OPEL KADETT C (GTE) 1979 zoektocht!!!

Forumindex Forums Overige Historie OPEL KADETT C (GTE) 1979 zoektocht!!!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268344

    Goedenavond Opel rijders,

    Heb eigenlijk alleen maar een vraag,

    Ben al een heel lange tijd opzoek naar diegene die mijn vader zijn Opel Kadett C, waarschijnlijk wel een orginele GT/E uit 1979 heeft!

    Deze is vroeger bereden door Rallyrijder Bob de Jong, uitgebrand en later gekocht door mijn vader die hem weer volledig opgebouwd heeft, hij heeft er meerdere tienlandenritten mee gereden in de jaren 87 en 88!
    Eind jaren 80 heeft hij deze auto weer verkocht, niet meer wetende aan wie nu!
    Ik heb de auto in 1995 samen met mijn vader kunnen traceren in dacht ik, Bornerbroek of delden, in iedergeval daar in de buurt! Daar stond hij in slechte staat in een schuur, de eigenaar zei toen dat hij hem waarschijnlijk niet zou restaureren! En door ging verkopen.

    Mijn vader heeft de auto gekocht in Marle (Overijssel) de eigenaar toen van de auto kwam niet uit Marle maar had daar een schuur waar hij in stond!
    Chassisnummer en kenteken zijn niet meer orgineel waarschijnlijk, dus probeer ik het via jullie te doen, dus weet je iets, of klinkt het bekent?
    Zou je me dan een privé bericht kunnen sturen?
    Ik kan evt foto’s van de kadett sturen!

    Mvgr
    Mike ter Haar

    #18255219

    Hi Mike, wat is het kenteken van de wagen?

    Denk dat je de vraag beter kunt stellen op forum.opelkadettcclub.nl
    Daar zitten erg veel kadett c liefhebbers die veel uit het verleden weten.

    #18255220

    Welkom! Inderdaad denk ik dat je op het C-forum meer kans maakt maar nooit verkeerd om het ook hier eens te vragen natuurlijk.

    #18255221

    Er waren in die tijd 2 kentekens..

    1 is er bijgekocht, ik weet alleen 68-MK-18 nog!

    Bedankt voor jullie reacties!!

    #18255222

    Die bestaat nog! Maar de APK is verlopen in 1978?!?!?!?!?!?! :wtf

    #18255223

    @gose91 wrote:

    Die bestaat nog! Maar de APK is verlopen in 1978?!?!?!?!?!?! :wtf

    “Chassisnummer en kenteken zijn niet meer orgineel waarschijnlijk”
    Zal daar wel iets mee te maken hebben.

    #18255224

    Oh sorry. Daar had ik overheen gelezen…

    Dus als ik het goed begrijp is er voor de auto waar het hier om gaat een ander, nieuwer kenteken aangevraagd? Waarom zou dit kenteken nog op ‘geldig’ staan dan?

    #18255225

    @gose91 wrote:

    Oh sorry. Daar had ik overheen gelezen…

    Dus als ik het goed begrijp is er voor de auto waar het hier om gaat een ander, nieuwer kenteken aangevraagd? Waarom zou dit kenteken nog op ‘geldig’ staan dan?

    Een nieuw kenteken kan (volgens mij) niet, het kenteken blijft altijd bij het chassis nummer horen? Wat wel “kan” is omkatten, daarbij is het originele chassis nummer bewaard gebleven? Kom je regelmatig tegen: kenteken + bijbehorende nummers te koop (in een zakje :shock: )

    #18255226

    Klopt idd!

    Staat ook bij dat hij in 2007 overgeschreven is!
    Dus was heeft iemand hem toen gekocht..

    #18255227

    Gooi hier eens wat foto,s op
    Dan heb je veel meer kans op herkenning en reactie,s

    #18255228

    Ik heb van Mike een aantal foto’s ontvangen. Het gaat dus om de 47-VU-95. Deze werd ook door Henk Vossen tijdens
    de Monte Carlo 1979 gereden. Deze wagen was toen al opgebouwd uit delen of het chassis van de 23-TK-32 die Henk in het Seizoen 1978 reed.

    Henk Vossen in de editie van 1979,was de enigste nederlandse equipe die dat jaar aankwam op de 55ste plaats

    Foto’s van de wagen die ik van Mike kreeg:

    Foto’s van Mike van de wagen met het ”nieuwe” kenteken:

    #18255229

    die 1 na laatste is dat de meeste recente foto???

    ik herken hem iedergeval niet

    #18255230

    Dat klopt!
    Deze is in 95′ gemaakt!

    #18255231

    @JvV wrote:

    Ik heb van Mike een aantal foto’s ontvangen. Het gaat dus om de 47-VU-95. Deze werd ook door Henk Vossen tijdens
    de Monte Carlo 1979 gereden. Deze wagen was toen al opgebouwd uit delen of het chassis van de 23-TK-32 die Henk in het Seizoen 1978 reed.

    Henk Vossen in de editie van 1979,was de enigste nederlandse equipe die dat jaar aankwam op de 55ste plaats

    Foto’s van de wagen die ik van Mike kreeg:

    Foto’s van Mike van de wagen met het ”nieuwe” kenteken:

    Hallo,

    Lees net op dit forum dat de 23-TK-32 was gebruikt voor de 47-VU-95.
    Dat klopt dus niet, want ik ben de eigenaar geweest van 23-TK-32 in 1980 en enkele jaren daarna.
    De vorige eigenaar, die deze GTE gekocht had, kocht deze GTE rechtstreeks van Henk Vossen en ruilde deze in op een splinternieuwe Alfa Romeo Guillietta 2,0 lusso. Bij deze Alfa dealer in Venlo heb ik in 1980 de 23-TK-32 gekocht en deze tot 1987 in bezit gehad.
    Bij een schadeherstelbedrijf werd in 1980 geconstateerd dat de cardantunnel redelijk vervormd was en is de GTE op de richtbank gezet en volledig hersteld..
    De GTE was toen uitgevoerd in Geel/wit en is later in geheel zwart gespoten met de Opel blitz op beide zijkanten in 3 kleuren(geel, oranje en rood)
    Deze blitz liep vanonder de voorbumper naar achteren, op de deur naar boven en voren, waarna deze verder naar achteren liep,ter hoogte van de achterlichten.
    De ZF sportbak was ook nog aanwezig, maar vrat koppelingsplaten, wat door een gescheurd koppelingshuis werd veroorzaakt. Nadat het koppelingshuis netjes was gelast en gevlakt was, voldeed deze ZF bak naar behoren.
    De achteras is ook vervangen, door een origineel exemplaar met 3.44 diff, omdat de steekaskokers los in het klokhuis zaten, de lassen waren afgebroken!
    Het interieur is voorzien van originele recaro’s met groot Opel teken in de stof verwerkt( speciale accessoire van OPEL in 1980 )
    Na deze werkzaamheden heb ik een aantal jaren met veel plezier in deze GTE gereden en in 1987 verkocht.
    Daarna heb ik de GTE nooit meer gezien.
    Weet ook niet of deze auto nog bestaat?
    Zal eens kijken of iknog enkele foto’s kan vinden en zaldezedan uploaden.

    Mvg, Ton

    #18255232

    de 23 tk 32 bestaat nog volgens rdw

    #18255233

    @motormuis012 wrote:

    de 23 tk 32 bestaat nog volgens rdw

    Klopt. De wagen is terug geïmporteerd.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.