Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 1,137)
  • Auteur
    Berichten
  • #17512093

    Mitsubishi TD-04 turbo

    subaru impreza 218 pk origineel

    geschikt tot maximaal 280 pk

    #17512094

    he freek je kan wel in de corsa,s gaan ik zie dat je der alweer 4 heb zal wel weer iets leuks worden

    #17512095

    Ik heb er nu inderdaad 4, er gaat straks 1 naar m’n zusje.

    Deze grijze word uit eindelijk 16V turbo.

    De zwarte is nu C20XE op papier.

    De A1 die ik sinds kort erbij heb, die word me nieuwe daily met deze C20NET motor erin ;)

    #17512096

    dus het wordt c20ne , c20net , c20xe , c20let helemaal toppie hoor freek en je zusje ook een snelduivel

    #17512097

    Ik bouw een C20XE om met turbo zuigers, dan word het een C20LE
    Dan laat ik de katalysator en lambda sonde weg, dan heb ik een 20LE
    Dan zet ik er een turbo op, dan is het een 20LET :D

    #17512098

    #17512103

    lekker hoor freek

    #17512104

    #17512105

    Ziet er puik uit jongen, waarom laat je de boutgaten allemaal blank?
    Ben erg benieuwd wat het nu weer wordt:)

    #17512106

    jij blijft ook bezig he freek ik heb nu ook weer een hobby project vw transporter pick-up verkocht aan een maatje van me ze vader en een chevy van 5.7 ltr 1981 op lpg

    dus blijft een gm

    de corsa die jij van ze verlaging af heb geholpen is trouwens al een tijd dood

    #17512107

    @sylvester1 wrote:

    Ziet er puik uit jongen, waarom laat je de boutgaten allemaal blank?
    Ben erg benieuwd wat het nu weer wordt:)

    Is handig voor als je de bouten er in draait. als er verf ingelopen is draaien je bouten niet zo fijn er in.

    #17512108

    Of even schroefdraad opnieuw tappen;)

    #17512109

    Ik heb de boutgaten inderdaad vrij gehouden van verf.

    De ga alle gaten door middel van een bout met WD40 erin draaien schoonmaken (WD40 in het gat spuiten, bout erin eruit erin), daarna uitblazen met perslucht.
    Waarom ik geen tap gebruik, ik heb geen tap voor blind gaten, alleen met een punt erop. En het draad is alleen vies en niet beschadigd.

    Wat een drukte om een beetje verf :P

    #17512102

    je blok wordt toch netje freek je zal wel weten wat je doet

    #17512110

    Ik heb de deuren en voorschermen nu grijs gespoten.

    Vandaag ben ik aan het testen geweest of het vertrouwd was om met de C20NET naar bitburg te rijden.
    Na 20 minuten rijden wist ik het zeker, het gaat hem niet worden.

    Allemaal blauwe rook :cry

    Ik gok dat de zuigerveer nu echt dood is, dus de motor gaat even uit elkaar.
    Ik ga met m’n daily naar bitburg.

    #17512111

    je kan dus opnieuw beginnen met je turbo blok en wat lees ik een corsa a met 1.7 td leuk hoor

    #17512112

    Ziet er goed uit freek, jammer dat je niet met je turbo naar bitburg kan.

    Maar met de daily gaat wel lukken;)

    #17512113

    Misschien heb ik een donor zuiger geregeld, dan kan ik de motor misschien reanimeren.

    Als er updates zijn, dan post ik die wel weer :angel

    #17512114

    Bedoel je met Bitburg, 4, 5 & 6 Juni?

    #17512115

    Komend weekend ga ik naar Bitburg met mijn zwarte corsa A1 C20XE.

    Ik hoop de grijze A1 C20NET voor DAF Assen weer rijdend te hebben.

    #17512116

    duimen dat je corsa turbo klaar is voor daf freek en dat zal ook wel van ze plek komen een corsa a met 1.7 td

    #17512099

    Vandaag heb ik de cilinderkop eraf gehaald om de zuigers te kunnen bekijken.

    Tot zover is er nog niets bijzonders te zien, alleen dat de kleppen van cilinder 2 en 3 wat zwarter zijn dan der andere kleppen.


    Zuiger 3


    Zuiger 2


    Afgedraaide zuigers erin :angel


    Motor eruit omdat de lagerkappen niet meer bij de juiste drijfstangen zaten :swear

    #17511904

    zohey, gewoon de stukken uit je zuigers.
    Te veel turbodruk voor die zuigers??
    Afgedraaide zuigers voor compressie verlagen en dus meer turbodruk?

    #17512117

    De zuigers zijn stuk gegaan door pingelen bij volgas, dat kwam door een te hoge turbo druk.

    De afgedraaide zuigers had ik al een tijdje liggen, maar ik kwam er dus vandaag/gister achter dat de lagerkappen niet bij de drijfstangen horen.

    Daarom komt er een frisse C20NE motor in.

    #17512101

    succes met opbouw en inbouw van de motor freek

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 1,137)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.