Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 1,137)
  • Auteur
    Berichten
  • #17511642

    xxx xxx

    #17511643

    goed bezig :thumbup

    #17511644

    turbo doorverkocht:o

    die baksteun dat heb ik toen ook gedaan bij mij a corsa.

    scheelt echt een heel stuk.

    meer als de motorsteun linksvoor opvullen

    #17511645

    Die steun links voor moet ik ook nog wat aan doen.

    Ruiten kit die hard word erin doen ?

    Of zijn er andere tips ?

    Dat PU rubber PS 130 ofzoiets, dat lukt mij niet :swear

    #17511646

    Lukt mij ook niet, het flubbert er nu al weer lekker tussen uit.

    Volgende keer druk ik er oude stukken multiriem tussen, zelfde idee als wat je nu met een uitlaatrubbertje gedaan hebt
    Ruitenkit beweegt nog te hard, heb dat ook gedaan eerst :P

    Er zijn apparte rubbers te koop met een metalen buitenkant en een bus binnenin, dit wil ik nog een keer aanschaffen, dan maak ik zelf nieuwe rubbers. Dmv plaatstaal en die rubberbussen

    #17511647

    pu is voor gevordenen freek;)
    oefening baart kunst.

    maar dit is een leuke oplossing.

    ruiten kit kan ook goed alleen wordt nooit zo hard als hars.

    #17511648

    http://www.hh-ms.com/enginemounts.htm

    Hier haalde wij ze altijd vandaan voor de rally

    #17511649

    Bedankt voor de link, ik kan er alleen online niets van zien.

    Heb je ook een voorbeeld, met foto ofzo van wat ze leveren ?

    #17511650

    ik gebruik ruitenkit…..

    blijft goed zitten, heb de steun nog steeds.

    en het voordeel is dat het dus NIET knoephard word.

    want daardoor krijgen je steunen en carosserie zo hard op zijn flikker, dan scheurt de boel.

    wat je ook kunt doen is aan de achter en voorkant, een plaatje lassen, zodat de hars of kit opgesloten zit, en dus niet wegkan.

    #17511651

    Oefening baart kunst Freek, mij lukt het iedere keer zonder problemen :)

    Kwestie van afplakken met goede schilders-tape, niet die grabbelbak zooi.
    Eerst volledig ontvetten en dan PU 160!!! mengen (let goed op de verhoudingen, dus met maatbekers) en even met de fohn warm maken zodat het vloeibaarder wordt en de luchtbellen eruit gaan.
    Daarna rustig aan volgieten en laten drogen, 2 a 3 dagen moeten het zeker doen.
    Rij er al jaren mee.

    Maarre waarom maak je ze niet kompleet star? Voor een drag race motor werkt dat nog veel beter.
    zie: http://www.corsa-novatuning.nl/nl/ophanging.htm

    p.s. kompleet zwarte motorkap maakt hem iets mooier, verder leuk bezig.

    Als je niet meer met de turbo verder wilt gaan maar toch snel, heb ik wel wat anders leuks voor je liggen…..

    #17511652

    Ik heb wel het goede potje, alleen was mijn maat beker niet zo nauwkeurig :angel

    Ik ben nog aan het twijfelen over volledig starre steunen.

    Eerst maar eens zien of ik het werkend krijg met turbo, ik beschouw dit als oefening voor het echte werk ( C20XE ombouw naar Turbo ).

    Ik ben nog ff aan het knutselen geweest.

    Filmpje staat hier onder.

    #17511653

    Ik heb vorig jaar deze set aangeschaft.

    Erg mooie set en niet super duur.
    en motor ligt best star, maar is echt wel normaal mee te rijden zonder dat je gek word van de trillingen die worden door gegeven aan de carrosserie.

    maargoed het is maar net, gebruik je hem alleen voor racen of ook op de weg :D

    combi van beide is altijd compromissen maken helaas…

    #17511654

    Originally posted by freek corsa
    Ik heb wel het goede potje, alleen was mijn maat beker niet zo nauwkeurig :angel

    Ik ben nog aan het twijfelen over volledig starre steunen.

    Tja met zo’n maatbeker weet je eigenlijk al dat het niet gaat lukken :0
    Of gebruik dan je moeders keuken weegschaal. gelijk gewicht van de ene en de andere dan zit je ook al beter in de buurt.

    Trillingen vallen heel erg mee met starre steunen, vraag maar aan Eljan. En ze zijn makkelijk te maken, lassen kun je en een stukje koker of 3mm plaat heb je ook nog wel liggen.

    Groot voordeel is dat je motor je chassis sterker maakt daar het dan ook je hele voorkant met elkaar verbindt. Klinkt misschien eerst onlogisch maar is echter wel zo.
    Tevens kan je motor niet meer in trilling raken bij gripverlies (wel-geen-wel-geen-wel-geen grip, dat happeren) van je banden.
    Doordat hij vast zit hierdoor hoef je je alleen nog maar te concentreren op je normale ophanging.
    Voor het racen op de strip weet je met een FWD, hoe stugger hoe beter.
    Setje goede slicks eronder en dan eens echt gaan!!!!

    Probeer het gewoon een keer.
    2 zaten er al bij toen je heb van me overnam (buisje erin en aflassen en de 3e is snel te maken, zie Tekening.

    #17511655

    Alle metertjes zijn nu ook goed aangesloten met verlichting erin enzo.

    Straks even kijken wat ik allemaal nodig heb om de originele tank eronder te hangen.

    #17511656

    De “grote” remmen zitten er nu ook onder met teflon rvs remslangen :D

    Ik heb nog steeds geen flenzen binnen :cry

    De beugels om de tank mee vast te hangen zitten niet meer onder de auto, dus die moet ik nog ff zoeken.

    #17511657

    Vandaag heb ik de originele brandstof tank van een corsa A GSI onder de corsa gehangen.

    Morgen even verder met aansluiten en dan maar WEER eens achter de flenzen aan bellen :(

    #17511658

    xxx xxxx

    #17511659









    #17511660

    goed bezig!!

    nu nog een hoop lassen, meten en passen..

    hopen dat het weer een beetje koeler word anders, is het geen doen.

    #17511661







    Morgen verder :agent

    #17511662

    lekker bezig freek :D

    #17511663

    over 4min is het al morgen :D hop hop!

    #17511664

    het is ’s nachts wel koeler he ;)

    Morgen rijden zeker :o

    haha, nee eerst op bed, ben ook maar een mens, slapen moet ook gebeuren ;)

    #17511665

    :wors

    #17511666

    Lekker aan de hobby :)

    Kleine tip
    Voor de volgende die je wilt lassen, monteer hem dan op een oude cilinderkop, daardoor trek je de warmte meer in het alu en trekt hij eigenlijk niet krom en heb je minder spanning in je spruitstuk.

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 1,137)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.