Opel senator 30e a2 Handgeschakeld loopt kats niet goed!

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Opel senator 30e a2 Handgeschakeld loopt kats niet goed!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Hallo mensen hier op het forum!

Ik zoek serieuze hulp…..

Ik ben sinds kort in het bezit van een opel senator 30e a2 met een 3 delige handgeschakelde versnellingsbak.

Hij schakelt en koppelt nog zeer goed! Echter de motor loopt alles behalve zuiver. :swear

Het blok heeft last van carterdruk, Althans zo lijkt het. Als je hem gestart krijgt en je legt de olievuldop los er op, Dan knalt hij er af en gaat hij gigantisch blazen en roken uit de vuldop,

Bij koud starten loopt hij op vermoedelijk 4 of 5 cylinders,

Als je nu weg probeert te rijden dan mist hij al zijn vermogen en valt hij uit. komt dus geen meter van zijn plek.

Iemand enig idee hier wat het kan zijn? Of hoe het evt. verholpen zou kunnen worden.

Hoop zeer graag van jullie te horen. ;) ;)

begin eens met een compressie test en cilinderlektest.
    Carterdruk is nooit goed.

Met deze twee testen kun je iig uitsluiten of je zuigerveren goed zijn en of je kleppen nog fatsoenlijk sluiten.
    Als ik het zo lees zou ik persoonlijk al snel geneigd zijn de motor uit elkaar te trekken om deze een opfris beurt te geven.

Dus nieuwe lagerschalen, nieuwe zuigerveren, cilinderwanden honen en een cilinderkop revisie (vlakken van de kop, polijsten van de kleppen, klepzittingen opnieuw infreesen, en kleppen inslijpen en waar nodig het vervangen van de klepgeleiders). Frisse pakkingen, klepseals, waterpomp en d-riem.

Maar goed dat is persoonlijk en vaak eenvoudiger gezegd dan gedaan.

Begin eens met de bovenstaande testen en post de resultaten ervan king:

Succes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.