Opel Monza verlagen (voorkant)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Opel Monza verlagen (voorkant)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237126

    Ik wil mijn Monza een paar cm verlagen aan de voorkant. Ik zat in eerste instantie te denken aan een low budget oplossing. Gewoon een stuk van de windingen af flexen. Heeft iemand hier ervaring mee, blijft de zaak dan nog goed vastzitten?

    En de GSE veren, zijn die iets korter?

    #17873010

    bij de manta heb ik dat vaak zat gedaan ,maardat gaat goed
    maar dat zijn losse veren en jij heb veerpoten
    weet niet hoe dat gaat ,maar zal vast wel iemand weten

    #17873011

    GSE veren zijn iets lager, maar dat scheelt niet veel. Flexxen wordt ook wel gedaan, maar daar moet je voorstander van zijn…

    Wel kan je eens bij de collega’s van BMW shoppen. E36’ers hebben dezelfde voorveren en dan heb je keus genoeg denk ik om te verlagen.

    #17873012

    Klopt wat Devilray zegt E36 veren passen ik ze zelf ook er onder van een M3 alleen moet je dan A2 veerpoten pakken daar passen die veren op.

    Maar dan krijg je het volgende probleem:

    E36 veren verlagen ergg veel neem echt niet de kortste veren want dan komt ie echt diep te liggen ikzelf heb hier wat opgemaakt dat der verlaging tegen gaat:
    Ik heb een busje wat net over de schokdemper heen gaat genomen en dit op de schotel die de veer klemt gelast en een dikke 3 of 4mm ring genomen met een gat derin wat boven op de schokdemper komt,zo ben ik de verlaging 2,5cm tegen gegaan anders kwam ie veel te diep te liggen,nu is de vooras super strak afgeveert voor een paar cent…

    #17873013

    Als je org verlagen wil, dan kan je gaan kiezen voor de GSE of evt Mantzel,
    met de GSE ongeveer 2,5 cm en met Mantzel veren gaat ie ong 4,5 [zie mijn a2] zakken.


    bekijk het verschil, op beide wagens zitten 16” velgen en zelfde maat banden
    de A1 heb org veren, [denk net als die van jou], op de A2 zitten voor Mantzels en achter GSE veren.

    De Mantzels zijn moeilijk aan te komen, de GSE worden nog wel eens aangeboden :hmmz

    Heb de Mantzels achter van de A2 verwisseld met GSE veren, [mantzels liggen op de plank]
    door de vele drempels in mijn omgeving leek het me een verstandig besluit :D

    Denk zelf dat je met de ‘GSE’s’, mits ze te plaatsen zijn bij een A1, het beste ‘uit de voeten’ kan :thumbup

    #17873014

    GSE veren verlagen amper..ivm met mijn A1 ligt de A2 extreem hoog op de serie GSE veren en dan heb ik nog een hoop rommel onder kap ABS airco en nog wat meer dingen…

    #17873015

    van die e36 veren als ze bij een bmw 30mm verlagen
    ligt de monza da nog lager
    of zijn het originele veren die je moet nemen van de e36

    #17873016

    Ik weet het niet ik bedoel:
    Ik M3 veren gekocht op marktplaats van het merk Eibach of zoiets stond wat op,en deze zouden al lager liggen bij een BMW in verhouding met een serie 3 serie alleen,bij een Monza was dit veels te laag,de veer lag los tussen veerpoot en klemplaat,daarom heb ik toen de zaak met een busje wat meer moeten opspannen.

    #17873017

    En hoe zit het met de achterkant , is daar nog een verlagende veer voor ??
    van Bmw oid ?

    #17873018

    bedankt voor alle tips :thumbup


    @variant
    : ook de achterveren van de e36 zien er hetzelfde uit als voor de Monza, weet alleen niet of je dan originele of verlagingsveren moet nemen

    #17873019

    veren van een senator b passen niet waarschijnlijk he
    om een monza te verlagen

    grtz

    #17873020

    hoe ga ik het beste te werk voor een monza vooraan te verlagen met die veerpoten
    heb wel al auto s verlaagd maar nog nooit een monza

    grtz chriske

    #17873021

    Bij mij zitten er achter senator B veren en schokbrekers onder, passen gewoon alleen de schokbrekers heb ik de busjes uit geboord zodat ze over de asjes van de achteras passen.
    bij mij moest die wat hoger komen met de gastank achterin !

    #17873022

    Zullen de standaard E36 voorveren de monza verlagen, of blijft de hoogte gelijk?

    #17873023

    Lol E36 veren halen je monza erggggg veel omlaag….ik denk zelf teveel en dat je de verlaging tegen moet gaan…

    #17873024

    Net voor een schappelijk prijsje 2 standaard e36 veren gehaald. Zo op her eerste gezicht zijn ze vrij hoog. Maar misschien zijn ze een stik minder stug. Morgen maar eens kijken naar het resultaat.

    Die 2 zwarte veren zijn E36 veren die onder een 318I vandaan komen. Vind ze wel vrij hoog? Of zakken ze behoorlijk ver in?

    #17873025

    Na het gehobby van vandaag even een plaatje geschoten van de 3 veren naast elkaar:

    Links een GSE veer, midden een E36 318I veer, en rechts een originele A2 monza/senator veer.

    Die GSE veer is 1,5 cm korter dan de bmw en standaard A2 veer.

    Echter heeft de BMW veer 5 windingen en de GSE en A2 veer 6 windingen.

    Hoop echt dat die BMW spiralen flink inzakken, anders moet de boel er weer onder weg :afro

    En wat geeft een beter weg gedrag, gasdempers of olie schokdempers? Kan nog kiezen voordat ik de boel er onder zet.

    #17873026

    hier zie je mijn monza met verlagings setje van mantzel voor en achter.

    en hier onder zie je voorkant nog steeds mantzel achter kant origineel van monza ( dank je wel peter777 voor de veren )
    voor mijn gevoel en rij gedrag staat hij perfect en rijd ook zeer goed.

    je zou bijna zeggen dat je het verschil niet ziet maar wel merkt ook bij drempels gelukkig.

    :thumbup

    #17873027

    Ik vrees nu het ergste qua drempels voor mijn monza :) Maar staat goed! Als je de zomer wielen er onder gooit dan is het helemaal strak! (Die winter gaat echt niet meer komen)

    #17873028

    Kunt um altijd ophogen zoals ik dat gedaan heb….

    Heb je misschien een foto?

    Ben zelf benieuwt hoe een serie E36 veer uitziet op een Monza

    #17873029

    @GSE wrote:

    Kunt um altijd ophogen zoals ik dat gedaan heb….

    Heb je misschien een foto?

    Ben zelf benieuwt hoe een serie E36 veer uitziet op een Monza

    Ik heb alleen de mantzels achter gemonteerd de voorkant van de auto is nog helemaal kaal, geen blok/bak en geen ophanging. Ga eerst de veerpoot koepels nog lassen en dan boel weer in elkaar zetten :) . Gaat nog wel een maandje duren vrees ik ;)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.