Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 1,137)
  • Auteur
    Berichten
  • #17511667

    Bedankt voor de tip :D

    Ik wist dat ik hem eigenlijk had moeten vast zetten, maar ik wil de flenzen als ze lekken, laten vlakken.

    Ik heb de bramen en oneffen heden aan de binnenkant glad gemaakt met een frees, het spruitstuk is ook gemonteerd.

    De olie aanvoer leiding is ook gemonteerd, alleen nog een flexibel stukje laten maken dat op de turbo past. ( hitte bestendig )

    Ik heb nu alleen even een uitdaging, ik kan de actuator niet kwijt :hmmz
    Als ik de koude kant aan de distributie zeide doe dan komt het koude slakken huis tegen de olie pijlstok aan. En andersom komt de actuator tegen het onderblok aan.

    Dus ik moet nog even verder puzzlen :hmmz

    #17511668








    Straks de turbo eraan vast lassen, ja de flens, niet de turbo zelf :P

    #17511669

    Zon freesje had ik ook, om hem nog wat lekkerder te laten frezen deed ik er bandenkrijt aan (dat vette gele spul)

    #17511670

    origineel gepost door Fearless
    Zon freesje had ik ook, om hem nog wat lekkerder te laten frezen deed ik er bandenkrijt aan (dat vette gele spul)

    Wat is daar het voordeel van?

    #17511671

    Dan gaat je frees niet vol zitten, dat deed hij bij mij niet, dus ik heb het zonder gedaan.

    #17511672





    Morgen de olie en KVS en IC leidingen aansluiten, en de downpipe fabriceren :wtf

    best veel op 1 dag, waarschijnlijk lukt het me niet allemaal in 1 dag :hmmz

    #17511673

    FF nachtje door freek!

    je hebt de turbo dus nu wel iets gedraaid er op gezet zie ik?!

    #17511674

    origineel gepost door freek corsa
    Dan gaat je frees niet vol zitten, dat deed hij bij mij niet, dus ik heb het zonder gedaan.

    Precies, dat had ik constant met die 8klepper kop toen. Maarja dat spul werdt ook zo zacht als boter met zon dingetje

    #17511675

    Ja er is verschil tussen ALU en STAAL :P

    #17511676

    Hangt die turbo niet te laag voor je olieretour, ik kan het niet goed zien?

    #17511677

    hangt hoger dan de cartepan, dus is zeker hoog genoeg.

    originele retour zit net aan de rand van het onderblok, en dat haalt ie makkelijk.

    Maar wat ik wel zie is dat ie wat te lange bouten had, hehehe

    #17511678

    Een paar te lange bouten ? Bijna alles is te lang :angel

    Allemaal bijzaak :angel het moet gewoon werken.

    De KVS leidingen zijn uitgezocht en voorbereid om aan te sluiten.

    De olie aanvoer heb ik uitbesteed, daar krijg ik bericht van als het klaar lag.

    De downpipe heb ik gelast, vraag niet hoe ;) maar het zal wel werken :angel

    #17511679

    Eey freek,

    Ziet er goed uit, Flenzen eindelijk binnen zo te zien?

    #17511680

    hey daar hebben we freek wanabe :D:jerry

    #17511681

    Vannacht komen er weer foto’s :P

    #17511682









    #17511683

    erg gaaf hoe snel je dit allemaal in elkaar zet!:thumbup

    #17511684

    erg gaaf hoe goedkoop ik dit allemaal in elkaar kan zetten :thumbup :P

    #17511685

    heey

    is wel leuk die turbo op die c20ne
    maar wat voor een zuigers heb je??
    was hier zelf ook aan het denken
    maar het meeste moet je zeker zelf maken ofniet???

    gr mike

    #17511686

    Je gaat veelste hard!! :O
    Vrije tijd over zeker :D

    #17511687

    Dit komt lang niet goed freek :o

    #17511688

    je zult verteld staan wat het doet op een standaard ne-tje.

    wat voor druk ga je erop zetten?

    0.7 kan ie makkelijk hebben, daar reed ik ook me.

    #17511689

    C20NE Turbo = Goed! :D

    #17511690

    Erg leuk bezig, low-budget en gewoon proberen! Ben benieuwd wat het gaat doen! Hoe ga je het met je motormanagement aanpakken, of kun je dat standaard houden op de een of andere manier?

    #17511691

    origineel gepost door sjoerdie
    je zult verteld staan wat het doet op een standaard ne-tje.

    wat voor druk ga je erop zetten?

    0.7 kan ie makkelijk hebben, daar reed ik ook me.

    jou druk meter zat op de turbo dan is de druk daar 0.7 maar in de inlaat (door drukverschillen/ verschillen in dikte van de pijp / intercooler traject wil de echte druk op z,n minst 0.1 bar minder zijn.

    wel heb ik ergens gelezen dat een standaard 8v 0.8 bar moet kunnen hebben, maar als je de boel niet goed afstelt rij je hem als nog stuk.

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 1,137)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.