Opel Monza GSE Keinath Cabrio. Waar zijn ze?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Opel Monza GSE Keinath Cabrio. Waar zijn ze?

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 163)
  • Auteur
    Berichten
  • #18094109

    Hier nog en foto van de BI Opel met de eigenaars op de big opel meeting 2010.

    En hier heb je er nog een echte Keinath
    Is van en vriend van mij die behalve deze keinath ook nog en adembenemende collectie bitters en manta 400 enz . heeft



    Die auto staat in de odenwald in duitsland in en hele groote loods met ongeveer 30 andere beauties.
    Heb hem ens gevraagd of ik niet regelmatig en ritje met die autos zou maken omdat ik zoveel vrije tijd heb en die autos er maar kapot staan maar dat wou hij dan toch niet.

    #18094110

    :wub erg mooie collectie. Tja, rijden is risico nemen op schade. Ik snap hem wel maar is stilstaan voor de auto’s niet bevoordelijk.
    Het antwoord is mij al 99.9% duidelijk, maar zou je eens willen vragen of hij de keinath wilt verkopen. :D Wie niet vraagt……….

    #18094111

    Mooie fotos, sammy, thnx :thumb

    Kleine tegenvaller, nu van dichtbij, vind ik wel de voorruit in zn geheel.
    Voor de rest prachtige wagen, deze zal wel een respectabele taxatie hebben :wors

    #18094112

    @MonzaRon wrote:

    Mooie fotos, sammy, thnx :thumb

    Kleine tegenvaller, nu van dichtbij, vind ik wel de voorruit in zn geheel.
    Voor de rest prachtige wagen, deze zal wel een respectabele taxatie hebben :wors

    Lijkt veel op auto nummer 7
    Zie inderdaad de voorruit maar ook de kompleet gespoten velgen, de zwarte naafdopjes en de ontbrekende zwarte striping.

    Erik

    #18094113

    Wat zou een Keinath Monza waard zijn?
    Uiteraard begrijp ik dat hier geldt, wat en gek er voor over heeft.

    Er zitten hier op het forum genoeg “gekken” :D
    Wat zou jij nou maximaal voor een Monza Keinath willen betalen?
    Het maakt hierbij niet uit of je het wel of niet kan betalen.
    Een prijs hangt uiteraard geheel af van de staat van de auto, daarom als je een prijs opnoemt, vermeldt dan even voorgaande autonummer erbij, of noem een minimale prijs voor een sloper, en een maximale prijs voor een in nieuwstaat verkerende versie.

    #18094114

    Ok dan, miss dat ik begin met de aftrap,
    over onderstaande valt genoeg te twisten, dus ik doe maar een poging,
    probeer het verhaal een beetje naar mijn gevoel te onderbouwen, bla bla.
    mede omdat er zo weinig ‘levendige’ C5’s te bewonderen zijn :wors

    Ik zou het niet echt weten, is een moeilijke ‘cabrio’ om te gaan schatten,
    welke is nog compleet origineel, de kans daarop is zeer miniem.
    Welke oogt en lijkt het meest origineel en in welke staat verkeert ie op het moment van schatten.

    Als we van de nieuwwaarde uit mogen gaan naar euro’s,
    zitten we al snel aan de 40.000. :thumb

    Door de lage productie, maar het belangrijkste is,
    dat niet Opel, maar dat deze C5 speciaal is ontworpen door Keinath,
    Dit maakt het nog lastiger voor een taxeur om er een waarde aan te koppelen.

    Deze waarde moet voldoende dekkend zijn bij een evt wederopbouw,
    na een evt fatale ongeval, waarbij de wagen totallos is geraakt.

    That’s all there is, zal ik maar zeggen, en daar zit ook het ‘hangijzer’,
    om deze waardebal maar te openen hou ik het bij een schatting,
    wat werkelijk de schatting zal zijn, dat bepaalt de taxeur,
    die met deze wagen in een lastig pakket gaat komen.

    ok, genoeg getypt, bij een goede en nette C5 probeer ik
    voorzichtig te zijn met mijn schatting,
    Ik, de eerste ‘gek’, zet de C5 op een waarde van €35.000, [moet toch ergens beginnen] :mrgreen:

    wat ie werkelijk op gaat leveren bij verkoop is een totaal ander verhaal ;)

    wie volgt………. :D

    #18094115

    Helaas denk ik niet dat ze zo veel opbrengen immers ligt en goede bitter cabrio rond de 30000 € en die is ten slotte gemaakt uit en keinath.
    Maar wat je al zegt als ik zie wat ze voor en kadett c coupe of en gt geven dan snap ik dit ook niet .

    #18094116

    Thnx, sammy, tis een moeilijk verhaal, om er een waarde aan te koppelen.

    Taxatiewaarde is een puur verzekeringstechnisch verhaal,
    de taxeur gaat zich eerst beroepen op een database, om in te zien of
    er meerdere in het lijstje voorkomen, volgende stap internet afstropen,
    op zoek naar een ocassion of meerdere. Na al die verwoedde pogingen staat ie daar,
    misschien 1 vondst, kijkend naar een foto en prijsje ergens.
    Met de knellende vraag bij de taxeur, zien ik op de foto een mooie of een opknapper :hmmz

    Staat deze taxeur bij zijn taxatie een zeer goede onderhouden Keinath C5 te bekijken,
    dan heeft ie als enige houvast de nieuwprijs.
    Aangezien die niet meer relevant te noemen is,
    gaat het wel als richtbedrag meegenomen worden bij een kansrijke wederopbouw.
    Daar wordt een berekening op losgelaten, wat kost een wederopbouw… :shock:

    Er zijn dacht ik 144 Monza Keinaths C5 gebouwd,
    van deze 144 zijn er door Bitter weer 22 omgebouwd naar een Bitter Cabrio.
    De Bitter Cabrio is dan geen Keinath [meer],
    dacht dat deze Bitter Cabrio volgens de specificaties
    uitgerust was met een 3 liter,
    wederom uitkomstig uit de Monza Keinath C5.

    In principe mag je aannemen dat de waarde-lat, van een
    Bitter Cabrio hoger gelegd mag worden dan de Monza Keinath C5 :wors

    hier nog een :kewlpics van de Bitter Cabrio. :thumb

    #18094117

    Dat is toch nu en mooi cabriolet en als je bedenkt dat alleen al de wielen op dit moment tussen de 2 en 2500 € kosten .
    Als je ziet dat en goede Bitter cabriolet rond de 30000 € opbrengt en en bekende van mij voor en mercedes s -klasse cabriolet alleen deze 30000 € voor het nieuw bekleden en het dak betaald heeft snap je de verhoudingen toch echt niet meer.
    En hier en bitter.
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/andere-andere-bitter-sc-cabrio-3-9-midwolde/161078502.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1400&makeModelVariant1.modelId=1&makeModelVariant1.modelDescription=bitter&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18094118

    das een leuk straatprijsje voor een mooie Bitter Cabrio,
    als leuke meerwaarde heb deze een 3.9 inside :thumb

    Dat zal de prijs mede doen op gaan drijven :thumbup

    Smaken verschillen, in het wit met rode bekleding vind ik hem persoonlijk mooier :wub

    edit: bij welke bovenstaande Bitter’s zitten de knipperlichten voor goed ingebouwd :???:

    #18094119

    De witte is en amerikanse uitvoering.
    Vind ik persoonlijk ook mooier.

    #18094120

    @dqp-sammy wrote:

    De witte is en amerikanse uitvoering.
    Vind ik persoonlijk ook mooier.

    Ach ja, vandaar ook die reflectoren aan de zijkanten :???: :thumb

    Als we de straatwaarde van een Monza Keinath C5 aan de Bitter [prijs] koppelen ,
    dan mag je met de Monza wel rekening houden tussen de 15 en 25000,
    das dan ook wat de eigenaar ervoor gaat vragen.
    Alles hangt en valt in welke staat, en ook belangrijk, in welke situatie ie verkocht wordt. ;)

    Denk dat je onder een prijs van 15000 een C5 kan bemachtigen,
    met weinig werk, je mag gaan spreken van een koopje.

    #18094121

    Als je inderdaad kijkt naar de waarde van een Bitter Cabrio, die rond de €30000 euro ligt, lijkt het mij inderdaad dat een Monza Keinath een waarde heeft tussen de 15k en 25k.

    Of je ze tussen de 15k en 25k kan vinden, en kunt kopen is zeer onwaarschijnlijk, aangezien ze nooit te koop staan. Ik heb ze immers in de 20 jaar dat ik hierin geinteresseerd ben, nog maar 1 keer te koop zien staan. Dat betrof onderstaande Monza die toen (Rond 1999-2000) te koop stond voor een bedrag zo rond de 18k.

    Auto nummer 8
    Locatie: Spanje


    De Monza’s die er nu zijn, hebben hun plaats gevonden bij de echte liefhebbers en verzamelaars. Deze mensen zijn vaak niet van plan om de Monza van de hand te willen doen, zelf niet als je het dubbele zou bieden. Alleen als de auto in een nalatenschap terecht zou komen, en deze op de markt komt zou je deze kunnen kopen voor bovengenoemde bedragen

    #18094122

    tja, waar zijn ‘ze’, ook weer zo’n brandende vraag :hmmz

    Denk zelf dat er van de 122 nog een 10tal goede zijn,
    her en der over Europa of de rest van de Wereld.

    De rest zijn volgens mij ten onder gegaan, of blijvende langslapers geworden.
    Het lange stilstaan in een droge ruimte gaat z’n tol eisen bij zo’n wagen,
    het leder en het dak moet geregeld onderhouden worden,
    anders kan het leiden tot uitdroging, met het gevolg dat ie niet meer toonbaar is.
    Het dak heeft blijvend onderhoud nodig, anders sluit ie niet meer zo goed als voorheen,
    een bekend probleem bij cabrio’s, worden hier of daar vochtdoorlatend,
    zal dan wel minimaal zijn, maar voldoende, eerst onzichtbaar maar later zal het
    meewerken aan een proces, waar deze wagens vaker last van hebben, nl……..rottigheid.

    De wagens zijn van de midden 80s, de grootste groep eigenaars toen op middelbare leeftijd.
    Daarvan uitgaande dat het grote deel een eigen garage bezat of thans nog bezit, want
    als je toen 85.000 mark kon betalen, gaan ik er vanuit gaan dat zij een garage hebben
    voor deze speciaal ontworpen cabrio door Keinath.
    De kans dat er ‘langslapers’ zijn is dus zeer groot aanwezig.
    Binnen een aantal jaren zullen er een aantal vrij moeten komen,
    zo niet, dan zou de Keinath C5 echt tot een zeldzaamheid gaan behoren…… ;)

    #18094123

    Heb er nog irgendwo 3 binnen kunnen ‘slepen’ :D

    van auto nummer 10

    zo te zien met een ééndagskenteken :hmmz

    ;)

    #18094124

    Nette wagen, alleen de kleurencombi, silver, rode bekleding en blauw dak is niet mijn voorkeur.

    Een witte, zwart dak met wit of rood interieur vindt ik toch net even mooier.

    Had nog ergens gelezen dat Keinath de 167 aanpassingen heeft gedaan t.o.v. de standaard monza. Alle 121 modellen waren GSE versies met een digitaal dash, Het leder wat altijd littekenvrij.
    De prijzen waren zo rond de 84000dm voor de normale keinath versies. Van de 121 exemplaren, waren er 18 luxere versies gebouwd die bijvoorbeeld als extra een minibar aan boord hadden. Deze stuks verkochten niet zo snel, waarschijnlijk dat dit te maken met de vrij hoge prijs van 120000dm.

    #18094125

    @dqp-sammy wrote:

    Dat is toch nu en mooi cabriolet en als je bedenkt dat alleen al de wielen op dit moment tussen de 2 en 2500 € kosten .
    Als je ziet dat en goede Bitter cabriolet rond de 30000 € opbrengt en en bekende van mij voor en mercedes s -klasse cabriolet alleen deze 30000 € voor het nieuw bekleden en het dak betaald heeft snap je de verhoudingen toch echt niet meer.
    En hier en bitter.
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/andere-andere-bitter-sc-cabrio-3-9-midwolde/161078502.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1400&makeModelVariant1.modelId=1&makeModelVariant1.modelDescription=bitter&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Bij hem heb ik mijn Senator gekocht.

    hij heeft idd een leuke collectie te staan.

    #18094126

    Om de History Keinath een beetje compleet te maken,
    hier een stukkie over de Keinath’s :thumb

    Für Cabrio-Vater Horst Keinath (1943 – 2011) war das C3 Cabriolet nur der Auftakt zu
    einer ganzen Reihe von Karosseriebauprojekten.

    een blik in de werkplaats van Keinath, toen nog met de Ascona’s C3.

    Schon kurz nach dem Ascona nahm er sich das Monza-Coupe vor
    und baute es zum exklusiven Cabrio C5 um.
    Von 1983 bis 1987 entstanden 43 Exemplare. :shock:

    Durch diese Aktivitäten bekannt geworden,
    baute er für Erich Bitter 21 Cabriolets [3] des Bitter SC, darunter einen Rechtslenker.
    Der Senator B wurde ebenfalls geköpft.
    Die drei Exemplare, die entstanden sein sollen, waren aber wohl mehr Machbarkeitsstudie
    für Opel als Prototypen im Hinblick auf eine Kleinserie.

    1993 verließ Horst Keinath das Familien-Unternehmen,
    um sich fortan seinen Traum zu erfüllen.
    Nämlich in Eigenregie Automobile zu entwerfen.
    Im nahen Reutlingen baute er den Keinath GT als Roadster und Coupe.

    Bron: >>> http://www.ascona-cabrio.com/keinath.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
    ==============================================

    Einde 90s of begin 2000 ging het bedrijf failliet, thans is er, op de oude plek, een
    metaalverwerkings bedrijf gevestigd.
    Later hebben een paar oude werknemers van Keinath de draad opgepakt,
    en hebben een Opel garage opgericht onder de naam Auto Center Ermstal,
    voor evt data cq info denk ik dat je in die omgeving kan gaan zoeken.

    #18094127

    @MonzaRon wrote:

    Om de History Keinath een beetje compleet te maken,
    hier een stukkie over de Keinath’s :thumb

    Von 1983 bis 1987 entstanden 43 Exemplare. :shock:

    Bron: >>> http://www.ascona-cabrio.com/keinath.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In één van de eerste post’s in dit topic maakt ik al melding dat er max 83 gebouwd zijn waar waarschijnlijk 23 Bitter Cabrio’s bij zatten.

    Het zijn er blijkbaar dus nog minder.

    #18094128

    Het gaan er steeds minder worden. Zelf heb ik er nog nooit 1in real gezien. Naar mijn idee is er geen enkele in nederland. Althans geen rijdende versie

    #18094129

    Ik vind de bitter cabrio en de keinath cabrio niet te vergelijken. De keinath is een aangepaste Monza (dak er af, voor de rest cosmetische aanpassingen?) en de bitter is een totaal andere auto met dezelfde bodemgroep. Hierom vind ik de waardes totaal niet te vergelijken (ook al kost een bitter het dubbele)

    #18094130

    Volgens de gegevens op die pagina, die naar mijn mening redelijk betrouwbaar lijkt,
    blijven we achter met een vreselijke kater, wat de aantallen van de C5’s betreft. :(

    Betrouwbaar in die zin, dat er ook in staat dat een paar oude werknemers na het
    Faillissement de handen ineen hebben geslagen en een Opel garage zijn opgestart.

    De 3 Senator B’s zijn waarschijnlijk de laatste Opels die door Keinath ‘onthoofd’ zijn,
    deze zijn klaar gemaakt, om in te kunnen zien, of het haalbaar bleek om
    hiervan een serie te maken. Of deze 3 daadwerkelijk op ‘straat’ zijn gekomen,
    tja, daar moet ik het antwoord schuldig blijven. :???:

    Daarna is de vader, de oprichter, uit het bedrijf gestapt,
    om zijn droom, het maken van een eigen auto, een Keintath GT Roadster en Coupe,
    om later nog de Cabrio versie te verwezenlijken. :thumbup

    Ja, leuke info allemaal, de echte aantallen van de Keinath’s C5 blijven dus een mysterieus verhaal.
    Aangezien er weinig op het net te ‘beleven’ valt, lijkt het me,
    dat we rekening moeten houden met een lagere eindproductie aantal,
    dan vooraf opgegeven is, want lees je bijv onderaan die pagina,
    daar staat info, waarin een nog lager aantal beschreven staat, nl 18 stuks,
    dat aantal werd eens vermeld in een autoblad van 2001, tja…………….
    ……………………..een mooie Cabrio die je totaal in verwarring brengt, zal ik maar zeggen :hmmz :thumb

    #18094131

    Misschien mooi om deze 4×4 er ook even bij te halen ;)

    de 4 wheel drive in de Senators van het britse leger werden
    aangebracht door Ferguson Formula Developments,
    een bedrijf dat zich bezig hield met rem/antiblokkeer en 4×4 systemen.

    Een aantal merken van de jaren 80 kregen een 4×4 systeem van Ferguson.
    Daaronder ook de Senator’s van Opel. Een Brits leger onderdeel, de BRIXMIS,
    gestationeerd in Berlijn, reden toen met de Senator’s 4×4 .

    hier zo’n Senator van het leger bij een open air meeting. :thumbup

    Hierbij dan het 4×4 systeem van ‘Ferguson’

    Nu de Senators in het Britse leger met een 4×4 reden, leek het voor een
    aantal Monza-gebruikers ook wel interessant om zo’n ombouw aan te gaan. :D

    4 Monza’s 4×4
    ==========

    Waarschijnlijk zijn er 4 Monza’s omgebouwd naar 4×4,
    dit omdat de kosten extreem hoog lagen,
    bij zo’n ombouw moest je rekening houden van een kostenplaatje,
    dat de helft van de waarde van een Monza was toendertijd. :shock:

    Hieronder de Monza 4×4,
    in feite dezelfde zoals ook aangegeven
    op de hoofdpagina bij http://www.monzaman.com” onclick=”window.open(this.href);return false;

    onderstaande fotos zijn behoorlijk op leeftijd, schatting 1990-1991

    Of de 4 Monza’s, die uitgerust zijn met een 4×4 van ‘Ferguson’ nog actief
    zijn, is voor mij heden een vraag die ik niet beantwoorden kan. :hmmz

    Tis mooi en appart [ombouw], om het er hier maar even bij te zetten,
    waar waarschijnlijk een serie Senators en Monza’s [4x] bij betrokken waren. ;)

    #18094132

    Brrr, bij een diepere zoektocht op het net kwam ik de volgende
    info tegen over bovenstaande Monza 4×4 :(

    Deze Monza is toendertijd verkocht aan automuseum Patrick Collection te Birmingham,
    vanuit daar is ie veel later verkocht aan een fransman,
    en nu komt het, deze fransman heeft de 4×4 onderdelen van de Monza gehaald,
    voor een replica van een Britse leger Senator 4×4 :shock:

    wat er nadien van deze Monza geworden is,
    blijft een raadsel, helaas beheers ik geen franse taal, moi :mrgreen:

    Over de Senators 4×4 nog een klein weetje,
    deze Senator’s, gedacht wordt aan een klein productie aantal 4×4,
    werden gebruikt bij patrouiles langs de Berlijnse muur van toen. ;)

    grtz

    #18094133

    Zeer bedankt voor de keurige speurwerk betreffende de 4×4 versies.

    Vroeger reed een dorpsgenoot hier met een Senator A2 4×4 van ’85. Deze jongen heeft de nodige werkzaamheden toendertijd aan deze auto verricht, en is toen zelfs naar de UK gegaan om onderdelen te halen voor zijn reparatie. ‘
    Zijn ex heeft deze zeer nette donkerblauwe senator in elkaar gereden. (zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom het nu zijn ex is)
    De auto is naar mijn weten nog steeds in zijn bezit, en staat in onderdelen maar nog helemaal compleet in een garage hier in het ergens in het dorp.

    Ik heb in het verleden meermalen bij hem aangegeven dat ik interesse had in zijn auto, maar hij wilde hem toen niet verkopen.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 163)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.