Opel Corsa B lakproblemen

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B lakproblemen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Geachte Forumleden,

Ik heb een Opel Corsa B van 1996. Het 1.2l 33kw model.
    Ik zou deze graag wat opmaken, maar het probleem is dat ik niet weet hoe.
    De auto heeft overal immens veel lichte krassen, ook op veel plaatsen waar de lak een stukje van weg is. Sommige roestplekken.. Ik zorg een van de volgende dagen voor foto’s zodat jullie duidelijker zien wat ik bedoel.

Graag zou ik de auto terug doen blinken zonder veel geld te moeten geven aan een herspuiting of wrapping.

Ook ben ik van plan om verder wat het interieur wat op te knappen, maar hier weet ik wel mijn weg mee.

Als jullie tips weten voor de lak op te knappen hoor ik het graag! De foto’s volgen.

TheRealCampoX

Voor de lichte krassen kan goed waxen en polijsten veel wonderen verrichten voor weinig geld.
    De roestplekken moet je echt weg schuren/spuiten denk ik, ligt er ook aan hoe groot de plekken zijn. En waar de lak van weg is uit de krassen kan je een lakstift gebruiken.

Wel waxen was ik van plan, maar weet ni of het echt effect gaat hebben.
    Hoe kan ik hier foto’s toevoegen via tablet?

Ik heb zelf ook lichte krasjes op mijn auto zitten, na een flinke waxbeurt zie je deze bijna tot niet meer. Het kost wel even tijd, maar het is de moeite waard :thumb

Hoe je foto’s moet plaatsen via een tablet weet ik niet, je kan proberen de foto’s te uploaden naar photobucket of imageshack. Dan kun je d.m.v. de linkjes hier foto’s plaatsen

Ik heb de foto’s via upload op photobucket gezet.
    Hier een link. Kan je dan alle andere foto’s ook zien of moet ik alle linken bezorgen?
    http://s765.photobucket.com/user/TheRealCampoX/media/IMG_0232_zpsd8492954.jpg.html?sort=3&o=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;

bedankt

Donders, daar zitten een paar beste japen tussen die je niet zomaar wegpolijst. De roestplekken zal je kaal moeten schuren, behandelen tegen roest en opnieuw moeten spuiten. De grote krassen zouden eigenlijk ook overgespoten moeten worden, maar dan kan je bijna de hele auto doen als ik het zo zie :O

Ja inderdaad he. Dat is wat ik bedoel, maar volledig opnieuw spuiten kost toch een 800 a 1200 euro. En dat heb ik er absoluut niet voor over. Zou hem graag met eigen handwerk terug doen blinken, goedkoop.

Nee dat gaat nooit meer goed worden met handwerk.. Heb zelf ook roest proberen stoppen maar blijft komen.. En zo’n krassen als die moeten gevuld worden en herspoten dus je zal moeten investeren of nog even doorbijten en een andere kopen..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.