Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa B Radiatorventilator doorgebrand
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2016 om 19:24 #17277329
Goedenavond!
Al rijdende in de file op de snelweg, rook ik ineens een soort brandende lucht in de auto en de temperatuur meter op mijn dashboard gaf ook 100 graden plus aan, dus tegen het rode aan. Toen ik gestopt was en de motorkap opendeed kwam er een hoop rook uit de motor van de koelventilator. Terwijl ik hem loskoppelde werd de koelvloeistof zo heet dat het langs de dop eruit spoot. Gauw de motor uitgezet en gewacht tot hij was afgekoeld.
Na een garage bezoek verder blijkt dat de sensor en de motor vervangen moeten worden dit kost volgens de garage €465,14…
Aangezien mijn Corsa B €1200 heeft gekost is dit wel een beetje veel geld om bij een garage te laten doen.
Verder vraag ik me af, als ik online zo’n nieuwe ventilator koop voor €100 en hem er zelf inzet, moet ik dan nog meer vervangen ik heb namelijk zelf het idee dat de sensor nog wel goed is, de motor sloeg altijd aan bij +- 95 graden op het tellertje.
Graag zou ik willen weten wat jullie opel kenners denken!
Er staat momenteel pas 78990 km op de teller, en recent is olie en koelvloeistof vervangen, verder zijn de remmen helemaal losgeweest en nieuwe blokken in gegaan. (dit is btw alleen ter informatie voordat het gebeurde)
Met vriendelijke groet,
Sam Meijer
12 juli 2016 om 07:33 #18322885Even contact opnemen met WimV6 of CarloAstra die zitten bij jouw in de buurt en die kunnen je denk ik wel helpen met de arbeid en onderdelen.
12 juli 2016 om 15:47 #18322886Koelvin radiateur van de sloop halen, thermoschakelaar altijd nieuw, als de zaak dan toch leeg is ook de thermostaat.
Als je zelf niet handig bent, dan is er vast iemand van het forum alhier die wil helpen. :thumb
Later wel kijken met de snuffeltester of de zaak nog heel is.
Was dus ff aan de kook, maar het kan mee vallen natuurlijk.12 juli 2016 om 18:33 #18322887:wtf is een snuffeltester :shock: :jerry
ik ben nog niet geheel thuis in de auto wereld… :hmmz
is het wel raadzaam alles van opel origineel te kopen? of mag het ook namaak zijn zoals dit?
https://www.winparts.nl/sensoren-elektronica/koelvloeistof-sensor/opel/corsa-b-73-78-79-bouwjaar-1993-03-2002-12/c1655-588-14691.html” onclick=”window.open(this.href);return false;heb indd gebeld met de autosloop en die hebben er nog een stuk of drie liggen :wors dus daar gaat ik er ff eentje halen :)
alvast bedankt voor het reageren!!
12 juli 2016 om 19:48 #18322888Snuffeltester?
Die gebruik je om te kijken of de koppakking lek is.
Die snuffeltester gebruik je met testvloeistof, kijk je of er verbrandingsgassen in het koelvloeistof komt,
Komt er verbrandingsgassen in het koelvloeistof, dan verkleurt het vloeistof van blauw naar geel.
Het kan zijn dat, maar het hoeft niet.13 juli 2016 om 21:07 #18322889Koelvin op de sloop, meestal een 25euro.
Dat is wat beter dan bijna 500euro.Vervangen is meestal een koud kunstje.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 juli 2016 om 07:47 #18322890Dan is de koppakking vast lek want we gaat Roze vloeistof in en nu is het blauw bruin achtig ik zal straks eens een foto ervan schieten.
Koelvin heb ik voor 20€ indd van de sloop en die sensor kan ik gewoon bij winparts aftermarket kopen of moet die wel origineel zijn?
Met vriendelijke groet,
Sam Meijer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.