Opel Vectra C Stationwagen (2006) icm 15 inch en ET 49?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Vectra C Stationwagen (2006) icm 15 inch en ET 49?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Ook al zie ik meerdere topics over velgen op de site en elders op internet, kan ik toch niet helemaal het antwoord vinden voor mijn probleem.

Voor mijn Opel Vectra C Stationwagen 2.2 kan ik Opel-velgen (met winterbanden) kopen van 15 inch met ET waarde 49. Kan dat?

Het schijnt dat de auto standaard is uitgeleverd in 2006 met 16 inch met ET 39. Toen ik hem vorig jaar kocht zaten er 17 inch banden onder (ET weet ik even niet).

Wie heeft voor mij het antwoord of die 15 inch met ET 49 kunnen?

Groet,
    Dimitry

Ik heb dan geen Vec. maar een Signum, maar ik rijd al twee jaar op 15″ stalen winterwielen. Deze mogen er gewoon onder.
    Bandenmaat is 195-65/R15. Niet de mooiste keuze, maar wel de meest economische keuze én natuurlijk de meeste grip in de winter!
    Ik hecht wel waarde aan zomervelgen, maar in de winter vind ik dit niet belangrijk.

STiGGEL

@dwijnen wrote:

Ook al zie ik meerdere topics over velgen op de site en elders op internet, kan ik toch niet helemaal het antwoord vinden voor mijn probleem.

Voor mijn Opel Vectra C Stationwagen 2.2 kan ik Opel-velgen (met winterbanden) kopen van 15 inch met ET waarde 49. Kan dat?

Het schijnt dat de auto standaard is uitgeleverd in 2006 met 16 inch met ET 39. Toen ik hem vorig jaar kocht zaten er 17 inch banden onder (ET weet ik even niet).

Wie heeft voor mij het antwoord of die 15 inch met ET 49 kunnen?

Groet,
    Dimitry

Ik heb ook eens rondgereden met 15″ staal ET49 met bandenmaat 195/65r15 en dit ging prima, was wel geen zicht maar dit speelde geen rol in de winter.

Kan maar net met de remklauw, ze hadden ook niet krapper moeten zijn :vertag

Ik vind het niks, de et waarde is veel te hoog waardoor de spoorbreedte 20mm afneemt dus het komt de wegligging niet ten goede.
    En het is geen gezicht als de velgen zover terug zitten.

Jan

of ze op je vectra passen, hangt af van de schijven op je voorremmen
    als je een sport onderstel hebt, heb je grotere schijven en moet je minimaal 16 inch velgen pakken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.