Opel Corsa 1.2 Swing hoog toerental probleen

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa 1.2 Swing hoog toerental probleen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

In 2009 mijn Opel Corsa 1.2 Swing in NL gekocht en meegenomen naar Spanje, waar ik woon. In december radiator vervangen en de gastoevoer (?) omdat de auto terwijl ik stilstond, tot 2000 toeren maakte.
    In januari hetzelfde probleem met die gastoevoer, de regulador was dus net vervangen. Terug naar Opel garage die zei dat het nu een ander probleem was, de ECU zou vervangen moeten worden, kosten 1000 euro en nog wat.
    Onze eigen garage (die aantal merken onderhoudt) heeft ‘m nu staan, en zegt dat de ECU niet vervangen kan worden, want dan kloppen de sleutels niet meer.
    Inmiddels contact opgenomen met de garage waar ik ‘m in 2009 gekocht heb, die schrijft dat bij dit type nog nooit is voorgekomen (bij zijn weten) dat ECU vervangen zou moeten worden en heeft het over een vacuümlek.
    Wie o wie kan mij op deze gegevens wat verder helpen, zodat ik goed gedocumenteerd naar de garage kan :-)
    want om nu met deze auto naar Nederland te gaan rijden … (alhoewel ik soms meer vertrouwen heb in de kennis van nederlandse garages)

Wat is de motorcode en het bouwjaar?

Een swing is volgens mij een typeaanduiding van voor 2000, kan dat kloppen?

ik denk dat het bouwjaar 1998 of 1999 is; motorcode weet ikniet. Denk dat de originele nederlandse kentekenbewijzen in auto (dus in de garage) zitten; dan zou ik die eruit moeten gaan halen. Zijn deze gegevens cruciaal?

Ja, elk motorblok is anders.

Weet je t kenteken?
    Zoja kijken op http://www.rdw.nl en dan voertuig gegevens raadplegen

hmm, de auto is ingevoerd in Spanje en heeft een spaans kenteken, valt dus weinig op te zoeken. Ik zal eens de Nederlandse kentekenpapieren uit de auto gaan halen en hier vermelden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.