Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa B, kopen of laten schieten?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
10 december 2014 om 11:58 #17269481
Beste forumleden,
Ik heb nog geen Opel, dus ik voel me nog een beetje onwennig tussen het Opel-geweld, maar ik ga vanavond kijken bij een Opel Corsa B.
Dit is wat ik er van weet:
Bouwjaar 2000
kilometerstand 120.000
kleur donker blauw met glazendak en elektrische ramen
3 deurs
goedgekeurd tot 21 augustus 2015
in onderhoud geweest bij Opeldealer
laatste grote beurt juli 2014
nieuwe uitlaat en remmen
van 1e eigenaar.Het lijkt mij een goede deal, mits onderstaande punten geen problemen opleveren maar ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel zicht op.
Ik heb de eigenaar gebeld, en volgens haar gaat de auto weg i.v.m. een nieuwe auto v.d. zaak. Volgens het RDW is het inderdaad de eerste eigenaar.
Graag hoor ik van jullie of er nog dingen zijn waar ik extra op moet letten.Dit vond ik op het forum..
punten waar je op moet letten:
-roest. wielkasten achter, chassisbalken achter, veerschotels achter, achteras.
alles even goed bekijken. met jou buget kan je prima een 1.4 16v kopen uit 1999/2000. mooi het laatste model.
km stand bij deze blokjes kan prima 150.000 zijn. ze draaien erg lang door.
gsi zou ik als beginner laten staan. kost jou van alle kanten etra veel geld, envaak zijn ze er slechter aan toe dan een 1.4 16v.motorisch letten op een lekke kop en olie verbruik.
-lekker kop:
-zoete geur uit de uitlaat
-vieze drap (vaak groen/zwart) in het koelvloeistof potjeolie verbruik:
-uitlaat kijken, is deze zwart en dik aangekoekt: olie verbruik
-zwarte olie: vaak olie verbruik (of heel lang niet ververst)
-bij warme motor een tijdje laten draaien (5min) en dan ineens een flinke stoot gas geven. komt er een blauwe pluim uit te uitlaat: olie verbruik en laten staan.
letten op rare tikken bij koude start.deze punten zijn vaak in orde hoor, zijn prima wagens als beginner zijnde.
maar je kan beter goed kijken.
als bovengenoemde punten in orde zijn heb je al een goede koop gedaan.
staan er zat tekoop. dus koop niet te snel en zoek er 1 die goed aanvoelt.Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Jan10 december 2014 om 14:27 #18264013Dat hangt af van onder andere de volgende zaken:
1. Wat voor motor ligt erin? Is het een 1.4 16v?
2. Wat is de vraagprijs (ongeveer)? Want als je € 500,00 moet betalen, dan kan het een goede deal zijn, maar ook een auto die je moet laten staan.
3. Is de Corsa voorzien van airco?
10 december 2014 om 14:43 #18264014Oei, 500 euro.. De vraagprijs is 1200 euro.
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=08-fx-pg
P.1 Cilinderinhoud1199 cm³
Ik rij nu een zware diesel (peugeot 307 sw) en ik wil graag overgaan op een geodkope benzine.
Deze kwam langs via iemand van mn werk, en dat geeft me en iets beter gevoel dan zomaar via marktplaats al is het natuurlijk altijd een gok.
Airco weet ik niet, maar dat heb ik nu ook niet en mis ik eigenlijk nooit.Thanks!!
10 december 2014 om 15:37 #18264015Ik vind het qua prijs nog aardig meevallen, hoor. Elders (op Marktplaats, Speurders enz.) betaal je meestal iets tussen de € 1.300,00 en € 1.500,00. Het ligt een beetje aan de staat van de auto (qua schade), denk ik.
Let wel op: het feit dat de verkoper een vrouw is kan twee kanten hebben. Het kan zijn dat de auto (goed) wordt onderhouden door een garage/vriend/kennis, maar het kan ook zijn dat de auto wordt verwaarloosd. De vrouwelijke auto-bezitters in mijn nabije omgeving doen niets aan hun auto tot deze kapot gaat, óf worden onderhouden door vrienden van me. Niet vervelend bedoeld richting de vrouwelijke bestuurders, hoor. Enkel mijn ervaring.
Controleer de punten die in de startpost worden genoemd sowieso goed.
Controleer de bovenkant van beide achterste wielkasten even door de kofferbak te openen en aan beide kanten het klepje te verwijderen. Dit klepje wordt gebruikt om de achterlampen te vervangen. Als je het klepje hebt verwijderd, tik dan even op het metaal (de bovenkant van de wielkasten). Hier zit vaak roest.
Als de auto voorzien is van een (achter)spoiler, dan is het vaak zo dat daar ook roest zit. Aan de onderkant van de spoiler, op de achterklep. Komt volgens mij doordat de spoiler niet goed vast zit. Door het rijden “tikt” de spoiler op de achterklep.
11 december 2014 om 13:03 #18264016Hoi Jan, is het nog wat geworden met de Corsa? Heb je de punten goed bekeken?
11 december 2014 om 13:36 #18264017Zo, ik heb echt enorm veel gehad aan de tips.. Alles uitgeprint en langsgelopen (met mn zaklamp in t donker dus ik hoop dat ik niets heb gemist).
Ik heb eigenlijk geen roest kunnen ontdekken behalve op de motorkap aan de voorkant een aardige plek maar dit schijnt vaker voorkomend te zijn en is misschien nog wel weg te werken als ik het wegslijp…en goed wegwerk.
De auto zag er erg netjes uit en ik heb niets schokkends kunnen ontdekken maar ik ben dan ook geen expert. Starten, schakelen, bediening van alle mogelijkheden, electrische spiegels :) als een tierelier.Net de auto op naam laten zetten dus ik ben de trotse eigenaar van een heerlijke Corsa!
Heel veel dank!
11 december 2014 om 14:01 #18264018Hoi Jan, roest op de motorkap zie je inderdaad wel vaker. Ook bij de achterlampen was alles in orde? Bij een vorige Corsa van me kon ik er zo doorheen prikken. Dat geldt ook voor de bak van het reservewiel, die was toen ook verrot/verroest. Ik (persoonlijk) zou nog wel even goed om de auto heen lopen om te kijken de auto (veel) schade heeft. In het donker zie je veel minder. Ook als de auto nat is, is schade moeilijker te vinden.
Gezien de auto van een eerste eigenaar is geweest, ga ik ervan uit dat de originele radio er nog in zit. Zit er een andere radio in? Kijk dan of je TID (het schermpje) werkt. Bij het “klakkeloos” aansluiten van een andere radio (niet van Opel), werkt het schermpje niet meer.
Gefeliciteerd met je aankoop, mede Corsa-bezitter :D
12 december 2014 om 08:18 #18264019Bij de achterlampen heb ik geen roest kunnen ontdekken.
Misschien valt de schade ook mee omdat de auto overdag altijd binnen heeft gestaan (parkeergarage van t werk).Ja, de autoradio zag er nog erg basic uit. Het dispay werkt ook gewoon maar gaat tijdens het rijden wel uit. Ik heb nog geen idee hoe dat komt. :)
Ik zou er wel graag een radio inzetten die mp3 speelt (van usb) en waar ik bij voorkeur ook m’n mp3speler op aan kan sluiten. Maar daar is vast al veel over te vinden op dit forum.Vanmorgen was het weer direct starten en wegrijden zonder mankeren! Ik ben er erg blij mee. Thanks!
12 december 2014 om 18:59 #18264020Misschien eens wat fotos maken? :D
12 december 2014 om 19:59 #18264021Ben ik het mee eens, ik ben benieuwd naar de foto’s. Vooral zodat ik deze smiley dan kan gebruiken: :kewlpics
:agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.