Opel Corsa 1.3 CDTI

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa 1.3 CDTI

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Adriaan87
    Deelnemer

Hallo Allen,

Sinds 2 jaar rijd ik met een Opel Corsa 1.3 CDTI Ecoflex. Ik heb deze wagen toen nieuw gekocht bij een Opel dealer. Het was tevens mijn eerste rijervaring met een diesel. Vanaf het begin vond ik dat deze wagen een zeer doordringend motorgeluid had. Maarja, als je jaren met een benzinemotor rijdt, dan klinkt elke dieselwagen wel lawaaierig (was toen mijn veronderstelling).

Ondertussen zijn we meer dan 2 jaar en 70000 km verder en ben ik het motorgeluid “gewoon”. Echter, onlangs kreeg ik 2 maal de opmerking van passagiers die (voor de eerste maal) meereden dat de motor toch een luide dieselratel maakt bij het optrekken (vooral tijdens stadsverkeer, bij lage snelheden) Nu verontrust me dit toch een beetje.

Voor mij is er op het vlak van het motorgeluid niet veel veranderd. Die dieselratel bij het optrekken is er al sinds de eerste dag. Ondertussen heeft de wagen al de nodige onderhoudsbeurten gekregen en toen heeft de dealer me ook niets gezegd van dit geluid (ok, die rijden er ook geen kilometers mee rond).

Is het dus van nature uit da dit type diesel een lawaaierige motor heeft? Ik ging er steeds van uit dat dit kwam omdat het een kleine motorkap heeft en alles dus vrij dicht bij de bestuurderszone zit. Of kan het zijn dat er al sinds dag 1 iets fout is met de motor?

Iemand ervaring met deze dieselwagen?

Alvast bedankt,

Adriaan

wim-v6
    Deelnemer

Probeer eens of je met iemand mee, of zelfs zelf eens kan rijden in eenzelfde diesel..

Willem

John Opeltje
    Deelnemer

hallo

ik heb gelest in corsa diesel ook een 1.3 en bij lage toerental maakte hij ook een tikend geluid volgens mij hebben ze dat allemaal wel want heb in 3 verschillende corsa d’s gelest en alle drie hadden ze de zelfde tik volgens mij niet echt om zorgen over te maken je kunt het beter alltijd zkkr weten,

John

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.