Opel Corsa B te hoge CO waarde

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B te hoge CO waarde

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261404

    Hey jongens,

    De angst van elke automobilist… De APK.. Wat zou er mis kunnen zijn
    Ik heb hem gister ook gehad, kwam er redelijk goed uit.. Versleten lagertje, bandenprofiel minimaal, maar dat zag ik zelf al aankomen en heb ondertussen de lagers vervangen achter :).

    Nu mijn probleem.. Ze hebben met de 4-gas test een te hoge CO waarde gemeten, dus ergens zit het niet goed, en ik wil het opgelost hebben, niet omzeilen. De keurmeester gooide het meteen op de lambda sonde, maar ik vind het nogal voorbarig om het meteen daarop te gokken.. Ik sluit het liever uit voordat ik iets vervang. Heb ondertussen een nieuwe luchtfilter geplaatst, en een extreme cleaner van wynn’s in de tank gegooit om de boel te reinigen.. Iemand nog meer tips/mankementen die m ziek kunnen maken en wat daar de oplossing van kan zijn?

    Vraag/gooi maar raak!

    Groeten,
    Leslie

    #18181889

    Als je een lamba monteert, monteer een originele, imitatie geeft vaak foutcodes.

    Is de uitlaat wel goed dicht? Een gaatje in het spruitstuk, kan deze problemen veroorzaken.

    #18181890

    Dat heb ik vaker gehoord idd over die lambda. Trouwens vergeten te melden: het betreft een 1.4i 16v sport uit 1999. De uitlaat is in mei van voor naar achter vernieuwd. Het spruitstuk daarintegen niet.. Het zou goed kunnen dat hier misschien een gaatje in zit! Iemand nog meer tips?

    #18181891

    Luchtmassameter was bij mij kapot ! Kijk die ook eens na !

    #18181892

    Zit naar mijn weten geen LMM in een x14xe blok..

    #18181893

    Bij mijn Gsi lag het in Juli aan de kat. Nieuwe eronder en door de APK :thumb

    #18181894

    Zit geen powerbox op toevallig? Dan kunnen ze wat moeilijker door de co heen komen.

    #18181895

    Nee, helemaal niets. Had alleen een k&n inleg filter, gewoon zo’n standaard ding.. Maar die heb ik er al uit.. Verder is het blok origineel, en dan heb ik een sport einddemper, maar dat moet niets uitmaken.

    #18181896

    Lambda of de kat meestal. Lambda is wel te meten met een osciloscoop. Signaal moet constant wisselen. Doettie dat niet, is de lambdasonde stuk.
    Is die nog goed, dan kan je de katalysator vervangen.

    #18181897

    Nogmaals.. De kat is net nieuw. En wat is een oscilloscoop? :o

    #18181898

    Gewoon een multimeter eigenlijk?

    #18181899

    Als je een beetje verstand hebt van de waardes op de co kast met de apk dan weet je al snel wat de boosdoeners van een verkeerd co kunnen zijn. Dus wees niet eigenwijs en check je lamdsonde nou maar gelijk…ff meten…Scheelt je een hoop gedoe en onnodig onderdelen kopen

    #18181900

    Een lekje in je uitlaat veroorzaakt een te hoge lamda waarde op de co kast.

    Een defecte lambda sensor veroorzaakt een verkeerd co…..

    #18181901

    ff opcom eraan hangen en je kunt zien of de lambdasonde nog werkt.

    #18181902

    Dat kan ook…maar bij gebrek aan opcom zou je nog even een multimeter kunnen pakken

    #18181903

    Ja, multimeter heb ik wel :). Ik was het doormeten al van plan.. Het signaal moet wisselen tussen 0,1 en 0,9 volt had ik begrepen… Ik hou jullie op de hoogte.

    #18181904

    Heb net de multimeter eraan gehad, en stationair lopend varieert ie tussen 0,1 en 0,3 en als ik gas geef loopt ie naar de 0,9…en weer terug als je gas los laat. Dit is goed?

    #18181905

    Hij moet pendelen tussen 0.1 en 0.9…ongeacht welk toerental.
    blijft ie er tussen hangen is dat ook al niet goed.

    #18181906

    Dan vrees ik het ergste voor me lambda.. Gaan het zien morgen, krijg ik me nieuwe bandjes en gaat ie als het goed is opnieuw door de 4-gas test. Ik hou jullie op de hoogte

    #18181907

    Heb ik nog 1 vraagje.. Weet iemand toevallig welk merk lambdasonde er standaard in zit?

    #18181908

    Volgens mij is bosch origineel

    #18181909

    Opnieuw me CO waarde gemeten, niets veranderd.. 0,5 stationair en met toeren 0,8.. Wat raden jullie aan? Toch de lambda vervangen of is het iets anders?

    #18181910

    Heb je een nieuwe sonde? En was de motor goed warm met meten?

    #18181911

    Nog geen nieuwe sonde, en de auto was niet goed warm, aangezien iemand van euromaster hem erheen reed.

    #18181912

    Doe hem dan nog maar een keer overnieuw, CO meten altijd met goed warme motor eerst even goed warm rijden alvorens te gaan meten.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 58)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.