Opel Corsa B 1.2 16V X12XE Stottert

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B 1.2 16V X12XE Stottert

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo,

Sinds kort stottert mijn auto hevig en valt er bijna niet meer mee te rijden. Als je het gas vasthoudt stationair dan gaat het gas op en neer als je de 1500 toeren bereikt. Als je met de auto zelf rijdt en wilt schakelen naar een andere versnelling of doortrekt in een versnelling, en daarna het gas loslaat trilt de auto hevig en schokt die constant. Laatst toen ik wou schakelen naar de 2e versnelling begon de auto zelfs te stuiteren in een bocht en had ik hem op het nippertje kunnen beheersen.
    Het MM-Lampje denk ik dus dat oranje lampje linksonder in die een uitlaatstoring aangeeft brandt ook constant.
    Ik heb hetzelfde probleem ook éénkeer eerder gehad dat die schokte maar toen gaf ik heel veel gas en was het gelijk weg en was het lampje ook uitgegaan. Dat was 5 maanden geleden denk ik?
    Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn? Het gaat om een Opel Corsa B 1.2 16V 2000 X12XE.
    Zelf dacht ik aan de EGR klep?

Groet

Allereerst, welkom op het forum ;)

Het beste is om je auto te laten uitlezen. Weet je in ieder geval wat de foutcodes zijn. Kun je dan verder gaan kijken welke onderdelen je mogelijk zou moeten vervangen. Waar woon je precies? Misschien is er wel een forumlid in jou omgeving die even je auto wil uitlezen.

Met dit verhaal is direct de luchtmassameter verdacht.
    Als je zoekt op luchtmassameter (LMM) vindt je genoeg onderwerpen ;)
    Een van de dingen die je eenvoudig kan proberen is het loskoppelen van de lmm. Als je daar de stekker uittrekt, en de motor gaat beter (constanter) lopen, dan is het zeer waarschijnlijk dat het de lmm is.
    Verder kan ook de stappenmotor dit soort problemen veroorzaken.
    Deze blokjes willen wel graag de originele sensoren, als je vervangt voor namaak, heb je grote kans dat de problemen blijven/snel terugkomen.

Uitlezen is wel handig, geeft je meer zekerheid voordat je (dure) onderdelen gaat vervangen.

Succes! :thumb

De oplossing is al gevonden. De auto is uitgelezen en gaf P0505-1 als foutcode aan. We hebben op aanwijzing van onze garage een tweedehandse gasklephuis gekocht die goed was en die laten monteren. Het lampje is direct uitgegaan en de auto reed weer normaal. De vorige gasklephuis was dringend aan schoonmaak of vervanging toe want die zat aan de onderkant vol met roet en allemaal zwarte troep.

Iedereen bedankt die tips heeft gegeven.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.