Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

25 berichten aan het bekijken - 1,026 tot 1,050 (van in totaal 1,137)
  • Auteur
    Berichten
  • #17512265

    toppie freek

    #17512266

    #17512267

    Je laat er ook geen gras over groeien Go ON Go oN :kewlpics

    #17512268

    Mooi man :thumb

    #17512269

    Mooi werk Freek :wors
    Wordt weer leuk op de strip dit jaar :thumb

    #17512270

    Ik heb vanavond even een screamer pijpje gemaakt

    Eerst een beetje ideeën opdoen en beeldvorming enz,

    Toen wat geslepen en gehecht

    Dit is dunwandige buis, weegt wat minder :)

    Ik ben benieuwd naar het geluid 8)

    #17512271

    Dat zijn we hier ook :jerry

    #17512272

    Het motorblok was wel erg vies en roestig, daarom heb ik die vandaag in de zon schoongemaakt en geverfd.

    Ik heb inmiddels m’n cilinderkop weer terug van het laten bewerken op een CNC freesbank.
    De cilinderkop was ook erg vies, dus die heb ik ook schoongemaakt.

    Ik had een flens gemaakt voor de olie-toevoer, daarin had ik M10x1,25 getapt, maar de banjobout die ik wil gaan gebruiken heeft M10x1
    Dus ik heb vandaag een nieuwe olie-toevoer flens gemaakt met daarin M10x1 schroefdraad.
    Volgende week haal ik de nieuwe olie-toevoer slang op.

    De olie-retour is ook klaar, maar dat was al te zien op bovenstaande foto’s

    #17512273

    zal wel als een kanon gaan freek

    #17512274

    is dat screamer pijpje vd blowoff?

    #17512275

    @ivartje wrote:

    is dat screamer pijpje vd blowoff?

    External Wastegate :thumb

    #17512276

    Hoe zit dat met een screamer en apk Freek, wilde ook een open op de calibra maar zie daar toch maar van af denk ik.. Weet jij meer?? In principe komt het direct uit in de buitenlucht zonder dempers of kat of wat dan ook en dat mag toch niet??

    #17512277

    Hij is bij de apk toch gas dicht die testen toerental maar tot 3000 rpm, en het is geen uit stekend deel.

    #17512278

    3000 rpm ?

    1984 :vertag

    gewoon stationair, mag maximaal 4,5% CO hebben ;)

    #17512279

    @GOGOGO_1555 wrote:

    @ivartje wrote:

    is dat screamer pijpje vd blowoff?

    External Wastegate :thumb

    wat is een External Wastegate? en wat is het verschil met een blow-off dan?

    #17512280

    Koekje als ik ‘m goed heb freek.. :P

    Wastegate zit op de uitlaat kant, blowoff op de inlaat kant van de turbo…?

    #17512281

    Aapje gaat door voor de magnetron!

    #17512282

    oke maar doet een wastegate ook ‘overtollige’ druk aflaten dan?

    #17512283

    external wastegate regeld de turbo druk ipv dat ie in de turbo zelf regeld ” internal wastegate” (als ik me niet vergist)

    blowoff laat de inlaat druk vrij zodra jij gas los laat dus is anders als je wastegate

    #17512284

    @ivartje wrote:

    oke maar doet een wastegate ook ‘overtollige’ druk aflaten dan?

    Google is je vriend

    Via Youtube kun je veel uitleg vinden over o.a. hoe een wastegate werkt.

    #17512285

    @GOGOGO_1555 wrote:

    external wastegate regeld de turbo druk ipv dat ie in de turbo zelf regeld ” internal wastegate” (als ik me niet vergist)

    blowoff laat de inlaat druk vrij zodra jij gas los laat dus is anders als je wastegate

    Jij gaat door voor de Wasmachine

    :thumb

    #17512286

    Vanavond weer even bezig geweest.

    De cilinderkop die ik nu ga gebruiken had een tapeind die scheef was uitgeboord.
    Daar kon ik niks mee, daarom heb ik die laten uitfrezen.

    Maar met een gat kan ik ook niets, daarom moest er een time-sert in.

    Daarna ben ik nog begonnen met de kleppen inslijpen

    #17512287

    #17512288

    Een luchtfilter plaatsen werd lastig

    Inmiddels zit de distributie en het thermostaathuis er weer op.

    Ik heb de koelventilater weg gehaald om toch wat ruimte te maken voor een luchtfilter.
    Ik was van plan om een RVS aanzuigbuis te maken en die met een silicone slang vast te zetten, hier was ook geen ruimte voor.

    Dus deed ik een poging om ruimte te maken.

    Dat wilde allemaal niet lekker lukken. Dus ben ik verder gegaan met de druk kant van de turbo aansluiten op de interkoeler.
    Deze buis is met gas in de buis afgelast, zo ontstaan er geen “bloemkolen” aan de binnenkant.

    De aanzuigbuis moest ook nog af gemaakt worden, daarom heb ik dit maar van aluminium gemaakt.

    De interkoeler die ik op deze auto heb gebruikt had aansluitingen van 50mm
    En helaas is door het slechte gebruik van mij de interkoeler iets ingesleten en daarmee dus niet geschikt voor het vermogen wat ik ermee wil gaan draaien.
    Daarom ben ik begonnen met het passen van andere interkoelers.
    Deze heeft wel potentie…..

    Ik weet nog niet welke interkoeler ik er op ga bouwen.

    #17512289

    Lekker bezig Freek!!

25 berichten aan het bekijken - 1,026 tot 1,050 (van in totaal 1,137)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.