Opel Signum 3.2 V6 ’03 (interieur update)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Signum 3.2 V6 ’03 (interieur update)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 139)
  • Auteur

MSinds gister na 2 corsa A’s, een kadett, een Astra F en een Astra G station ben ik eigenaar van een Signum V6 uit 2003.

meteen een paar vraagjes.

– Ik merkte dat de cruise control niet werkt. Ik zie ook geen icoontje branden in m’n tellerhuis als ik ‘m op contact zet (al weet ik niet of dat ook zo hoort). Er komt geen reactie van welke knop dan ook. Waar zou ik het eerste aan moeten denken? hendel kapot? zekering?

– de verlichting achterin werkt niet. nu heb ik er die gister al even snel uitgepakt en nu blijkt dat de “kabel” los is geraakt van de stekker. Ik heb even snel in het donker geprobeerd de platte kabel terug in de stekker te schuiven, maar geen reactie. Is deze kabel los te verkrijgen en loopt deze gewoon naar de binnenverlichting aan de voorzijde?

– er zijn wat lampjes kapot in mijn ncdc2013. Kan ik deze ook vervangen?

ik zal vast nog wel meer tegenkomen maar ik weet waar ik moet zijn om meer te weten te komen..

Hey wilco, nogmaals mooie signum!

Ik kan je alleen helpen met de cruise control. Waarschijnlijk is of je cc hendel vervuilt, of de pinnen in je CIM te veel verbogen, of je CIM is kapot. De snelste methode en de goedkopeste is om je cc hendel los te halen met behulp van een verbogen paperclip onder in het sleufje van de hendel te duwen. Dan zou de hendel heel makkelijk los moeten komen. Dan de hendel uit elkaar halen en alles schoonmaken. Daarna kan je kijken of je de pinnen in het stuur wat kan verbuigen zodat deze weer contact maken met je hendel.

Op vectra-c.com staat de howto met foto’s e.d.

Mooie signum, alla gtspower met spatlappen! :D

Groet

Eric

nette signum met een heel mooi motortje

Gefeliciteerd met je nieuwe auto

Haha die spatlappen gaan er heel snel af.

Weet niemand meer over die binnenverlichting toevallig?

Thnx btw voor de tips voor de cc hendel

Genieten van je SIG :thumbup

gefeliciteerd mooie auto
    bij mijn signum is bij vervanging van de achterverlichting ook de stekker losgeraakt kon niet gemaakt worden heb een
    nieuwe kabel gekocht hemel los kabel loopt naar de voorste verlichting

signum z30dt executive
    adam 100pk
    manta exclusief

super! thnx. gewoon bestellen bij dealer? weet je zo nog wat die kostte?

Mooie kleur Wilco !

kabel vervangen in 2009 218 euro ex
    kost nu 137 euro ex
    let op bij vervangen met de stekker is een vreemde constructie

gr lucien

@DennisD wrote:

Hey wilco, nogmaals mooie signum!

Ik kan je alleen helpen met de cruise control. Waarschijnlijk is of je cc hendel vervuilt, of de pinnen in je CIM te veel verbogen, of je CIM is kapot. De snelste methode en de goedkopeste is om je cc hendel los te halen met behulp van een verbogen paperclip onder in het sleufje van de hendel te duwen. Dan zou de hendel heel makkelijk los moeten komen. Dan de hendel uit elkaar halen en alles schoonmaken. Daarna kan je kijken of je de pinnen in het stuur wat kan verbuigen zodat deze weer contact maken met je hendel.

Op vectra-c.com staat de howto met foto’s e.d.

En dan gelijk even wat contactspray op de contacten!

:thumbup

sow.. is die kabel zo duur?

@kadett-supreme wrote:

sow.. is die kabel zo duur?

Welkommet je Signum en veel plezier toegewenst :afro
    Zo een kabel kun je idd beter bij de demontage handel halen. Dat scheelt je 60 to 70 %

Groet jraaf

thnx! ik zal hier in de buurt eens gaan rondneuzen

Nette mooie Signum, veel plezier en kilometers gewenst.. :thumb

thnx.

voorlopig nog weinig plannen ermee. Woensdag komt er eerst nog een nieuwe distributieriem op. Verder nog een paar hoofdsteunen voor voor de achterstoelen scoren, binnenverlichting aan de achterzijde fixen en de spatlappen eraf.

En natuurlijk moet ie nog gewassen worden. Eigenlijk schande dat ik als detailer de auto nog niet gewassen heb…. maar heb er nog geen tijd voor gehad.

overigens zou gister een koper komen voor de astra, maar deze is niet op komen dagen… zelfs geen reactie….. :swear

Leuk he dat soort mmensen. Vaak blijf je er voor thuis o.i.d en dan geeneens het lef hebben om af te bellen als ze toch niet kunnen/willen

Ook lekker dan..

en de astra is verkocht…… afgelopen zaterdag halverwege de middag kreeg ik een mailtje en nog voor half 6 stonden we met de kentekenpapieren bij het postkantoor.

Eerste update is al een feit…. Hoofdsteunen voor de achterstoelen op de sloop gescoord

ik ben een beetje aan het rondkijken voor winterbanden. Wat is de minimale maat velg die ik kwijt kan op een V6? Ik denk dat ik 15 inch niet om de remmen kan krijgen….

16 inch als ik me niet vergis.

Althans, die gebruik ik en dat past. Had al eens gelezen dat 15 inch niet past ivm de remmen idd.

Ik wil een parrot in gaan bouwen in de signum. Was ter voorbereiding alvast achter het dashboardkastje gaan kijken of daar draden liggen. Ik zag achter de radio een rode, zwarte en blauwe draad afgeplakt zitten. Geen idee waar die voor zijn.

Verder zag ik deze stekker:

Iemand een idee waar deze voor is?

Cruise control werkt weer. Hendel losgehaald en schoongemaakt.

Niemand een idee waar die stekker voor is?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 139)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.