Opel corsa b start slecht na vervangen van luchtmassameter

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa b start slecht na vervangen van luchtmassameter

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo,

Ik heb gisteren de luchtmassameter van mijn opel corsa b 1.0 1999 vervangen. ( nieuw exemplaar )

Deze starte goed en rijd ook heel goed met de nieuwe luchtmassameter.

Enkel na een tijdje te hebben gereden start deze heel slecht !

Heeft het iets te maken met de luchtmassameter of kan het iets anders zijn ?

Is het er eentje van Bosch? En dus de oude vervangen voor exact hetzelfde type.

Brand er ook een waarschuwingslampje op het dashboard? Uitlezen van je auto is de beste oplossing!(weet ik inmiddels uit ervaring) ;)

er brand geen waarschuwingslampje of dergelijke. auto loopt prima met de nieuwe luchtmassameter enkel als hij warm is ( dus een tijdje mee gereden ) wilt hij bijna niet starten.

Was tevens ook al van plan om de auto eens te laten uitlezen iemand een idee hoe lang dit duurt en kan kosten ?

In Nederland kost het meestal rond de 35,-. Maar heb begrepen dat de dealers in België er nooit zo moeilijk over doen…

Ik geef deze tip wel vaker;
    Schaf een eigen opcom (clone) aan. 1 keer minder naar de vod en je hebt het terug verdiend :)

ik heb nog een ggoeden voor je liggen . met luchtfilter maak even een foto van de aansluiting van de luchtmassa meter. grt

Moeilijk starten na warm rijden duid vaak op kapootte krukassensor of nokkenassensor.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.