Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa D aankoop tips
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2012 om 11:26 #17246180
Dag allemaal,
Arjan is de naam en Amsterdam is de woonplaats…
Ik had een vraagje over de Corsa’s uit 2006 – 2008Ik wou ergens in de zomer een Opel Corsa D 1.3 CDTi kopen.
Zeg maar, zoiets:
http://link.marktplaats.nl/524711394Mijn vraag aan jullie is nu, waar moet ik op letten bij aanschaf van zo een auto?
En welke onderdelen gaan het snelst stuk?Ik rij nu in een Passat 1.9 TDI uit 2003 en moet door die hoge belasting wat kleiner en lichter
gaan rijden. Zat te kijken naar een polo maar ik vind ze gewoon niet mooi genoeg!Had ook een tijdje geleden een proefrit gemaakt in een Corsa D van 2011 en ik moet zeggen dat hij
heerlijk reed, lekker stevig aanvoelde en ik kreeg het gevoel dat ik in een grote auto reed i.p.v. een corsa.En mijn eerste auto was een Astra 1.6i uit 1992 en die beviel zeer goed… :thumb
Alvast bedankt voor jullie moeite.
Groetjes,
Arjan.
7 februari 2012 om 19:34 #17988184vind een nieuwe polo mooier dan een corsa d..maar ja dat is voor iedereen weer anders
7 februari 2012 om 20:41 #1798818540 keer bekeken en geen enkele reactie…
Jammer hoor. :???:
7 februari 2012 om 21:12 #17988186Geduld Arjan,
niet elke lezer kan je direct de juiste informatie vertellen. Je vraag is duidelijk, dus als de kenners je bericht lezen, zal je antwoord krijgen waar je wat aan hebt.
8 februari 2012 om 09:06 #17988187Hoi Arjan,
Meld je anders even aan op http://www.corsa-d-drivers.nl. Daar staat de nodige info over de Corsa D en hier zul je vast wat aan hebben bij de aankoop van een Corsa.
Als je een proefrit maakt, moet je in ieder geval goed beoordelen of de rechtuitstabiliteit van de desbetreffende Corsa in orde is. Sommige Corsa’s hebben namelijk last van dat je telkens moet corrigeren op de snelweg, omdat hij niet helemaal goed rechtuit rijdt.
Groeten,
Roel8 februari 2012 om 11:02 #17988188Dat komt door de EPS (electronic power steering setting), daar had de eerste serie (voor de facelift) last van.
Is deels op te lossen door goede banden te gebruiken en zeer nauwkeurig uit te lijnen.Voor de rest heeft de D Corsa niet echt rare dingen die struktureel voor de auto zijn.
Bij mijn vaders auto zijn wel wat vreemde dingen al kapot gegaan sinds 2007:
Ruitenwissermotor
Kachel / Airco unit vervangen (moet je hele dashboard eruit, er was iets afgebroken binnen in)
Rechterdeurhendel laat het chroomplastic laagje los.8 februari 2012 om 11:59 #17988189Het probleem met het kachelhuis is mij inderdaad ook bekend helaas. Het hele kachelhuis is bij mij – deels onder garantie – vervangen.
Ook laat bij mij het laagje chroom los van de deurgreep inderdaad.Daarnaast moet je er op letten op de vacuümslangen niet gescheurd zijn.
8 februari 2012 om 19:28 #17988190Bedankt voor de tip mensen en voor alle andere posts.
Ga het zeker proberen op die corsa d drivers forum!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.