Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › opel Kadett c2 aankoop vraag(dringend)
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2011 om 18:47 #17231015
Hoi,
ben 19 jaar en op zoek naar een auto, mijn voorkeur gaat sowieso uit naar klassiekers, ben niet van plan een auto te kopen van na 1990 ;) ik heb nu een opel kadett c2 sedan op het oog, is gekeurd (als oldtimer dan)
en er is werk aan, ik ben echt niet vies om de handen uit de mouwen te steken, integendeel, maar helaas ken ik er nog niet veel van :( ik vraag hier dus even naar jullie mening over zijn problemen.. :wink:dit is het bericht van de eigenaar die even de problemen ervan omschrijft:
“
Als je de auto laat draaien en je laat zachtjes de koppeling los, dan bolt hij zoals het hoort.
Maar als je vertrekt zoals je normaal vertrekt dan gaat hij niet meer vooruit en kraakt er wat.Volgens mij zit gewoon de cardan aan de boite los zodat de tanden nog maar net aan het uiteinde contact maken en zo doorslippen.
Ik ben er eens onder gaan liggen en je kan de cardan gewoon naar voor en naar achter schuiven (zie je ook wat op de foto)
en er zit daar wat los, je ziet dat er een bout uit is (linksonder foto). Hij verliest daar dan ook wat olie.Volgens mij is het dus een relatief klein probleem/werk.
De andere foto is van de 2e boite.Ik hem voordien altijd als dagelijkse wagen gebruikt en hij is van 1978 dus verwacht ook zeker geen nieuwe (is ook al eens herspoten geweest).
Ik had al een zwaardere wagen met trekhaak gekocht en ik heb het nogal druk voor de moment,
vandaar dat ik er nu zelf geen tijd in wil steken.Ik zie de wagen als een auto waarmee je mits wat werk terug een tijd mee kan rijden,
of als goede basis om een compleet restauratieproject te beginnen.”de foto’s:

dus wat ik graag zou weten, is het probleem makkelijk te verhelpen of eerder duur/veel werk?
alvast bedankt! :)foto’s worden in orde gebracht
13 januari 2011 om 23:45 #17796684niemand die me kan helpen :( ?
14 januari 2011 om 00:28 #17796685Ik denk dat de beste oplossing is de auto bekijken en iemand meenemen die er verstand van heeft. Op afstand en aan de hand van 2 foto’s zullen er weinig mensen zijn die weten wat het probleem precies is
14 januari 2011 om 01:43 #17796686Aan de voorwielkast is ook te zien dat de kadett zeer recent gespoten is, én daarmee loop je ook risico, want hoe hebben ze de auto opgeknapt. Heb het 1 x zien gebeuren dat binnen 4 maanden de matten uit de kofferbak vielen. Als de prijs redelijk is…….lastig. iemand mee nemen!
14 januari 2011 om 09:12 #17796687waar woon je? misschien dat iemand hier van het forum die dicht bij woont even mee kan om te kijken? er zijn er hier zat die er verstand van hebben.
14 januari 2011 om 10:16 #17796688ikzelf kom van van België :) de eigenaar woont in KasterLee, bij Antwerpen.. de eigenaar vraagt er 1600 voor, wat ik ook wel weinig vind, ik zal wel overal controleren op roest, want ik heb hier al foto’s gezien van doorrotte koffers enzo :o als iemand het ziet zitten om eens mee te gaan kijken, laat gerust iets weten,
dank bij voorbaat :)
14 januari 2011 om 11:34 #17796689Tja, gewoon aan de prijs wat afdingen,
mochten er problemen met de bak of aandrijfas zijn, vervang je deze toch gewoon door een andere…stelt niet veel voor, als je de spullen ervoor hebt!
het is en blijft een klassieker, welke waarschijnlijk niet totaal gerestaureert is, de lak zal waarschijnlijk zo overgespoten zijn, dus je hebt een mooie auto voor een jaar of 5 ;-)
motorisch moet ie gewoon lekker lopen, onderhoud krijg je er toch nog genoeg aan… blokjes zijn over het algemeen vrij goed
qua roest moet je een ervaren oog laten kijken,
wielranden
kokerbalken
kofferbakbodem
bodem onder bestuurders en bijrijders stoel
rotte voorschermeneigelijk alles op het dak na ;-):afro
voor de rest zijn het de makkelijkste en simpelste auto’s die er bestaan op de trabant na..
succes ermee!!
mvg rene
14 januari 2011 om 11:56 #17796690ok bedankt voor de tips, heb al een maat gevonden die al aan een opel manta gesleuteld heeft die meekan gaan kijken :)
als ik hem gekocht heb laat ik hem hier zeker es zien ;)thx!
14 januari 2011 om 13:38 #17796691Goede zaklamp mee nemen helpt een hoop om rotte plekken achter de voorschermen te vinden.
Letop dit plekje:
Klik fotoDaar zit een balkje, die is vaak helemaal rot.
Kijk in de motorruimte rond de koplampen, rotten ook vaak weg daar. (Zit een afwatering)
Vooral alle afwateringsputten opzoeken, daar rotten ze meestal rondom… Omdat er vocht zit.
16 januari 2011 om 10:55 #17796692Zo hele netjes is hij ook niet gespoten eigenlijk. De deuren aan de binnenkant zijn nog zwart :P
Verder lijkt het op de foto een nette auto opzich , mist hier en daar was aan maar is allemaal nog wel te krijgen.Het probleem van die bak heeft een maat van mij ook gehad, de tanden van het versnellingsbak tandwiel waren toen beschadigd en daardoor was de cardanas ook afgesleten.
Dit kwam omdat de auto aan de achterkant was verhoogt.Bij deze kadett is dat niet het probleem denk ik, dus als je er een andere bak onder legt en andere cardanas zal het wel goed zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.