Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel corsa 1998 radiogeheugen + geen ontvangst.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2013 om 12:41 #17259842
Goedemiddag beste forummers,
Ik heb een Opel Corsa uit 1998 waarvan de radio enkele mankementen heeft.
Probleem 1:
De radio kan het geheugen niet onthouden. Dit houd in dat als ik de sleutel in het contact steek hij automatisch de radio start en de cd begint af te spelen bij liedje 1. Doe ik hem vervolgens een paar nummers verder afspelen, de sleutel eruit (zodat hij stopt) en de sleutel er weer terug in springt hij weer naar liedje 1.Probleem 2:
Als ik de radio wil afspelen kan hij geen zenders vinden. Steek ik vervolgens een stuk koperdraad in de stekker van de radio (stekker is op bijgevoegde foto’s te zien.) vind hij wel zenders (weliswaar geen perfecte ontvangst maargoed hij vind ze). Ik verwacht dus dat er een kabelbreuk zit in de antenne van de corsa, aan de stekker van de antenne is immers niets aparts te zien. Zijn hier op een bepaalde plek vaak problemen mee?Heeft wellicht iemand oplossingen voor deze problemen?
Antenne stekker van de radio:

De Iso stekker van de radio:

Met vriendelijke groet,
Henk!
10 augustus 2013 om 12:49 #18165752> Geheugen:
– Geschakeld en Cntinu stroom omwisselen, problem solved
. volgens de radio dus Oranje en Rood omwisselen> Ontvangst:
– zit op het stekkertje van de antenne in de auto de middenpin er nog in???Willem
10 augustus 2013 om 12:55 #18165753Alvast bedankt!
Jazeker:
10 augustus 2013 om 18:19 #18165754en is toevallig de draad van de antenneversterker (Remote / Antenne) en schermpje doorgeknipt achter de radio op de stekker van de auto???
laat ik de vraag eens anders stellen, als de radio aan staat, kan je dan de datum aflezen op je Klok schermpje??
Willem
10 augustus 2013 om 19:12 #18165755Als de radio aanstaat is de datum verdwenen.
Ik heb de radio niet geplaatst dus kan zo niet met zekerheid zeggen of deze wel of niet doorgeknipt is.Henk
10 augustus 2013 om 19:18 #18165756als de datum blijft staan is ie niet doorgeknipt..
antenne versterker zou nog moeten werken.
heb je het dopje al eens uit de antenneplug van de radio gehaald??Bij deze doppen ontbreekt ook nog wel eens de middenpen.
het metalen ding in de antennedop aan de radio is namelijk een los verloopstuk van Opel stekker naar Iso antenne stekker.
Willem
10 augustus 2013 om 21:32 #18165757
Midden pen zit er zoals op de foto is te zien gewoon in.
Nu ik in dat gaatje kijk van de verloopstekker lijkt deze veel dieper dan het pennetje dat aan de antenne in de auto zit. Zou het mogelijk zijn dat het pennetje van de antenne in de auto te kort is zodat deze niet het einde van het gaatje in de verloopstekker raakt?
11 augustus 2013 om 16:04 #18165758mag niet uit maken, als ie elkaar maar raken..
Willem
12 augustus 2013 om 12:17 #18165759Dus het enige wat nog rest is een kabelbreuk, enig idee of dit een bekende kwaal is en waar ik het best kan beginnen met zoeken?
Henk
12 augustus 2013 om 13:49 #18165760Ik zou voordat je alles opensloopt beginnen met doormeten.
Gewoon de multimeter erbij, en kijken of je sluiting hebt van je antenne (antenne van de auto schroeven) naar de stekker achter je dash. Dan weet je iig of de fout daar inderdaad in zit.Het is zo te zien geen originele opel-radio? Dan moet je toch juist het kabeltje naar de TID doorknippen? :hmmz
12 augustus 2013 om 16:31 #18165761Effe bij de antenne meten (onder dakbekleding), of er met de radio aan 12V komt op de antenne versterker.
Deze versterker zit in de antenne voet, en wil wel kapot (indien antenne op het dak uiteraard)
Willem
12 augustus 2013 om 17:59 #18165762Oke, heb even gekeken alleen ik zit met 1 ding, dat “effe”. Ben bang als ik die dakbekleding er af haal dat ik deze nooit meer fatsoenlijk terug krijg zonder dit te blijven zien of dat dit uberhaupt dan vast blijft zitten.
Zal een dezer dagen alsnog een poging wagen.
Alvast bedankt!
Henk
12 augustus 2013 om 18:10 #18165763De dakbekleding is vrij eenvoudig los te halen. Als je je kofferdeksel open doet, zie je aan beide C-stijlen panelen zitten(zijn van kunststof), deze kun je losdraaien. De bevestigingsbouten zijn afgedekt met dopjes, welke je er eenvoudig met een platte schroevendraaier uit kunt wippen. Als je dan de bouten los hebt(de panelen hoeven er niet helemaal af!), blijven de panelen alleen nog hangen achter het rubber voor de achterklep. Ik deed zelf even wat opvulmateriaal tussen de panelen. Daardoor zet je de panelen wel iets op spanning, maar dat kan geen kwaad. Daarna kun je namelijk de dakbekleding aan de achterkant laten zakken en kun je bij de antenne.
Op deze manier hoef je niet je hele dakbekleding los te halen en depanelen op je C-stijl haal je gedeeltelijk los(ter hoogte van de bovenkant van je achterbank) Hoop dat je het begrijpt ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.