opel signum – missfire cyl. 4

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum opel signum – missfire cyl. 4

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

hallo allen,

ik heb de volgende vraag

Auto: Opel Signum
    Complete benaming: Opel – signum 2.2 16v direct
    Bj: 2003
    Motor: z22yh

Probleem:
    de motor heeft een missfire in cil. 4 (resultaten komen uit het uitlezen).
    hij loopt dus op 3 poten.

de bobine is nieuw, en de ecu heeft 4 zwarte vlekjes (zichtbaar met sterk vergreotglas) maar die is getest en komt er goed uit (dit is het 3de bedrijf die hem test de andere 2 konden het toch niet na een week (dus misschien een geval van kan ik niet maar wil wel verdienen))
    kostprijs ervan is 1100 ex btw of montage.

iemand een idee of ervaringen ermee? (het is ps een motorblokgemonteerde ecu)

als iemand me kan helpen zou dat geweldig zijn, alle suggesties zijn welkom, ookal lijken ze simpel en ondoordacht.

Mvg
    Autobedrijf Snoek

Hoe is het met de bougies ?

Foutcodes overslag cilinder kunnen om meerdere redenen zijn aangemaakt en zijn niet alleen terug te voeren op storingen in de ontsteking.

Deze foutcodes worden gezet door de krukassensor (die ziet dat de motor onregelmatig loopt).
    Misschien daar eens naar kijken.

bougies zijn al vervangen dus daar ligt het niet aan, enige andere suggesties?

mvg

Ik heb je 2 suggesties gegeven.

Deze foutcodes worden gezet door de krukassensor (die ziet dat de motor onregelmatig loopt). Misschien daar eens naar kijken.

Maar loopt de motor ook echt op 3 cilinders op dit moment ? En is de foutcode ook aanwezig (niet te wissen?).

nou de bdp/krukaspositiesensor zal het niet zijn omdat het alleen in cyl. 4 zich voordoet, met gas los laten (vanuit hoge toeren) loopt ie wel even op 4 poten

ps.
    de exacte foutcodes zijn po304 en po303

heb je geen breuk in de bougiekabel of een gaatje heb het vroeger ook gehad dat was bij mij toch het probleem mvg

Bougiekabels heeft deze motor niet zit een bobineblok rechtstreeks op de bougies.

Wanneer zet ie nou de foutcode ? Met gas loslaten ?
    Dat zou vreemd zijn aangezien onsteking en inspuiting dan uitgeschakeld worden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.