Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 1,137)
  • Auteur
    Berichten
  • #17512172

    Freek,

    hoe weet je megasquirt of hij de DIS voor cylinder 1-4 of voor 2-3 moet aansturen, gebruik je een extra sensor?

    #17512173

    De BDP sensor ziet een 60-2 tandwiel op de krukas.
    Ik heb de megasquirt verteld waar de krukas op het Bovenste Dode Punt staat ( cilinder 1 ).
    De andere cilinders berekend megasquirt aan de hand van toerental en versnelling of vertraging van het 60-2 tandwiel.
    De coil-drivers worden dan door de processor aangestuurd.

    EDIT:

    Zoals je zelf al aangaf, cilinder 1 en 4 krijgen gelijktijdig een vonk, daarom heet het ook wel een Wasted Spark systeem.
    Dit geldt ook voor cilinder 2 en 3, die vonken ook gelijktijdig.

    #17512174

    Ok bedankt. Zo’n DIS is ook handig in achterwielaandrijvers. Ik wil nog eens wat bedenken om een DIS toe te passen met een standaard injectiesysteem. Je gebruikt de standaard krukassensor van een C20NE?

    #17512175

    Ja
    Je hoeft niet iets te bedenken, dat bestaat namelijk al best lang.
    Neem gewoon microsquirt of Megasquirt of kdfi of KMS of DTA of een ander vrij programmeerbaar ECU.

    #17512176

    #17512177

    :thumbup
    Weer een mooie verbetering king:

    #17512178

    Afgelopen weekend ben ik naar Rotenburg Race Days geweest.

    Ik heb mijn persoonlijke record verbeterd van 12.73 naar 12.51 :thumb

    http://www.youtube.com/watch?v=SORTIZeitsU” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Helaas heb ik de wedstrijd wel verloren.

    #17512179

    :) Mooi filmpje! Vette Mercedes sec ook ;) Die rijdt die amerikaan wel goed zoek! Erg herkenbaar :P
    Ah dus die Amerikaan reed wel sneller bij jou? Het was niet heel goed te zien wie er nou gewonnen had.

    #17512180

    Benny zegt 12,2 tegen 12,7 (indexen van 12,0 tegen 12,5).
    En Benny heeft altijd gelijk toch Freek :jerry

    #17512181

    ja benni wel ja…. :sleeping :sleeping ZUCHT wat is dat een kerel zeg….

    #17512182

    Ik vond nog een paar foto’s van Super Sunday Zandvoort.

    #17512183

    :thumb Respect voor het resultaat wat je ermee boekt met je eigen creatie!

    #17512184

    Dankjewel :D

    Nu het bekend is geworden dat 5 oktober 2012 niet gereden gaat worden…..

    Kan ik melden dat ik de eerste plek in de SE klasse heb behaald in zowel de EDRS als de DSPS :D

    Voor meer informatie over straat legaal dragracen en de klassen die er zijn, kijk op http://www.dhra.nl

    #17512185

    :wors :wors :wors

    #17512186

    gefeliciteerd kerel! der is geen reserve datum meer voor drachten?

    #17512187

    Die is al geweest.
    En 5 oktober was ook al een extra datum.

    #17512188

    Ten eerste gefeliciteerd.

    en respect budget racing en dan ook nog eerste worden.

    theun

    #17512189

    king:

    Dankjewel :thumbup

    #17512190

    en als prijs krijg je van ons een handrem kabel :jerry :jerry

    super freek! van harte!

    grtz

    #17512191

    :jerry
    (de achterkant van de auto is te licht voor de handrem)

    Dankjewel :thumb

    #17512157

    #17512156

    Freek wat had je veranderd aan de motor.

    Waarden komen niet overeen met je onderschrift.

    Die rare bibber aan het einde van de grafiek is de motor dan aan het pingelen ?

    Ik vind het knap hoe je het voor elkaar krijgt zeker als kijkt naar sommige andere projecten

    Volgens mij is de formule : KENNIS X EURO = POWER

    Theun

    #17512155

    Heey,

    Mijn onderschrift van de C20NET is gebaseerd op mijn schatting/wens vermogen :angel

    We hebben 4 runs gedaan op de testbank, na de 2e run was de koelvloeistof al 100 graden (komt door de kvs gekoelde turbo).
    De toerenbegrenzer stond eerst op 6800rpm, maar omdat ik een andere versnellingsbak heb gemonteerd, had ik wat meer toeren nodig in de 4e versnelling.
    Helaas was ik vergeten om die verandering weer terug te zetten, daardoor heeft de 8V 7500 rpm gedraaid :wtf
    Op deze vermogen uitdraai liet Johan het gas eerder los omdat het vermogen en koppel toch niet hoger werden.
    Pingelen? Nee, de motor staat daar veel te veilig voor afgesteld ;)

    Die formule klopt wel denk ik :thumb

    een quote van een vriend: Je hebt niet altijd veel pk’s nodig om hard te gaan.

    #17512154

    het blijven mooie waardes freek :thumbup

    die bobine van je doet z’n werk ook goed dus daar moeten we het tzt ook ff over hebben
    stuur maar ff een berichtje wat het moet kosten

    grtz

    #17512153

    Dankjewel :thumb

25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 1,137)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.