Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 1,137)
  • Auteur
    Berichten
  • #17512068

    Niet slecht 200PK en 300NM

    #17512069

    volgens de testbank heeft mijn corsa 220 pk en 340 nm ;)

    Maar het gaat om de lijn he :P

    #17512070

    Niet slecht, met hoeveel druk heb je deze cijfers behaald? Het koppel vind ik erg hoog vergeleken met je pk’s.

    #17512071

    Als ik het ga vergelijken met een 2 LET.

    #17512072

    De druk stond op 0,7 of 0,8 dat weet ik niet zeker, de persoon die de auto bediende op de testbank zei dat het 0,7 bar was.
    Maar toen ik naar huis reed kwam de druk meter tot 0,8 bar.

    Ik heb de druk nu op 0,9 bar staan, maar ik heb de brandstofdruk ook omhoog moeten zetten om pingelen tegen te gaan.
    Ik heb nog een paar aanpassingen in de planning.
    Als deze aanpassingen gedaan zijn dan gaat de auto nog een keer op de testbank :)

    #17512073

    ik vind dat koppel toch vrij normaal voor een turbo motor..

    #17512074

    Het is een 8 klepper motor, dus geen toeren monster.

    Vermogen is koppel maal toerental
    P = M * 2 * Pi * ( rpm / 60 )
    Watt = Nm * s^-1

    Duszzz….. dat leer ik op school :P

    #17512075

    Bd.

    Als je kijkt naar 2L 16V CLET, die heeft 204PK en 280NM, deze draait ook rond de 0,7 bar overboost.
    Dan vind ik persoonlijk het koppel erg hoog inverhouding met het aantal pk’s.

    Freek, zal wel hard lopen vergeleken met je oude setup:o

    #17512076

    als je kijkt naar de verhouding tussen het vermogen in pk,s en het koppel van de moter van Eljan, (waar ik niemand over hoor) en dit door reken naar het vermogen, van deze moter in pk`s en nm is het koppel 7 nm hoger, dat is niet schrikbarend hoger toch?

    de C20ne heeft een veel kleinere verbranding`s ruimte waardoor het koppel hoger is (en ook de kans op pingelen)

    die gast van sneaky tuning die schijnt met een compressie verhouding te rijden nog hoger dan de c20ne en die drukt er met z,n crx toch ook genoeg vermogen, uit gezien dat hij 10.2 rijdt op de 1/4

    hij rijdt dan wel met 116 octaan benzine maar goed.

    #17512077

    Sebastiaan,

    Wat moet ik dan zeggen over de motor van Eljan, waar doel je op?

    Ik heb het nu over Freek zijn motor en een standaard LET. Ik ben gewoon benieuwd waarom hij zoveel koppel heeft?

    Je moet Andy’s motor niet gaan vergelijken heh, totaal ander budget :-)

    #17512078

    @ Axel, ik heb geen 16V maar een 8V, die hebben andere koppel eigenschappen door andere flow in de motor.

    De vermogen uitdraai, zal je veel duidelijk maken denk ik.

    Ik heb vandaag dus de mail ontvangen waar ik eerder over sprak.

    #17512079

    Je rijd gewoon op benzine Freek? E100 erin of hoog octaan benzine!

    Ziet er goed uit ben benieuwd wat die op de 400 meter doet

    #17512080

    Euro 98 super plus van de normale pomp ;)

    Ik ben bezig met octaan booster en een verstelbare ontsteking :D

    #17512081

    Je rijd gewoon op benzine Freek? E100 erin of hoog octaan benzine!

    Ziet er goed uit ben benieuwd wat die op de 400 meter doet

    #17512082

    Dik hoor, al het koppel en vermogen onder de 5300RPM.
    Wel een verschil zeg met een 16V

    #17512083

    Verdomt mooi Freek.
    Is ie nu ook aardig dorstig of valt dat nog mee?

    #17512084

    [rquote=1892486&tid=110693&author=axel]Sebastiaan,

    Wat moet ik dan zeggen over de motor van Eljan, waar doel je op?

    Ik heb het nu over Freek zijn motor en een standaard LET. Ik ben gewoon benieuwd waarom hij zoveel koppel heeft?

    Je moet Andy’s motor niet gaan vergelijken heh, totaal ander budget :-) [/rquote]

    ik doel op het Eljan zijn c20ne turbo

    die had met 0.55 bar al meer koppel als een standaard let (dus meer koppel ten opzichte van het vermogen in pk`s als een c20let

    maar als je kijkt naar een standaard c20ne en een c20xe heeft de c20ne ook al meer koppel na verhouding pk`s als een c20xe en dat als je naa gaat dat een c20ne juist nog een lagere compressie verhouding heeft als een c20xe
    wat het koppel juist niet ten goede zou moeten komen.

    eljan had uit mijn hoofd 187 pk`s bij 286 nm koppel als ik me niet vergis dus daar zie je ook al een hoog koppel terug

    net als de eerste c20ne turbo die freek gebouwd heeft. zie zat ook rond die waardes,

    zo bedoel ik het een beetje, en denk ik er over.

    die vergelijking met andy is idd beetje scheef, maar om maar aan te geven dat je met een iets wat hogere compressie verhouding (en een wat hoger octaan) ook met een turbo motor veel vermogen kan halen.

    ik kan er ook naast zitten, maar c20let met c20ne turbo hebben bijde een andere compressie verhouding. ik vermoed dat daar het verschil in zit. wat betreft het koppel.

    edit:

    kijk maar naar de verhouding vermogen pk`s vermogen nm`s van een opel motor met zelfde compressie verhouding.

    Z20NET
    Bauform: R4
    Steuerung: DOHC
    Anzahl der Ventile: 16
    Bohrung (mm): 86,0
    Hub (mm): 86,0
    Volumen (cm³): 1998
    Leistung (kW bei min-1): 129 / 5500
    Drehmoment (Nm bei min-1): 265 / 2500
    Verdichtung: 9,5 : 1
    Motormanagement: Bosch Trionic 8
    Oktanzahlbedarf: klopfgeregelt
    Steuerung: Steuerkette
    Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
    Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Na-Auslassventile, Turbolader Garrett GT20
    Verwendung: Signum (F40CR), Vectra C (F40CR)

    #17512085

    [rquote=1892515&tid=110693&author=Fearless]Verdomt mooi Freek.
    Is ie nu ook aardig dorstig of valt dat nog mee?

    [/rquote]

    Geen idee, de benzine die ik erin doe is wel 10 cent per liter duurder :cry

    Zolang ik er plezier van heb, maakt dat niet uit :angel

    #17512086

    [rquote=1892502&tid=110693&author=geert666]
    Ziet er goed uit ben benieuwd wat die op de 400 meter doet[/rquote]

    Bedankt :cool:

    Ik hoop een tijd onder de 13 seconden te kunnen rijden met straatbanden.

    #17512087

    freek als ik het koppel van de onderste meting uit de tabel na-reken okm ik rond de 300 Nm uit…
    zelf al nagerekend?

    #17512088

    mooi gedaan hoor:orespect

    #17512089

    [rquote=1892630&tid=110693&author=black-thing]freek als ik het koppel van de onderste meting uit de tabel na-reken okm ik rond de 300 Nm uit…
    zelf al nagerekend? [/rquote]

    Dat klopt.

    Het koppel bij het toerental van het maximale vermogen is ongeveer 300 nm.

    Die 343nm is op een eerder toerental, dat kun je zien in de grafiek ;)

    #17512090

    Klopt haha, ff nagerekend

    #17512091

    he freek ik vindt het toppie hoor 219,7 pk met een 2.0 8v met turbo en low budget gebouwd dik respect

    #17512092

    :cool:

    Bedankt :D

    Ik ben er stiekem ook wel blij mee ;)

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 1,137)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.