opel corsa A 1.2i probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa opel corsa A 1.2i probleem

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245781

    Hallo

    bij deze zijn we bezig met de opbouw van een racewagen maar we zitten met een probleem nl,

    de originele tank en pomp is vervangen door een inox tankje met een externe brandstofpomp, Hüco 133000 12v, sindsdien
    draaid de auto heel slecht,
    we hebben het pompje aan de originele kabels aangesloten waardoor het af en toe pomp, dan draaid hij maar wil niet in toeren zonder pruttelen,
    sluiten we de pomp rechtstreeks aan de batterij zodat ze continu pompt, dan krijgen we hem zelfs niet aan de praat

    tankje staat in de koffer en is aangesloten aan de originele benzine leidingen, nl de zwarte toevoer en de blauwe retour

    normaal kan het toch ook niets te maken hebben met het potje die voor het linker voorwiel zit en niet meer aangeloten is, deze diend om de benzinedampen op te nemen bij ons weten,

    kan iemand het probleem bedenken, alvast bedankt voor de moeite
    mvg Andy

    #17983398

    ik vermoed dat je brandstof druk te hoog is. heb zelf de originele pomp weer in gebruik en de auto loopt weer 100%

    #17983399

    Pot bij je linker voorwiel is een brandstofdampen koolstoffilter, gewoon afdoppen die vacuumslangen.

    De 1.2i draait met een monopoint carb, die vraagt om 0,75bar ongeveer.

    #17983400

    volgens ik kan vinden heeft de pomp een 0.30 BAR

    #17983401

    heb juist al de leidingen afgesloten van de koolstoffilter, maar nog zonder resultaat

    de corsa zou van het jaar 90 zijn 1.2i swing,

    #17983402

    0.3 bar is te laag voor de c12nz, daarom loopt ie haast niet. Zoals eerder wordt gezegd, heeft een c12nz meer druk nodig, want het is een single point injectie. De pomp die jij hebt, is voor een carburateur setup, zoals webers. Mocht je er voor een zacht prijsje vanaf willen, dan hoor ik het graag ;)

    #17983403

    zou dat het probleem zijn, als ik de pomp continu laat draaien krijg ik hem zelfs niet ingang

    is het de blauwe of de zwarte darm die de retour is, kbegin nu daar aan te twijvelen

    #17983404

    Maakt niet uit of je m continue laat draaien, hij levert maar maximaal 0.3 bar, meer niet. En voor je injectie heb je gewoon meer druk nodig, dus een andere pomp ;)

    #17983405

    iemand een tip welke pomp ik moet gebruiken of waar ik ze kan bestellen

    #17983406

    Van die motor, de orig. pomp bestellen, die kun je dan uitwendig gebruiken.

    #17983407

    ik heb het origineel pompje nog liggen ,
    je kan er wel twee darmpjes bij aansluiten maar het probleem is dat ze onderaan nog een fijn gaatje heeft waar ze ook benzine aanzuigt
    mvg

    #17983408

    Even de specificaties van de oude pomp opzoeken en een losse brandstofpomp met dezelfde specificaties aanschaffen

    #17983409

    als ik een pompje zou vinden die vb 3 of 5 bar zou leveren , zou het dan gewoon eerder afslaan op de gewenste druk of zou het door de te hooge druk ook niet lukken om hem aan de praat te krijgen
    mvg

    #17983410

    Teveel brandstofdruk lijkt me een te grote hoeveelheid inspuiting, als de injector dit ueberhaupt aankan… en dan zal die wel stilvallen door een slecht mengsel (teveel benzine)…

    #17983411

    Gewoon een brandstofpomp met een instelbare drukregelaar er tussen. Opzoeken hoeveel bar hij nodig heeft en hierop de regelaar instellen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.