Opel Corsa B X14XE startknop installeren.

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B X14XE startknop installeren.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 62)
  • Auteur
    Berichten
  • #18109433

    Dit zijn de draden uit me contactslot.

    Dit is het relais kastje van de startknop

    Dit is de pookknop met startknop erin gebouwd.

    Dat zijn de draden. Ik heb ze gemeten met het testlampje.. (waarmee ik overigens ook mee in me vinger prikte. Erg scherp! Hahaha) die dikke rode staat constante spanning op.. de kleinere rode komt pas stroom op als ik hem op de accessoires stand zet en de zwart-rode komt stroom op als ik hem wil starten.

    Dus wat ik hieruit begrijp is dat de 2 groene draden van het kastje allebei met het zwart-rode draadje verbonden moeten worden en de rode met de rode.. de zwarte op de massa uiteraard.

    Correct me if im wrong. Wil het wel in 1 keer goed doen namelijk :p

    Groeten, Leslie.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18109434

    Denk eraan dat de transponder in je sleutel herkend moet worden bij het starten, anders schakelt ie op startonderbreker.

    #18109435

    Heh? Helemaal niet :p

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18109436

    @BlackDevil wrote:

    Denk eraan dat de transponder in je sleutel herkend moet worden bij het starten, anders schakelt ie op startonderbreker.

    hij moet zowieso het contact aan zetten , dus de sleutel zit al bij de ring ;)

    #18109437

    @trashmetal wrote:

    @BlackDevil wrote:

    Denk eraan dat de transponder in je sleutel herkend moet worden bij het starten, anders schakelt ie op startonderbreker.

    hij moet zowieso het contact aan zetten , dus de sleutel zit al bij de ring ;)

    Dubbel dus, zowel sleutel als knop. Dan zie ik het nut van een startknop niet als je toch nog een sleutel nodig hebt. Maar ieder het zijne.

    #18109438

    gewoon als toffe gadget.

    #18109439

    jongens, gewoon het startonderbrekertje op je stuurhuis plakken.
    probleem opgelost. op contact zetten is niet nodig.

    volgens mij is aansluiten zonder de startonderbreker ook mogelijk.
    startonderbreker is maar een schakkeltje tussen het startmechanisme. kun je de startknop niet zo solderen dat het om de startonderbreker gaat?

    #18109440

    op contact zetten niet nodig?
    lijkt me dan niet slim (als dat zo is) dit te monteren
    ivm diefstal :vertag

    #18109441

    en je stuurslot enzo… :jerry

    #18109442

    OPEL startonderbreker onderbreekt het motormanagement, niet de startmotor!!!!!!

    @ robert_corsa: lekker makkelijk meenemen met de Chipje op het immobiliser kastje.

    Willem

    #18109443

    @Fearless wrote:

    en je stuurslot enzo… :jerry

    stuurslot van een corsa stelt niks voor
    ik zou het nooit zo monteren als robert_corsa het voorstelt
    door de sleutel bij de transponder te plakken :vertag

    #18109444

    ik snap trouwens niet hoe sommigen er bij komen dat het contact buiten werking kan worden gezet?
    ten eerste al om legaal het stuurslot er af te kunnen halen :jerry
    ten tweede een startknop is geen stopknop :jerry
    dus moet er toch iets de stroomkring in en uitschakelen :vertag

    #18109445

    Al dat geneuzel over die startonderbreker……
    Daar heb je niets mee van doen als je een extra schakelaar plaatst :vertag

    #18109446

    ja echt he fearless… maar hou maar op met brainstormen mensen.. het werkt al zoals ik net zei.. haha!

    #18109447

    Ging ik wel van uit ;) :jerry

    #18109448

    zwart/rode draad nogmaals is die van je startmotor,
    had ik een paar posts geleden volgens mij ook al gezegd..

    rest van je schema heb ik me niet in verdiept..
    als je niet weet wat je doet moet je in mijn ogen niet aan bedrading beginnen.
    zie tevaak gepruts in kabelbomen en kan daar echt met de kop niet bij..

    #18109449

    Ja, die was van de startmotor.. en de rest wist je me niet te vertellen…

    Dus, ik weet niet wat jij gepruts bedoelt.. maar dan had me auto wek afgefikt geweest :p

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18109450

    zwart van je kastje op bruin van de corsa
    zwart/rood van de kabelboom bij het contactslot op 1 van de groene draden erbij aansluiten zodat de sleutel ook gebruikt kan worden om te starten.
    rood van het kastje op zwart van de corsa (zodat de auto eerst op contact moet staan voordat je de start knop kunt gebruiken)
    Andere groen op de rode draad van de corsa.

    Het schema van autostyle is een beetje erg vaag en gaat naar mijn idee nooit werken.
    Het start relais legt gewoon een maak contact op de groene draden op het moment dat je de knop indrukt.
    Dus je zult aan de ene kant +12v moeten hebben en aan de andere kant de startmotor..

    Als je wat van electrische schema’s weet en dus ook weet hoe relais etc werken dan is het geen toverkunst

    #18109451

    Niet helemaal goed. Maar dat maakt niet uit.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18109452

    :shock: wat is niet helemaal goed?
    als je het schema volgt moet je zowel de sleutel omdraaien om te starten alsmede de startknop in te drukken.

    zo werkt een relais, je schakelt iets door het relais te bekrachtigen.
    wil je een startmotor bekrachtigen die je toch echt 12v aan de ene kant van het relais te hebben en de startmotor aan de andere kant.

    betreffende de andere draden:”

    rood bij opel is constante 12v
    zwart is geschakelde 12v
    en bruin is massa..

    weet niet wat jij mij wilt wijsmaken.. ik heb daar geen priklamp voor nodig,
    bouw nog maar 12jaar kabelboompjes bij ombouw van motoren etc

    #18109453

    ja

    best wel leuk die newbies die gaan knutselen die weten alles.
    volgens mij heeft ie er al 2 op zijn tenen gestaan.

    kleuren is niks mis mee.

    schema van autostyle vind ik en beetje vaag.
    geen idee of die alleen de startmotor aanstuurd of meer.

    #18109454

    Dan doe je het al 12 jaar fout. Want er loopt geen bruine kabel.

    Daar bovenop:

    Dikke rode is constante 12v, die je niet nodig heb, een dunne rode draad is geschakelde 12v. Verbind die met 1 groen draad en het rode draad van je relais van je startknop.. daarna 1 andere groene met de zwart-rode verbinden en de zwarte uit t relais van de startknop met een massa in je auto.
    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18109455

    godverdomme ben je nou zo’n mongool of doe je mongool.
    Bruine draden genoeg onder je dashboard..

    Bruin is Massa bij opel al heel wat jaren mer dan dat jij op deze aardkloot rondloopt..
    Er lopen zeker 50 bruine draden onder je dash…
    zet een bril op idioot…

    ik heb je een complete uitleg gegeven hoe je het netjes aansluit ga je een grote bek geven

    sterf

    #18109456

    rood is altijd constant 12v bij opel
    zwart is geschakelde +

    geen discussie over mogelijk

    #18109457

    en zoals jij het beschrijft heb je zelfs nix afgezekerd..
    dat bedoel ik nou met gepruts…

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 62)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.