opel corsa X14XE cilinderkop monteren.

Forumindex Forums Modellen Corsa opel corsa X14XE cilinderkop monteren.

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261502

    Hallo mannen,

    Mijn naam is Sam en ik heb een corsa 1.4 16V motorcode X14XE uit 1997 gekocht waarbij de koppakking kapot is.
    Nu heb ik de cilinderkop gedemonteerd, schoongemaakt en nu bereid ik me voor om alles weer terug te plaatsen.

    Nou ben ik op zoek naar tekeningen waarop aanhaalmomenten etc. staan hoe de kop moet worden gemonteerd.
    Ook ben ik op zoek naar tekeningen hoe de distributie moet worden gemonteerd.
    Soort van een How to zeg maar.

    Ik heb verstand van auto’s maar bij dit klusje heb ik liever wat referentie materiaal.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    groetjes,
    Sam

    #18183023

    Kop laten vlakken????

    zo nee, dat is wel raadzaam…

    Willem

    #18183024

    Ik heb een compleet gereviseerde kop die is gevlakt en voorzien van nieuwe onderdelen.

    Kop is geen probleem alleen de montage.

    Vandaar dat ik naar tekeningen op zoek ben

    #18183025

    Misschien is het ook makkelijker om van te voren gegevens op te zoeken zodat je in een klap alles kan monteren
    Dan zal je zien dat het weinig voorstelt.

    #18183026

    Ik heb geen gegevens bij de hand, wel een plaatje van de distri…

    Willem

    #18183027

    Alles is welkom mannen.

    #18183028

    #18183029

    aanhalen van binnen naar buiten in de volgende fasen:

    1: 25Nm
    2: 90graden
    3: 90graden
    4: 90graden
    5: 45graden

    #18183030

    Dankje wel win,

    Wat me opviel op de nokkenas kon ik helemaal geen merk tekens vinden.

    Nou nog alleen tekeningen wat betreft cilinderkop montage.
    Hoop dat jullie mij kunnen helpen

    #18183031

    op de wielen staan merktekens

    #18183032

    wim,

    wat wordt er precies bedoeld met:?

    1: 25Nm
    2: 90graden
    3: 90graden
    4: 90graden
    5: 45graden

    Ik denk eerst alle 10 bouten met 25nm vast zetten in volgorde en daarna doortrekken tot een hoek van 90 graden? en de laatse (5de keer) 45 graden?

    correct me if im wrong.

    #18183033

    juist. eerst de bouten van binnen naar buiten vast draaien met 25NM.
    daarna van binnen naar buiten 90 graden.
    daarna opnieuw van binnen naar buiten 90 graden .nja enz enz
    daarna van binnen naar buiten 90 graden.
    daarna van binnen naar buiten 45 graden

    de NM doe je met de momentsleutel.
    de graden met een gradenboog. ;)

    #18183034

    Mannen,

    Vandaag hele dag bezig geweest aan de corsa eenmaal klaar draai ik de sleutel om, auto start maar draait als een traktor.

    ik alles na gekeken bleek te riem 1 tand verschoven te zijn, na een paar keer draaien met de ratel klopte er helemaal niks meer van van de timing.
    De streepjes op de nokkenas stonden aan de buiten kant ipv de binnenkant. (stond met monteren 100% goed)
    Ik weer de D-riem eraf gehaald en vanaf het begin opnieuw gedaan, deze keer zag het er allemaal wel goed uit.

    De 2e poging hetzelfde verhaal.
    auto start moeilijk, toerental schommelt, draait als een traktor, moeilijk op toeren te houden, motor valt uit, ook springt het motorstoring lampje aan.

    Timing staat goed deze keer.

    Wat me wel opviel is dat op de nokkenas van de uitlaatzijde, heb je paar van die uitstekende spiezen (dunne, middel en grote)
    Die dunne is afgebroken, kan dit de oorzaak zijn?

    Evt iemand die tegen vergoeding mij even wilt helpen?

    ik hoop van jullie te horen.

    #18183035

    Als de nokkenassen verkeer stonden heb je ze zelf niet goed gezet / na-gecontroleerd.
    Kans aanwezig op motorschade.
    Wel handig om te weten waar je vandaan komt.

    Wat bedoel je met spiezen??
    De platen op het nokkenaswiel, die zijn wel Belangrijk ja, voor de Timing van de ontsteking.

    Willem

    Willem

    #18183036

    Hallo wim,

    Ik heb juist de nokkenassen goed gezet, vandaar dat ik het zelf ook raar vind.
    Motor heeft gewoon compressie en draait normaal rond.

    Nu staat de timing voor zover ik weet wel goed.

    Ja die platen, die uitsteken zeg maar.

    Ik zelf kom uit Zoetermeer.

    #18183037

    als de nokkenassen juist hadden gestaan en juist opgespannen waren hadden ze niet van tijd kunnen lopen.

    ow das in de buurt.. wij zitten in Zoetermeer / Berkel en Rodenrijs / Pijnacker / Nootdorp

    zal mijn nummer effe PM-en

    Willem

    #18183038

    Koppel de stekker eens los van de nokken-as sensor..

    Willem

    #18183039

    Vergeet de krukaspoulie en vooral die bout niet voor het starten! deze houd de krukas bij elkaar, ik was hem ook vergeten, met als gevolg het hele blok naar de klote. niet te snel willen starten, eerst alles goed vast zetten!!

    Edit: linkje naar mijn topic waar veel informatie is gegeven: viewtopic.php?t=175166

    #18183040

    Mannen,

    Ik kan inmiddels melden dat de corsa als een zonnetje draait.

    Het probleem was een vastzittende EGR klep waardoor de corsa te veel benzine kreeg, en dat verklaarde waarom hij onregelmatig liep.

    Dankzij Wim-v6, die de corsa had uitgelezen kwam erachter.

    Egr klep schoongemaakt en het probleem was weg.

    Gisteren met de corsa op pad geweest, autootje rijdt als nieuw!.

    Iedereen bedankt voor de reactie’s en Wim nogmaals bedankt voor je tijd en moeite!.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.