Het is ook alleen maar om aan te tonen dat de verbruikscijfers te halen zijn.
Ik vind het een Vootal mooie prestatie, daar de Concurentie vaak meer moeite heeft de cijfers te halen dan vaak bij Opel wel wil lukken.
En wie rijdt er zo alledaags, dat ligt puur aan jezelf.
Ik heb de afgelopen tank diesel met mijn Corsa-B 1.5TD uit 1999, met 362.000km achter de kiezen een gemiddelde neergezet van 1op20,5.
Halve tank opgereden aan snelweg kilometers.
De rest aan mijn woon werk (6km heen / 6km terug), en ritjes naar mijn hobbyruimte (11kilometer heen 11kilometer terug).
Ook heb ik 2 auto’s gesleept.
Starthulp verleend, de nodige tijd stationair gedraait, hier en daar door traag stads verkeer en files.
Gemiddelde fabrieksopgave is 1op18,4.
Volgens TNO zou het gemiddeld praktijkverbruik van deze auto 1op14,6 zijn.
Op lange ritten haal ik regelmatig verbruiken van tussen de 1op27 en 1op32.
De Lupo 3L (1.2TDi (direct ingespoten)) (Electrische inspuitregeling, pompverstuivers, gerobotiseerde versnellingsbak, alluminium carroserie, fabrieks verlaagd, hele smalle eco banden op luchtweerstand verminderende LM-velgen) alhier heeft meer moeite deze cijfers te halen dan mijn Corsa met ongeregelde Isuzu indirect ingespoten vanaf 1986 nauwelijks gewijzigde dieselmotor.
Het kan dus wel, je moet het willen, maar ook kunnen!!.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini