In 2009 mijn Opel Corsa 1.2 Swing in NL gekocht en meegenomen naar Spanje, waar ik woon. In december radiator vervangen en de gastoevoer (?) omdat de auto terwijl ik stilstond, tot 2000 toeren maakte.
In januari hetzelfde probleem met die gastoevoer, de regulador was dus net vervangen. Terug naar Opel garage die zei dat het nu een ander probleem was, de ECU zou vervangen moeten worden, kosten 1000 euro en nog wat.
Onze eigen garage (die aantal merken onderhoudt) heeft ‘m nu staan, en zegt dat de ECU niet vervangen kan worden, want dan kloppen de sleutels niet meer.
Inmiddels contact opgenomen met de garage waar ik ‘m in 2009 gekocht heb, die schrijft dat bij dit type nog nooit is voorgekomen (bij zijn weten) dat ECU vervangen zou moeten worden en heeft het over een vacuümlek.
Wie o wie kan mij op deze gegevens wat verder helpen, zodat ik goed gedocumenteerd naar de garage kan :-)
want om nu met deze auto naar Nederland te gaan rijden … (alhoewel ik soms meer vertrouwen heb in de kennis van nederlandse garages)