Opel logo op achterklep GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel logo op achterklep GTS

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Auteur

He jongens dat opel logo op de achterklep van een vectra gts zit dat met dubbelzijdig plakband vast of met van die pennetjes erin?? Wil het logo eraf halen maar als er 2gaatjes zitten ga ik het niet doen want moet dan plamuren/lassen en spuiten om hem weer strak te krijgen! En als het plakband is hoe kan je hem er dan het beste af te halen zonder de lak te beschadigen?? Lijmresten gewoon met wasbenzine weghalen zeker??

In principe is het gewoon dubbelzijdig tape, in ieder geval bij mijn vectra C.

Je kunt het logo het beste weghalen dmv verwarming met een verfföhn (sterk visdraad/gevlochten lijn kan ook, maar dan blijven er meer resten zitten op de chrome kofferbakstrip). Je moet het zeker niet te warm doen anders verpest je het.

Ik heb het bij mijn vorige auto zo gedaan:

föhnen tegen het logo (niet te warm en ongeveer 10/15 cm afstand) en dan logo af en toe bewegen totdat hij zo los zit dat je hem er zo of trekt

De resten had ik verwijderd met een gewone spons en met redelijk warm (handwarm) water en zeep (ajax). Duurt wel iets langer dan met sticker verwijderaar, maar ik wilde geen risico lopen.

oh… oke dan bedankt voor de info… mooi zo kan heel mijn achterklep strak!!king: en had je mijn u2 nog gelezen over die radio??

Een verfafbrander zou ik zéker afraden! Een gewone haarföhn werkt wel zo veilig en ook prima.

Ja had ik ook in gedachten! die worden niet zo heel erg warm:cool:! Ga misschien morgen kijken of ik ze er netjes af krijg!

Ik heb ook een gewone haarföhn gebruikt. Lang genoeg (zeker bij deze temperaturen) verwarmen. Ik heb ze toen voorzichtig, met moed, beleid en trouw, zonder visdraad eraf getrokken. Maar hou ze goed warm!
    De laatste plakrestjes even met wat terpentine weggepoetst en direct even in de was gezet. Had zelfs geen kleurverschil:

Later is er een GT/2000 spoiler opgekomen:

Zitten daar geen gaatjes achter?, was bij mijn astra wel zo.

origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
    He jongens dat opel logo op de achterklep van een vectra gts zit dat met dubbelzijdig plakband vast of met van die pennetjes erin?? Wil het logo eraf halen maar als er En als het plakband is hoe kan je hem er dan het beste af te halen zonder de lak te beschadigen?? Lijmresten gewoon met wasbenzine weghalen zeker??

Hallo,

Ik heb het toen ook met een föhn verwarmd, en ben er met een stuk vislijn achterlangs gegaan, daarna heb ik de lijmresten verwijderd met ontvetter.

Daarna even poetsen, en clean was die :) was wel geen GTS, maar toch :) ;)

Groetjes, Joche

je hebt ook verfohns met diverse warmtestanden gaat ook perfect!

origineel gepost door Gts-2.2
    Zitten daar geen gaatjes achter?, was bij mijn astra wel zo.

Hallo,

Nee, bij de Vectra C niet.

Groetjes, Joche

Oke dan, he bedankt allemaal voor de info ga er voorzichtig morgen misschien aan beginnen!

Heb alles er af Op die chrome strip stond vectra gts v6 dat is er af daarna met chrome poets over heen gegegaan en is netjes nu! alleen dat grote opel logo heb ik er ook af en de lijmresten verwijderd maar je ziet de aftekening nog wel! dat moet je dan wegboenen met poetsspul ofzo? ja het regende nu dus dan moet t wel droog zijn natuurlijk?

Heb alles er af Op die chrome strip stond vectra gts v6 dat is er af daarna met chrome poets over heen gegegaan en is netjes nu! alleen dat grote opel logo heb ik er ook af en de lijmresten verwijderd maar je ziet de aftekening nog wel! dat moet je dan wegboenen met poetsspul ofzo? ja het regende nu dus dan moet t wel droog zijn natuurlijk?

je zal idd de klep even moeten poetsen en in de was zetten dan moet het weg zijn:thumbup

origineel gepost door JoopvanBennekom
    je hebt ook verfohns met diverse warmtestanden gaat ook perfect!

Pas maar op met zo`n fohn anders is de lak ook weg:(

Jan

Ik heb gewoon de lichtste stand gebruikt van de verföhn.

Ik had ook steeds mijn hand er erbij gedaan om te voelen of het niet te warm werd.
    Mijn hand kon gewoon nog tussen auto en verfföhn, dus ik deed het niet superwarm ofzo.

Een gewone föhn kan inderdaad gewoon ook (inderdaad wel wat verstandiger) maar deze föhn moet je dan gewoon dichterbij en langer op het logo gericht houden

ik vind de chromen logo’s juist mooi :hmmz

origineel gepost door evertfisherman
    De resten had ik verwijderd met een gewone spons en met redelijk warm (handwarm) water en zeep (ajax). Duurt wel iets langer dan met sticker verwijderaar, maar ik wilde geen risico lopen.

Dat schoonmaak merk zal ik nooit gebruiken:P

zijn er meer mensen die de klep merkloos hebben op een c:angel graag plus foto:thumbup

Met wat kan ik het beste de aftekening van het opel logo weg krijgen? Turtlewax of??

Polijstmiddel, meguiers paintcleaner of iets in die trant, daarna ff de wax eroverheen

Zoiets,

Gr. Gts32v6

Hallo,

Of deze nog een keer:

Groetjes, Joche

gt 47 formula scratch remover heb ik nog staan voor auto, motor en boot dat kan dan toch ook zeker? maar ben bang dat ik straks doffe vlekken ofzo er in wrijf! En daarna met turlewax ofzo er over? He gts3.2V6 hoe kom je aan dat 3.2 logo? Loop dat ook al een poosje te zoeken maar nog niet gevonden toch ook niet standaard zeker?? Ja of van een andere letterlogo’s 3.2 maken? Wilde er bij mij dan irmscher en dan gts 3.2 V6 op laten staan dat vindt ik wel vet!

He gts3.2V6 hoe kom je aan dat 3.2 logo? Loop dat ook al een poosje te zoeken maar nog niet gevonden toch ook niet standaard zeker?? Ja of van een andere letterlogo’s 3.2 maken? Wilde er bij mij dan irmscher en dan gts 3.2 V6 op laten staan dat vindt ik wel vet!

Hallo,

Deze logo’s, koop je gewoon bij de opel dealer ;)

Vectra 3.2V6
    Onderdeelnummer: 93171973
    Cat.nr: 51 77 242

3.2V6
    Onderdeelnummer: 93172004
    Cat.nr: 51 77 247

Groetjes, Joche

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.