Opel zafira volledig kapot

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel zafira volledig kapot

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226869

    Beste leden,

    Even mijn verhaal kort uitleggen.
    Het gaat om volgende auto
    opel zafira 1.9 CDTI uit 2008.

    Daarstraks reed ik op de autosnelweg, en kreeg ik de melding “koelvloeistof nazien”. Ik ben dan meteen gestopt om dit na te zien. Ik zag dat het reservoir leeg was, dus heb ik naar de garage gebeld en meteen bijgevult met water (tijdelijke oplossing). De garage zei dat ik moest verder rijden naar de garage.

    Op ongeveer 1 km van de garage hoorde ik plots een spuitend geluid (stoom precies dat ontsnapt) en daarop viel de motor stil.

    De garage is mij dan komen halen, en heeft meteen even gezien.

    conclusie: koelwater in de motor gekomen en alles naar de kl***. De wagen is uit 2008 en heeft nog maar 110 000 km gelopen (allemaal autostrade). Hij is altijd perfect onderhouden & er is nooit geld op bespaart.

    We balen er echt enorm van, aangezien dit totaal onverwacht komt.

    Weet iemand of hier iets aan te doen is ofzo? :puke
    Het is toch niet normaal dat een auto van 23000 euro na 3 jaar kapot gaat… :hmmz

    Wie kan mij helpen met goede tips of wie moete we contacteren?

    Groeten een teleurgestelde opel-rijder :cry

    #17740034

    valt dit niet onder de garantie????

    #17740035

    volgens de opel garage (waar we normaal niet gaan met de zafira, ik wel met mijn astra) vervalt alle garantie na 2 jaar. de auto is nu een dikke 2,5 jaar (dus half jaar uit garantie :thumbdown )

    Of proberen ze ons iets aan te naaien? :hmmz

    #17740036

    Echt balen man, ik zou Opel nederland/Belgie aanschrijven. Nee heb je, ja kun je krijgen.

    In ieder geval veel sterkte…

    Groeten Bernd

    #17740037

    In overleg met de dealer moeten jullie er heus wel uitkomen. Garantie verlopen of niet. Dit hoort niet.

    Het blijft techniek. Kan altijd kapot. Nieuw of oud.
    Daarom in gesprek met de dealer. Moet goed komen.

    #17740038

    Morgen eens op gesprek gaan se, en desnoods ons eens goed kwaad maken.

    Dit kan/mag absoluut niet :swear Alvast bedankt voor de steun & hulp.

    Ik hou jullie op de hoogte

    #17740039

    Kweet niet of morgen daar een geschikte dag voor is?
    Zaterdags kunnen ze vaak niet zoveel.

    #17740040

    origineel gepost door Laagvlieger
    Kweet niet of morgen daar een geschikte dag voor is?
    Zaterdags kunnen ze vaak niet zoveel.

    Zo ver moeten we niet gaan, dus desnoods staan we er maandag terug hoor. Dat is zeker het probleem niet.

    #17740041

    conclusie: koelwater in de motor gekomen en alles naar de kl***. De wagen is uit 2008 en heeft nog maar 110 000 km gelopen (allemaal autostrade). Hij is altijd perfect onderhouden & er is nooit geld op bespaart.

    Dat van die 2 jaar garantie klopt.
    Maar als je je opel bij de opeldealer in onderhoud houd blijf je gewoon garantie houden.

    Ben je naar een niet opelgarage geweest voor je onderhoud,ja dan vervalt de garantie

    #17740042

    origineel gepost door manta73
    conclusie: koelwater in de motor gekomen en alles naar de kl***. De wagen is uit 2008 en heeft nog maar 110 000 km gelopen (allemaal autostrade). Hij is altijd perfect onderhouden & er is nooit geld op bespaart.

    Dat van die 2 jaar garantie klopt.
    Maar als je je opel bij de opeldealer in onderhoud houd blijf je gewoon garantie houden.

    Ben je naar een niet opelgarage geweest voor je onderhoud,ja dan vervalt de garantie

    Wil je dan zeggen dat we nu nog garantie hebben, ook al hebben we hem meer dan 2 jaar :hmmz De wagen is altijd bij de opel garage in onderhoud geweest (gman Mortsel)

    Vandaag even langs geweest, dat verkoperke van mijn voeten wou ons snel afschudden. Hij noemde het PECH :puke :fy1

    Maandag gaan we contact opnemen met opel zelf + de manager van gman. We houden jullie op de hoogte :(

    #17740043

    Wat doe je dan ook bij de verkoper?
    Dit is iets voor aftersales.
    Oftwel de man achter de balie van de werkplaats.
    Garantie is het zeer zeker niet maar coulance wel!
    Dan komt er een expert kijken die bekijkt wat de oorzaak is.

    #17740044

    je mag een bepaalde levensduur van een auto verwachten dus ook na 2 jaar als de garantie is verlopen

    je hebt een technische en economische levensjaar

    je kunt ff informeren bij consumentenbond

    gr kabouter

    #17740045

    Ik zou het gewoon eerst oplossen met de dealer.
    Kan der wel gelijk van alles bijhalen maar das voor beide partijen niet prettig. Eerst maandag met de aftersales praten. Verkoop heeft hier niets mee te maken want die repareert hem niet!!! Die verkopen alleen maar.

    #17740046

    Als jou zafira dealer onderhouden is,valt dit gewoon onder garantie.
    K snap dat er twijfel is.
    Maar hier moet de dealer opkomen voor jou.
    K weet zeker dat,als met medewerking van de opeldealer dit met gesloten portomonee opgelost moet worden.
    Kan niet he,opel moet zelf garant staan voor de kwalitijd van hun auto’s als je aan hun voorwaarde voldoet.

    #17740047

    Oja met verkopers moet je niet in discussie.
    Die hebben een ander doel voor ogen.
    Jou een nieuwe Zaf verkopen

    #17740048

    origineel gepost door manta73
    Oja met verkopers moet je niet in discussie.
    Die hebben een ander doel voor ogen.
    Jou een nieuwe Zaf verkopen

    ja dat was duidelijk :swear Hij werd er zelfs kwaad van toen we zeide dat we wel naar een ander merk gingen kijken :P

    Maandag nemen we contact op met de manager daar, we hebben zijn nummer meegekregen.

    Ik hou jullie op de hoogte :)

    Hij is altijd om de 30000 km op onderhoud gegaan bij hen, en altijd alles wat moest is vervangen. Dus daar kunnen ze ons zeker niet op pakken hoor :swear

    #17740049

    neej maar ik neem aan dat de verkopers dat onderhoud niet gedaan hebben maar de werkplaats.
    :P

    #17740050

    Neem er al maar een goede advocaat bij, Opel klantenservice trekt op niet veel. Ik heb zever gehad met een 3 dagen oude splinternieuwe Corsa D die ze weigerde te herstellen. (Had vlekken op de lak en afpellende vernis) “U heeft wss door een chemische wolk gereden” was hun antwoord (wagen had 200km). Als ge nen “Dimitri” aan de lijn krijgt bij Opel, echt nen kwal!!! Wimpelt u gewoon af. Oooh wat ben ik toen kwaad geweest.

    #17740051

    Opel zelf stoot het toch weer terug naar de betreffende dealer.
    Heeft weinig zin. Maar op dit moment is er nog geen probleem he!!
    Di tmoet aangekaart worden bij de aftersales (werkplaatsreceptie) en die kan gewoon een coulance aanvraag doen. Op dit moment weet alleen de verkoop er nog maar van en dat is totaal geen partij in deze kwestie.

    Op dit moment is er dus nog geen enkele actie ondernomen om tot een oplossing te komen.

    Stap 1. Naar de aftersales.

    Persoonlijke ervaringen uitwisselen over hoe slecht het contact met Opel zelf is geweest heeft geen zin want dat is helemaal nog niet aan de orde en hopelijk komt het ook niet zo ver.
    Tis ook een stukje goodwill kweken. Als je gelijk stampij gaat maken bij Opel zelf zonder eerst naar de dealer te gaan dan denken die ook van “dikke vinger”.

    #17740052

    Hey Laagvlieger,

    Morgen gaan we naar de manager van Aftersales afdeling om dit te bespreken.

    De verkoper heeft hier inderdaad weinig met te maken.

    Morgen weten we weer meer normaal!

    Laten we duimen :argue

    #17740053

    toi toi toi…………….

    #17740054

    Mooi zal meeduimen morgen.
    maar ben overtuigd dat het goed moet komen.
    Wettelijk gezien sta je sterk en dat weten hun ook wel.
    Zeker omdat je op hun advies bent doorgereden na het bijgevuld te hebben.

    #17740055

    Dank u iedereen! ik laat morgen zeker iets weten.

    Ja en dan was het toch te laat, aangezien de koelvloeistof al in de motor was op die moment :swear

    #17740056

    lijkt mij dat een auto van 2 jaar oud, all-risk verzekerd is. Volgens mij valt motorschade ook onder je all-risk verzekering.
    mischien een optie als je er niet uitkomt met de dealer.

    #17740057

    gezien het tecnisch en economisch aspect en daarnaast de km stand
    23000 zou het geen probleem moeten zijn.maar waarschijnlijk zullen ze
    proberen er onderuit te komen.
    als jou gesprek op niets uitloopt zou ik dit voorleggen bij je rechtsbijstand verzekering,als je die heb dit aangenomen, zou ik deze eerst van te voren informeren voor dat je dat gesprek aan gaat
    maar het zal waarschijnlijk een zware strijd woorden.
    veel suc6 tonsr.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 65)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.