Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa 1999 radio verwijderen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2016 om 17:12 #17275306
Beste forum leden.
Ik zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Jan Willem en heb net een opel corsa uit 1999 gekocht.
Leuk ding om mee te beginnen maar, ik heb een kapotte radio en wil hem vervangen voor een radio met bluetooth en dat soort geintjes.
Nu krijg ik de (volgens mij nog originele) radio er niet, ook niet als ik met twee spijkertjes in alle gaatjes (moer gaten) van de radio druk met spijker/ ijzerdraad. Hij lijkt echt goed vast te zitten.Dus mijn vraag aan jullie is eigenlijk: weten jullie een handigheidje hoe ik die radio eruit ga krijgen?
Nu moet ik ook toegeven ik heb twee linkerhanden.
Ik hoor graag van jullie ! ]
bedankt vast !
Groeten,
Jan Willem
6 februari 2016 om 18:40 #18309957Welkom :thumb
Haal anders de asbak er uit. En dan bedoel ik niet het binnen werk maar de gehele asbak. Als je deze open hebt zie je bovenaan 2 kruiskopschroeven en ook achter de klep zitten er 2. Pas wel op voor de stroomdraad naar je aansteker.

Succes and Greetz Emiel
6 februari 2016 om 22:36 #18309958Toevallig vandaag met zo’n zelfde systeem aan het etteren geweest. Ook met 4 spijkers.
Ik was alleen 10 min bezig wilde niet lukken.
Komt m’n maat erbij en lukt direct. Beide op een stoel gaan zitten en een kant met spijkers vast pakken.
Vervolgens spijkers naar je toe trekken (beide naar de buitenkant) en tegelijkertijd proberen de radio eruit te schuiven met de spijkers.
7 februari 2016 om 10:32 #18309959Asbakje eruit halen kan je aan de achterzijde komen van de Radio.
Kan je ook je stekkers goed leggen zodat de radio er makkelijk(er) in zijn geheel in past.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 februari 2016 om 19:48 #18309960Als radio er i.d.d. al vanaf verkoop inzit kan ie aardig vastplakken, stickers aan frame e.d.
Dus soms aardig wrikken nodig.
Met echte beugeltjes gaat het toch iets makkelijke, beugeltjes goed naar buiten duwen en tegelijkertijd aan beugeltje trekken.7 februari 2016 om 20:23 #18309961Radio’s worden ook wel eens met een extra (anti diefstal) schroef vastgezet.

Sent from my SM-P900 using Tapatalk
7 februari 2016 om 20:43 #18309962@KRSA2000 wrote:
Radio’s worden ook wel eens met een extra (anti diefstal) schroef vastgezet.

En mag ik dan vragen hoe ze die vast zetten als de radio erin zit? Of los maken.
Meeste die ik heb gezien waar dat gat voor gebruikt word is om een rubber dop in te schroeven die de achterkant van de radio ondersteunt in een framepje. Tegen het kantelen.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
7 februari 2016 om 21:17 #18309963Met veel pijn en moeite of met zoiets

daarom had ik anti diefstal tussen haakjes zitten omdat het een mogelijkheid was maar niet een veel voorkomend iets is.Sent from my SM-P900 using Tapatalk
7 februari 2016 om 21:23 #18309964Ik had wel mn radio’s zo vast gezet in mn astra f’s en corsa b’s
7 februari 2016 om 23:47 #18309965Als je bij Corsa de asbak eruit haalt of bij een Astra het opbergvakje boven de asbak dan kan je wel bij de achterkant van de radio als die erin zit, om eventueel vast of los te schroeven.
8 februari 2016 om 09:39 #18309966@WillemR wrote:
Als je bij Corsa de asbak eruit haalt of bij een Astra het opbergvakje boven de asbak dan kan je wel bij de achterkant van de radio als die erin zit, om eventueel vast of los te schroeven.
Ja het kan ook zeker. Maar is wel erg erg onhandig allemaal. Meeste (99%) waar ik ze voor gebruik is om er een dop in te schroeven die in een steuntje past tegen het kantelen (niet specifiek opel).
Maar als je niet vaak je radio eruit haalt is het een goede oplossing natuurlijk. Hoe moeilijker je het maakt hoe beter.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
8 februari 2016 om 09:45 #18309967Daarom is het juist een fijn ‘anti-diefstal’ mechanisme, omdat het onhandig is… ;)
On-topic: is het ondertussen gelukt?
8 februari 2016 om 09:50 #18309968@KRSA2000 wrote:
Daarom is het juist een fijn ‘anti-diefstal’ mechanisme, omdat het onhandig is… ;)
On-topic: is het ondertussen gelukt?
Ja inderdaad. Maar ik haal wel eens mn radio eruit. Maar moet niet aan denken elke keer moeten vechten ermee. Dus vertrouw ik maar dat ze niet in me garage komen (met alarm en camera) en vervolgens mn auto openmaken (op alarm) om een jvc radio te jatten uit een oude astra g 2003.
De airbags van mn vw polo ben ik wel meer bang voor dat ze weg zijn sochtends ondanks alarm erop.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.