Opel en roest anno nu

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Opel en roest anno nu

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 106)
  • Auteur
    Berichten
  • #18020381

    afgelopen week op school een astra G uit Hongarije wielkasten net 2 kroketten.. Maar heb al meerdere G’s gezien met rotten wielkasten.

    #18020382

    @ KadAstra-EF & AstraTD

    Daarom moet je het daar helemaal verzuipen in de tectyl!
    Bij dat omgevouwen randje zitten 2 plaatwerkdelen tegen elkaar waar kiertjes tussen zitten :puke
    Dat dus ook goed dicht smeren met tectyl.

    M’n Astra uit 1995 heeft ook geen spatje roest!
    Had’m opgehaald en diezelfde avond gewassen en direct het randje in de wielkasten schoon gemaakt.

    #18020383

    @astraTD wrote:

    @KadAstra-EF wrote:

    @Goossens Bjorn wrote:

    Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan

    FOUT !!

    Ik neem bij ELKE wasbeurt de binnenkant van de wielkasten mee.
    JUIST daar ben ik zeer precies aan het schoonmaken.
    Het helpt alleen niet :cry :cry

    Rik :cry

    Heb je gelijk in Rik..

    Elke wasbeurt hooguit 2x permaand spuit ik de wielkasten altijd schoon.. Helpt bij mij ook niet..
    Roest komt van de binnenkant tussen de 2plaatdelen door.

    Elk jaar zeer goed tectyl ertussen jagen !
    Dan maar hopen dat het klaar is.
    Blijft een zwak punt, die wielkasten……..

    Rik :(

    #18020384

    bij mij is het opstande randje er uitgeslepen en afgelast
    daarna met een lamellenschijf glad gemaakt
    in de menie, zwarte lak en daarna nog zwarte tectyl
    binnenkant uitgeschuurd met de hand en schoongemaakt
    daarna met grondverf en tectyl ingespoten

    geen half werk dacht ik zo king:

    #18020385

    En een 3drs heeft al zo’n klein randje :P

    #18020386

    Klein randje ?
    Mis ik iets ?

    Rik :shock:

    #18020387

    Achterscherm: dat omgevouwen randje.
    Bij een 5 drs is dat veel groter dan bij een 3drs.

    #18020388

    aha, weer wat geleerd. Was me nog nooit opgevallen.
    zal er eens op letten !

    Rik :D

    #18020389

    @KadAstra-EF wrote:

    @astraTD wrote:

    @KadAstra-EF wrote:

    @Goossens Bjorn wrote:

    Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan

    FOUT !!

    Ik neem bij ELKE wasbeurt de binnenkant van de wielkasten mee.
    JUIST daar ben ik zeer precies aan het schoonmaken.
    Het helpt alleen niet :cry :cry

    Rik :cry

    Heb je gelijk in Rik..

    Elke wasbeurt hooguit 2x permaand spuit ik de wielkasten altijd schoon.. Helpt bij mij ook niet..
    Roest komt van de binnenkant tussen de 2plaatdelen door.

    Elk jaar zeer goed tectyl ertussen jagen !
    Dan maar hopen dat het klaar is.
    Blijft een zwak punt, die wielkasten……..

    Rik :(

    Als het wilt roesten roest het toch.. DTL is ook helemaal beschermd maar krijgt toch kleine 1mm blaartjes.. zoiets hou je toch niet tegen.

    #18020390

    bij mijn tigra a van 1996 is er vanachter achter de bumper een gat en mijn achterbrug is ook door aan het roesten maar die licht al klaar om te vervangen ^^

    #18020391

    @tigra_tuning wrote:

    bij mijn tigra a van 1996 is er vanachter achter de bumper een gat en mijn achterbrug is ook door aan het roesten maar die licht al klaar om te vervangen ^^

    Goed dat je hem opknapt :thumbup :thumbup

    Rik :)

    #18020392

    @KadAstra-EF wrote:

    @tigra_tuning wrote:

    bij mijn tigra a van 1996 is er vanachter achter de bumper een gat en mijn achterbrug is ook door aan het roesten maar die licht al klaar om te vervangen ^^

    Goed dat je hem opknapt :thumbup :thumbup

    Rik :)

    idd maar ik kan niet anders kheb er al veel geld in gestoken dus kan ik heb tog moeilijk wegdoen maar in iedergeval hier zijn wat roest foto’s :p



    #18020393

    Mijn astra h roest wel! Al is het een stukje van 3x2cm onderop de bestuurdersdeur, in de tijd dat ik hem nu heb (3jaar) is het niet groter geworden dus ik laat het gewoon zo, de lak zit er ook nog goed op maar ik zie wel blaasjes. Het is nog de originele lak daar dus ook geen eerdere schade ofzo. Eigenlijk zit er garantie op het roesten maar iedereen weet hoe opel is met de garantie, je kan er net zo goed vanuit gaan dat je geen garantie hebt.

    Oja de veerpoten zijn ook verroest aan de voorzijde maar dat heeft (helaas) iedere astra h

    #18020394

    Toch moet Opel zich doodschamen !
    Anno 2012 moet het toch wel beter zijn als begin jaren 80 toch ?

    Rik :swear

    #18020395

    @KadAstra-EF wrote:

    Toch moet Opel zich doodschamen !
    Anno 2012 moet het toch wel beter zijn als begin jaren 80 toch ?

    Rik :swear

    Onze fjes zijn het minst roest gevoellig van Opel.

    Wel wel eens een astra H zien als die rond de 15jaar oud is hoe die er bij staan.

    Mercedes mag zich ook doodschamen hoor..

    #18020396

    @Spacejam wrote:

    Mijn astra h roest wel! Al is het een stukje van 3x2cm onderop de bestuurdersdeur, in de tijd dat ik hem nu heb (3jaar) is het niet groter geworden dus ik laat het gewoon zo, de lak zit er ook nog goed op maar ik zie wel blaasjes. Het is nog de originele lak daar dus ook geen eerdere schade ofzo. Eigenlijk zit er garantie op het roesten maar iedereen weet hoe opel is met de garantie, je kan er net zo goed vanuit gaan dat je geen garantie hebt.

    Oja de veerpoten zijn ook verroest aan de voorzijde maar dat heeft (helaas) iedere astra h

    Klinkt gek komt door steen slag.

    #18020397

    Mijn astra uit ’94 is na afgelopen winter ineens vreemd snel gaan roesten bij de wielbak achter :hmmz
    Ik was er altijd zo trots op dat er geen roest aan zat maar helaas zal ik dit probleem VOOR komende winter moeten oplossen anders zijn we nog verder van huis!

    en dit is op het dak, tegen de voorruit aan

    gaat me weer centen kosten :(

    #18020398

    Je kan’m het beste zsm laten maken en dan lekker tectyleren :)

    Op mn werk stond pas een Astra G met echt serieuse roestplekken :O

    #18020399

    Dit kan zeker niet meer worden gefixt zonder complete nieuwe stukken erin te zetten?
    ik heb geen idee hoe dit opgelost moet worden, dus ze kunnen mij van alles wijsmaken incl de prijs :p

    #18020400

    Dat plekje bij het voorruit hoeft niet
    De wielkast rand zal wel moeten.

    Rik :D

    #18020401

    Zoals Rik zegt.
    De achterschermen goed in de Tectyl ML helpt hem tegen de roest te beschermen!

    #18020402

    is er niks tegen bubbels dan?
    lijkt mij dat dit alleen maar erger zal worden en dat je het beter voor kan zijn?

    en zou het niet schelen in de prijs als ik de andere kant ook meteen maar laat doen inplaats van over waarschijnlijk een jaar?

    #18020403

    Tegen bubbels?

    Bij je voorruit wordt het gewoon weg geschuurd, behandeld en weer netjes gespoten.
    Bij je achterscherm is het waarschijnlijk al door, dus daar slijpen ze het rotte stukje uit.
    Daarna een nieuw stukje erin en behandelen + spuiten.

    Als de andere kant roestvrij is is het echt overbodig om dat ook te doen.
    Maar zoals ik al zei: ga een middagje aan de slag met tectyl ml als het gelast is.

    #18020404

    Oke, bedankt voor het advies :thumbup

    #18020405

    Je kan zoiets trouwens prima zelf aanpakken.
    Schuurpapier is een optie, maar het hebben van een dremel met staalborsteltjes is ideaal.
    Goed afschuren, beetje Noverox, Fertan of Rustyco er overheen en dat z’n werk laten doen.
    Dan nog een keertje schuren, er omheen afplakken en dan primer, kleur en blanke lak er overheen spuiten.

    Eventueel kan je vooraf ook alvast ff met een schroevendraaier prikken en zien of je door het metaal heen gaat bij de bubbels.
    Zo niet, dan is bovenstaande behandeling prima.

    Heb je wel een gat, dan moet er waarschijnlijk gelast worden.
    Je kan ook aan de slag met fiberglas matjes en hars, als lassen een te kostbaar geintje wordt. Dat kan uiteraard alleen op niet dragende delen (zoals dak, wielkastrandjes, etc)

    Het wordt er allemaal niet mooier op, maar mijns inziens liever roestvrij dan prachtig mooi, als je moet kiezen wegens budget.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 106)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.