Goedeavond allemaal,
ik zal me eerst kort voorstellen voor ik allemaal vragen begin te stellen.
De naam is Alan, 37 en op dit moment nog eigenaar van een peugeot 307SW van 2006 op LPG G3. Ik heb in het verleden (10 jaar geleden) een mooie Corsa B GSI gereden, dus deze zijn mij niet helemaal vreemd!! Door de komst van een auto van de zaak, een Renault Grand Scenic is de Peug als gezinsauto overbodig geworden en mede doordat ik per dag nog maar 40 km woonwerk verkeer rijdt wordt de Peug verkocht. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Corsa, model zoals in de titel omschreven. Deze heeft op dit moment bijna 70.000km asfalt gezien! Valt mee voor een auto van meet dan 10 jaar jong, dacht ik zo!
nu heb ik de volgende vraag of vragen; wie kan mij vertellen of dit type motor een distr.ketting of riem heeft? En als er ervaring mee is; hoe zit het met de automaatbak? ik ben hier altijd wat scherper op, een handbak is toch makkelijker / goedkoper te repareren indien deze aan de beurt is, bij een automaat kan dit al snel oplopen in de kosten!!
En als de kennis aanwezig is; zijn er punten waar je op kunt letten v.w.b. de technische staat, proefrit etc etc??
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met het maken van een goede keus!
Groet Alan.