Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 1,137)
  • Auteur
    Berichten
  • #17511617

    kan niet veel zijn lijkt me zo.

    #17511618

    Uitlaat kleppen lekken op 3 cilinders.

    Ik kreeg de tip om de motor te laten lopen zodat de hydrau stoters zich kunnen vullen.

    Proberen dan maar ?

    #17511619

    en dan gelijk ff toerenbegrenser?

    #17511620

    Als hij dat haalt :P

    Ik heb net de waterpomp verwisseld, die erin zat had een lekke kering.

    Gelijk ff het originele distributie tandwiel erop gezet.

    Compressie is dus niet aanwezig op 2 cilinders, hij heeft al op 2 cilinders gelopen.

    De vonk is er wel op alle bougie’s, volgorde is ook goed.

    #17511621

    gas hoare!:D

    wel lullig nu zo

    #17511622

    hehee, straks overlijd ie al voordat ie gereden heeft;)

    #17511623

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ik heb een TD04 liggen, (subaru impreza turbo)

    deze ben ik aan het aanpassen zodat hij andersom gemonteerd kan worden,

    freek heeft flensen getekend, als deze flensen op tijd binnen komen, (we zoeken nog een niet al te dure cnc man) dan komt deze turbo er op. :) maar dit wordt hem zeker niet voor aanstaande vrijdag, wanneer er weer street legal night is op Drachten

    ook moet ik nog achter een olie leiding aan, deze heb ik ook nog niet!

    ook nog geen downpipe en geen buizen systeem, dus is ff afwachten wat het wordt..
    als het niet op tijd bij elkaar gesprokkeld is, komt het gewoon op een later tijdstip meteen op mijn kadett.

    dit alles omdat freek graag een c20ne wilt opblazen :jerry
    en de 16v turbo geen haast project is, en Freek wilt toch met iets rijden van de zomer op de sprint/ drag meetings.

    ff dat ik t begryp… freek heeft nergens geld voor ivm studie, maar wil wel een dik turbo blok bouwen.. dat loopt al niet echt op 1 lijn in mijn idee, en omdat dat te lang duurt, gaan we t beetje geld wat er dan is, nutteloos weggooien door te kijken hoe we een NE aan bonken kunnen krijgen?

    #17511624

    Dat met die klepstoters heb ik ook heel veel gehad, dat motoren niet aanwouden slaan omdat de stoters niet vol zaten.

    was vaak een questie van lang doorstarten en als ie dan aanslaat een beetje gashouden.

    Wel met beleid natuurlijk niet dat ie een half uur zo draaien moet.

    #17511625

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ik heb een TD04 liggen, (subaru impreza turbo)

    deze ben ik aan het aanpassen zodat hij andersom gemonteerd kan worden,

    freek heeft flensen getekend, als deze flensen op tijd binnen komen, (we zoeken nog een niet al te dure cnc man) dan komt deze turbo er op. :) maar dit wordt hem zeker niet voor aanstaande vrijdag, wanneer er weer street legal night is op Drachten

    ook moet ik nog achter een olie leiding aan, deze heb ik ook nog niet!

    ook nog geen downpipe en geen buizen systeem, dus is ff afwachten wat het wordt..
    als het niet op tijd bij elkaar gesprokkeld is, komt het gewoon op een later tijdstip meteen op mijn kadett.

    dit alles omdat freek graag een c20ne wilt opblazen :jerry
    en de 16v turbo geen haast project is, en Freek wilt toch met iets rijden van de zomer op de sprint/ drag meetings.

    ff dat ik t begryp… freek heeft nergens geld voor ivm studie, maar wil wel een dik turbo blok bouwen.. dat loopt al niet echt op 1 lijn in mijn idee, en omdat dat te lang duurt, gaan we t beetje geld wat er dan is, nutteloos weggooien door te kijken hoe we een NE aan bonken kunnen krijgen?

    begrijp je verkeerd.

    freek zoekt alles voor nop bij elkaar :jerry

    #17511626

    idd begrijp je verkeerd,

    , en daar gaat het niet om, als het maar hard gaat :)

    #17511627

    cheap is the way to go!!!!!!!!!
    alles nw bestellen kan iedereen
    het systeem :als het niet kan zoals het moet ,dan moet het zoals het kan
    dat werkt prima
    mits je niet in problemen denkt maar in oplossingen!:D
    ik vind deze projecten het mooist
    keep us posted

    #17511628

    Originally posted by mrp-tech2
    cheap is the way to go!!!!!!!!!
    alles nw bestellen kan iedereen

    beetje onzin…
    ik heb wel bijna alles nieuw aan mijn motor en daar is geen tweede van.

    Een serieuse motor kost serieus geld…
    Waarom? omdat spul wat hard gaat ook heel moet blijven.
    Ga je op zaken bezuinigen dan krijg je problemen..

    been there, done that, won’t never do it again……

    #17511629

    ja marcel, maar dit is geen serieuze motor:P

    #17511630

    dit is toch mooi
    van van alles en nog wat wat leuks bouwen
    met het betrouwbaar en max vermogen
    dan kost dat veel geld
    deze manier voor tijdelijk heeft altijd zijn charme
    ik vind het een cool project

    #17511631

    die 8v niet, maar die 16v toch wel???

    #17511632

    De C20XE moet Goed, en dan bedoel ik niet duur en nieuw, maar wel rustig aan en goed na denken.

    Deze C20NE heb ik in elkaar gezet omdat ik wil rijden. Dat ik er als de motor goed loopt een turbo op wil zetten heeft nu niets te maken met dat ik wil drag racen.

    Jullie moeten niet denken dat ik gek ben en zo ff een blok ga vernielen, ik denk te weten wat ik doe.

    Daarom wil ik ook nog test km gaan maken voor ik vol uit ga, ik wil natuurlijk niet de lol van andere bestuurders op de baan ontnemen. De motor moet dus HEEL blijven als ik de baan heb bereikt.
    Als de motor bij mij thuis ploft door welke reden dan ook, dan heb ik de rotzooi hier op het pad en niet op het asfalt waar anderen ook op willen rijden.



    Nu heb ik nog steeds het dilemma wat Marcel me heeft voorgeschoven.

    Ik mag niet mee doen in de street legal klasse omdat ik geen RDW omgekeurde auto heb.
    De oplossing is dan mee doen in de SE klasse, maar dat mag niet omdat ik daar niet snel genoeg voor ben.



    Ik zit mijn tijd weer te verdoen, de uitlaat moet er nog onder, de remmen nog ontluchten, het front moet er nog een beetje rechter voor en vast gezet worden.

    Dus geen foto’s, wel veel zweet :P

    #17511633

    3 cilinders, maar de 4e wil niet.

    eerst weer eens compressie meten dan maar.

    Remmen nog steeds ontluchten, bekrachtiger zit er wel goed op nu, vacuum slang ook.

    Uitlaat spruit zit erop met NIEUWE pakking ( dat koste me weer een hand geld :P )

    #17511634

    hoor net dat hij op 4 cilinders loopt :thumbup:agent

    #17511635

    Klopt :D

    De uitlaat is helemaal stil.

    Remmen nog ontluchten, morgen uit de schorsing halen en verzekeren, APK heb ik er nog op als het goed is.

    De toeter er nog ff op, dan kan ik ook wel eens naar de RDW :cool: morgen ochtend ofzo :P

    Dan kan ik de DSL misschien nog ff winnen.

    #17511636

    Remmen zijn ontlucht.

    De bak lekt nog, die moet ik nog ff los pakken en schoon maken, dan weer in elkaar en vullen met olie.

    RDW was een grapje, DSL rijden mag dus ook niet.

    Dus ik doe niet mee morgen in drachten.

    #17511637

    jammer, ik d8 al….

    #17511638
    #17511639

    Vanmorgen heb ik de laatste puntjes klaar gemaakt.

    Vanmiddag ben ik naar drachten gereden, dit ging probleem loos.

    In drachten op het parkeer terrein liet ik de motor nog even zien aan bekenden, die wilde hem ook horen lopen.
    Dus ik start de motor, spuit er benzine uit de retour slang :o

    Dus direct motor uit gezet en kijken waar en welke slang het was.. Na het regelen van slang en gereedschap ben ik begonnen met repareren.

    Na reparatie liep de motor ook beter :angel

    Dus op de terug weg van drachten naar marum heb ik voor het eerst met deze C20NE echt gas gegeven, en volgens mij is het wel een motor die goed loopt :D

    Vanuit stil stand vol gas weg, en het gas niet los laten, snel schakelen en de koppeling laten schieten, oooohhh wat is dat mooi :D
    Hij fluit een klein beetje in de uitlaat, dat geeft al een turbo idee :angel

    Dus komende week ben ik de turbo erop aan het bouwen ;)

    #17511640

    komt die td04 van me erop?

    das wel zonde lijkt me…

    straks gebeurt er wat, en schieten de onderdelen zo door de turbo….

    #17511641

    De TD-04 heb ik doorverkocht.

    Ik heb er nu wel spijt van, hij had hier wel goed op gekunt.

    De motor loopt nu best wel lekker, net nog ff gereden.

    Ik heb ook weer nieuwe informatie binnen gekregen, dus ik kan het nu een stuk veiliger gaan opbouwen.

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 1,137)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.