Opel Rekord loopt nog heet…. Na nieuwe radiator en koppa

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Opel Rekord loopt nog heet…. Na nieuwe radiator en koppa

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224676

    opel rekord automaat 2.0E S 1983.

    Koppakking vervangen, radiator vervangen door fabrieksnieuwe
    radiateur
    (met ingebouwde oliekoeler voor automatenbak)

    De thermostaat zit er niet in, hebben we er maar even uitgelaten

    Eigenlijk zou hij dus ie meer te warm moeten worden, maar dat doet ie wel.
    Niet op de snelweg, als de rijwind koelt, maar wel in stadsverkeer !
    Hij komt dan zwaar in t rood, en de nieuwe radiator heeft moeite om alles binnen te houden.
    Dit alles na ongeveer 30 km(waarvan 20 snelweg

    Wie helpt me met een oplossing?

    Iemnad zei, de ventilator draait niet hard genoeg, is dat t?, de visco koppeling ?

    originele koelvloeistof gebruikt.

    Van te voren al bedankt

    #17711857

    de viscokoppeling moet weerstand geven als je er zelf aan draaid en als je hem een slinger geeft dan mag hij niet zomaar een paar keer rond mogen draaien maar na een halve slag rond moet hij ongeveer weer stil staan.

    groeten.

    #17711858

    dank
    Kan ik de viscokoppeling zonder problemen afkoppelen?

    #17711859

    nogmaals hi

    Heb even gedraaid aan de Fan, hij draait lustig rond, de eerste
    keer even weerstand maar daarna draait ie 4, 5 slagen
    Betekent dat dat de viscokoppeling niet meer werkt?
    Is dat te vervangen?

    #17711860

    Wordt hij ECHT te warm of geeft je temperatuurmeter alleen maar aan dat hij te warm wordt?

    Meet eens met een infra-rood thermometer op het thermostaathuis als de temperatuurmeter richting het rode gebied gaat.

    Bij mijn Manta hoor je wanneer de viscokoppeling zijn werk doet.
    Dit doet hij alleen na een lange klim waarna ik hem even stationair laat draaien. Als ik daarna weer optrek, hoor je de vin meedraaien (een beetje dat Volvo geluid).

    Heb je een radiateurtunnel tussen je radiateur en de koelvin?

    Hoe soepel de vin koud draait, zegt niets over de juiste werking.
    Voorop de viscokoppeling zit als het goed is een Bi-metaal. Deze is wel van belang.

    #17711861

    Is je koelsysteem wel goed ontlucht? Luchtbellen blokkeren de doorstroom, en veroorzaken zo geheid temperatuur problemen.

    #17711862

    hallo

    Inmiddels weer even een testrit gemaakt
    en ja
    witte rook uit de uitlaat
    Nu maar de kop wel laten vlakken
    scheisse

    #17711863

    Witte rook uit de uitlaat hoeft niet perse door koelwater gecreëerd te worden.
    Dit kan ook door LPG.

    Een garage kan je vertellen of je uitlaat gassen in je koelsysteem hebt.

    #17711864

    waterpomp?

    #17711865

    OK
    lekke kopping bekeken, niets te zien.
    We hebben gemerkt dat de radiator van boven niet heet wordt, wat zou kunnen betekenen dat er lucht of lpg in t koelwater komt,
    (membraan van verdamper lek?)
    Maar hij heeft altijd goed op gas gelopen, anderhalf jaar.
    We gaan nu de waterpomp maar s vervangen, en op benzine
    de evt. lekke membraan uitsluiten.

    Iemand verder nog ideeen svp

    VRGR
    Paul

    #17711866

    heb je de kop al op scheuren gekontroleerd:hmmz

    #17711867

    Bedankt beste lieden
    een paar dagen en weekend verder
    bleek er een scheurtje in de kop, vlak naast een koelkanaal
    Gelukkig heeft m’n garagist een gebruikte kop(..)
    Er op gezet en nu de :Ptikken van een klep nog verhelpen
    een maand verder, maar oorzaak gevonden,
    hopelijk was t dat even

    :swear

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.