17311529

    origineel gepost door blackG

    origineel gepost door bolus
    Hoe spuiten ze die overgang van zwart naar rood zonder randen?

    Word niet gespoten auto word helemaal rood en zwart word gestickerd:thumbup
    is makkelijker te verwijderen als het tog niet het gewenste resultaat geeft:P
    zal wel helemaal rood blijven…

    niet dan Robert:jerry

    Kzou alleen wel een weekje of anderhalf wachten met het plakken.. mocht het wel het gewenste resultaat geven moet het wel mooi worden en niet allemaal bellen eronder van de verf die nog niet uitgedampt is..

    Bij me op het werk hebben we 2 vrachtwagens van Bredenoord opnieuw kunnen stickeren omdat de verf na 2 weken nog niet uitgedampt was..

    #17311530

    glenn dan werk jij zeker bij boonzaayer

    #17311531

    origineel gepost door Black Magic
    glenn dan werk jij zeker bij boonzaayer

    klopt:jerry

    #17311532

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door blackG

    origineel gepost door bolus
    Hoe spuiten ze die overgang van zwart naar rood zonder randen?

    Word niet gespoten auto word helemaal rood en zwart word gestickerd:thumbup
    is makkelijker te verwijderen als het tog niet het gewenste resultaat geeft:P
    zal wel helemaal rood blijven…

    niet dan Robert:jerry

    Kzou alleen wel een weekje of anderhalf wachten met het plakken.. mocht het wel het gewenste resultaat geven moet het wel mooi worden en niet allemaal bellen eronder van de verf die nog niet uitgedampt is..

    Bij me op het werk hebben we 2 vrachtwagens van Bredenoord opnieuw kunnen stickeren omdat de verf na 2 weken nog niet uitgedampt was..

    Tuurlijk gestickerd!:D Hoe kon ik het missen! Dat is inderdaad het slimste, en helemaal als het ooit NIET mooi is, kun je de stickers er af halen. Mits je de lak goed hebt laten harden dmv oven en misschien toch wel een maandje wachten met stikkeren.

    in iedergeval dat gevoel heb ik altijd, al komt die auto uit de oven, de auto nog niet op zn hardst is. Maar ik kan me ook vergissen!

    Slim van je stickers.:thumbup

    #17311533

    origineel gepost door Black Magic
    glenn dan werk jij zeker bij boonzaayer

    Dat klopt :jerry

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 631)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.