Geachte allen,
Naar aanleiding, van ongeveer, in het kader: Ik ben het totaal kwijt. Wilde ik even mijn spreekwoordelijke ei kwijt op dit forum:
Ik heb een Corsa B uit het jaar 2000 en een ecotec motor. 1.4 16V Automaat.
De laatste weken/maanden heb ik enorm veel last van een haperende motor. Dit komt voor als volgt:
Tijdens een vroege koude morgen, vind mijn Opel Corsa het niet leuk om zo vroeg gestart te worden. Hij hapert vaak en moet hem regelmatig opnieuw starten.
Als ik gas geef, blijft mijn toerental hangen en maak ik geen vermogen.
Als ik 10 a 15 minuten warm ben gedraaid gaat het prima als ik eenmaal de 20 km/hr grens voorbij ben.
Vanaf de 80 km/hr tot de 100 km/hr schokt mijn auto als een bezetene. Mijn auto gaat niet harder dan 100km/hr en 3000 Toeren. Hij stagneert.
De auto is APK gekeurd tot december 2012, dus ik wil er graag nog een jaar mee rijden.
Ik heb het probleem aan de automonteur voorgelegd, maar hij kon (dmv een computer aansluiting) geen storingen vinden op het boordcomputer.
Hij heeft eind 2010 een beurt gehad en de olie + filter heb ik onlangs vervangen.
Niemand kan iets voor mij betekenen (of het moet klauwen vol met geld kosten).
Ik wil graag een “first time right” reparatie doen, omdat dit autootje gewoon niet veel meer waard is. En ik nog niet het geld bij elkaar heb voor een Insignia.
Help o Help o Help!!!!