Opel GT 1900 complete resto

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel GT 1900 complete resto

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249530

    Hier zijn we weer!

    Samen met de opa van mij vriendin in augustus vorig jaar begonnen met de restauratie van een Opel GT 1900 van het jaar 1973.

    Al de onderdelen komen van een rode Belgische GT, maar omdat deze zo rot was, had de opa ettelijke jaren terug een kas van USA laten overkomen, deze is ondertussen al volledig aangepast naar europese normen en gespoten in het British racing green.

    Heel het boeltje heeft +- 20jaar open en bloot in de carrosserie van zijn garage gelegen, hierdoor ligt alles goed onder het stof.

    Na heel wat sorteerwerk hebben we een lijst samen gesteld met alle onderdelen, en welke we nieuw zouden nodig hebben. Deze zijn ondertussen al besteld.

    Het eerste werk was natuurlijk nakijken of de motor goed zou draaien, dus deze eerste wat mechanisch in orde gezet en ja hoor, tik tik en hij was vertrokken! Dat na 20jaar stil te staan!

    De volgende stappen zijn alle onderdelen die opgeknapt moeten worden onder handen nemen, alsook de motor, uitlaatcollector en diverse onderdelen van anti roest en een zwart kleurtje voorzien.

    Hier wat foto’s:

    De reeds gespoten kas in het British Racing Green:


    De onderdelen en de originele kas (op de achtergrond) wat een zootje:

    Het motorblok:

    De motor heeft dus al eens gedraaid en is afgesteld. Er zit reeds een nieuwe waterpomp enzo op en al een paar dichtingen vernieuwd. Maar hij gaat terug volledig uit elkaar om mooi op te knappen een laagje verf te geven.

    #18035966

    Vervolg:

    Zaterdag terug verder gedaan aan de GT.

    De boite, koppelingshuis en koppeling er terug afgedaan.

    Olie afgelaten en carter eraf gehaald. De carter goed uitgekuist, was nodig ook want lag een cm dikke laag smurie in, nie zo gezond dus! Maar wat wilt ge als hij 20jaar stil gestaan heeft.

    De krukas voorzien van nieuwe bouragen, de carter teruggeplaatst met nieuwe dichtingen en nieuwe oliefilter gestoken.

    Verder nog wat stukken opgekuist die ook moeten gespoten worden.

    Nu efkes drie weken geen tijd om eraan verder te doen, maar ondertussen wachten we op een groot pakketje uit Duitsland. (nieuwe chromé burmpers, nieuwe schokdempers, nieuwe raamrubbers, en nog een hele waslijst aan onderdelen)

    De hittebestendige verf is ook onderweg, dus het eerste werk zal het schuren zijn van alle onderdelen die zo een laagje verf nodig hebben. En dan alles spuiten.

    #18035967

    Even later:

    Zaterdag dus verder gewerkt, bij het reviseren van de 3de klep iets ontdekt, het gedeelte waar de kleppen in gaan, de culasse, daar zit een barst in..

    Nu wordt het dus zoeken of we deze kunnen laten oplassen, of we dit ergens 2de hands kunnen vinden, al dan niet een geheel motorblok.

    Maar ook goed nieuws: Vorige week is er al een pakketje toegekomen met daarin de nieuwe bumpers, remleidingen, logo’s, en nog wat klein gerief.

    Vandaag is er ook een groot pakket toegekomen heb ik net vernomen, dat gaan we vanavond eens uitpakken en kijken wat erin zit!

    Wat foto’s:
    Nieuwe interieur

    Carter afgenomen, uitgekuist, nieuwe pakkingen en bouragen gestoken

    Cilinderkop van de motor gehaald


    De kleppen reviseren

    Hier de boosdoener

    Nieuwe onderdelen

    Een paar onderdelen geschuurd en gespoten



    Hope you like it

    #18035968

    En nog wat foto’s:

    De goeie cilinderkop schoon opgekuist

    Shot at 2011-11-22
    En gevlakt

    Shot at 2011-11-22
    Motorpomp gekuist en nieuwe dichting gestoken

    Shot at 2011-11-22
    De cilinderkop gereviseerd

    Shot at 2011-11-22
    Nieuwe koppakking

    Shot at 2011-11-22
    En de motor zit terug in mekaar

    Shot at 2011-11-22

    #18035969

    Terug wat verder gewerkt aan de motor, die staat ondertussen volledig in orde en heeft al eens gedraaid!

    Hier wat foto’s

    De velgen opgeknapt en in grondverf

    Shot at 2011-12-11

    De motor en andere onderdelen gespoten

    Shot at 2011-12-11

    Shot at 2011-12-11

    Shot at 2011-12-11

    En hier met het koppelingshuis en de versnellingsbak erop

    Shot at 2011-12-11

    Bourage vervangen en natuurlijk ook de dichting tussen versnellingsbak en koppelingshuis

    Shot at 2011-12-11

    Het eindresultaat van gisteren

    Shot at 2011-12-11

    #18035970

    Wat kleine dingen:

    Het achteruitrijlicht gereviseerd
    Voor:

    Shot at 2011-12-18
    Na:

    Shot at 2011-12-18

    De nieuwe achterlichten ook al volledig gemonteerd, maar nog niet op de wagen, heb er geen foto van maar hier is wel het verschil tussen een nieuw en een oud:

    Shot at 2011-12-18

    En dan werd ik juist wakker na een dutje :bigsmile:, en toen was plots de chrome molure geplaatst op de achterkant:

    Shot at 2011-12-18

    #18035971

    Ophanging

    Stuurhuis opgekuist, nieuwe rubbers en stangen

    Shot at 2012-01-19

    De vooras opgekuist en gespoten

    Shot at 2012-01-19

    Nieuwe schokdempers en plaketten opgekuist

    Shot at 2012-01-19

    Rollementen vernieuwd en nieuwe remschijven

    Shot at 2012-01-19

    Nieuwe remzadels en natuurlijk ook blokjes

    Shot at 2012-01-19

    Geheel

    Shot at 2012-01-19

    #18035972

    Achteras opgekuist, nieuwe remleidingen en handrem

    Shot at 2012-01-19

    Shot at 2012-01-19

    Nieuwe remschoenen, veerkes

    Shot at 2012-01-19

    Shot at 2012-01-19

    En nieuwe trommels en schokdempers

    Shot at 2012-01-19

    Shot at 2012-01-19

    Op de brug en de onderkant behandeld

    Shot at 2012-01-19

    Shot at 2012-01-19

    Nieuwe remleiding en ophanging uitlaat

    Shot at 2012-01-19

    Shot at 2012-01-19

    #18035973

    En nog een foto van de ATS classic met de Federal bandjes:

    Shot at 2012-01-19

    De originele wielen zijn volledig opgeknapt en de nieuwe bandjes zitten erop.

    Shot at 2012-01-22

    Shot at 2012-01-22

    #18035974

    Terug wat verder gedaan en eindelijk de achteras volledig gemonteerd gekregen.

    Wat een gepruts met die schokdempers, rubbers die erbij zaten veel te dik, ofwel de draadstang op de demper veel te kort, het is één van de twee!

    Shot at 2012-02-05

    Maar hier is dan het geheel

    Shot at 2012-02-05

    Nieuwe remservo, -stang en -leidingen

    Shot at 2012-02-05

    Shot at 2012-02-05

    Nieuwe batterij- en aardingskabel

    Shot at 2012-02-05

    Shot at 2012-02-05

    En het nieuwe hittschild geplaatst

    Shot at 2012-02-05

    #18035975

    Voila zie de motor en de vooras zijn gemonteerd!

    Shot at 2012-02-15

    Shot at 2012-02-15

    Shot at 2012-02-15

    Shot at 2012-02-15

    #18035976

    Nog een paar foto’s, achterlichten en voorlichten (daar moeten de kapjes er wel nog op) ook geplaatst.

    Shot at 2012-04-28

    Shot at 2012-04-28

    Shot at 2012-04-28

    Shot at 2012-04-28

    Shot at 2012-04-28

    Zo dat is het voorlopig, nu is het nog wachten op een paar onderdelen en dan kunnen we mechanisch alles afmonteren.

    Daarna het interieur nog en hij is klaar om de weg op te gaan.

    #18035977

    Mooi projectje hoor.

    #18035978

    indrukwekkend om te zien!
    hier wordt serieus gewerkt,klasse

    grtz

    #18035979

    :wors :wub :wub :wub

    WOW

    #18035980

    inderdaad wauw.
    geen half werk…

    Netjes hoor..
    Mis alleen een dikke motor erin maar verder niets anders dan lof

    #18035981

    wat ga je met het intieur doen ?

    ik ken een man die het complete intrieur maakt zeer bekent in de gt wereld mocht je het numer willen hoor ik het wel

    #18035982

    Bedankt voor de leuke reacties!

    Een zwaardere motor zou wel tof zijn, maar dit was oorspronkelijk een 1900 en we willen hem zo origineel mogelijk houden ;)

    Een nieuw interieur hebben we al hoor, toch bedankt :thumb

    Shot at 2011-11-17

    #18035983

    Ziet er heel goed uit!! :thumb

    #18035984

    Hoezo dikke motor erin, gewoon helemaal origineel restaureren :wub

    #18035985

    sow! dat schiet al aardig op.
    Mooie werkplek ook!

    #18035986

    @Corsa_GSi wrote:

    Hoezo dikke motor erin, gewoon helemaal origineel restaureren :wub

    Zal voor jou ook een 1.6 16v in elkaar schroeven..
    Lekker orgineel

    #18035987

    Erg mooi, vooral die kleur!
    Wat is de originele kleur eigenlijk geweest?

    Ben erg benieuwd naar het eind-resultaat!

    #18035988

    @corsaboy wrote:

    @Corsa_GSi wrote:

    Hoezo dikke motor erin, gewoon helemaal origineel restaureren :wub

    Zal voor jou ook een 1.6 16v in elkaar schroeven..
    Lekker orgineel

    Haha, we hebben het hier over een oldtimer restaureren en niet over een youngtimer tunen :jerry

    #18035989

    mooi hoor :thumb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.