Opel Corsa 1.2 Easytronic automaat sport 5 deurs bj 2003.

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa 1.2 Easytronic automaat sport 5 deurs bj 2003.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    alan77
    Lid

Goedeavond allemaal,
    ik zal me eerst kort voorstellen voor ik allemaal vragen begin te stellen.
    De naam is Alan, 37 en op dit moment nog eigenaar van een peugeot 307SW van 2006 op LPG G3. Ik heb in het verleden (10 jaar geleden) een mooie Corsa B GSI gereden, dus deze zijn mij niet helemaal vreemd!! Door de komst van een auto van de zaak, een Renault Grand Scenic is de Peug als gezinsauto overbodig geworden en mede doordat ik per dag nog maar 40 km woonwerk verkeer rijdt wordt de Peug verkocht. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Corsa, model zoals in de titel omschreven. Deze heeft op dit moment bijna 70.000km asfalt gezien! Valt mee voor een auto van meet dan 10 jaar jong, dacht ik zo!

nu heb ik de volgende vraag of vragen; wie kan mij vertellen of dit type motor een distr.ketting of riem heeft? En als er ervaring mee is; hoe zit het met de automaatbak? ik ben hier altijd wat scherper op, een handbak is toch makkelijker / goedkoper te repareren indien deze aan de beurt is, bij een automaat kan dit al snel oplopen in de kosten!!

En als de kennis aanwezig is; zijn er punten waar je op kunt letten v.w.b. de technische staat, proefrit etc etc??

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met het maken van een goede keus!

Groet Alan.

liviu2004
    Deelnemer

If it is from 2003, than it must be Z12XE engine type. Chain or belt, I am not 100%, but most likely is chain. Easytronic is not automatic transmission by Opel designation. It is Manual Transmision Automatic. It is actually a manual gearbox with normal clutch but with actuators. I think 3 motors, well know to get defective in time and give you sufficient trouble to have Easytronic in the future. Unless you are diy and able to repair it. The good part of Easytronic is that you can always change it to manual and are sufficient spare parts on the market to do that in a cheap manner.

Opeltje17
    Deelnemer

Is met distri ketting letten op ratelen met de koude start, en als ie warm is luisteren of ie als een diesel klinkt doet ie dit laten staan(of voor een mooie prijs meenemen) want dan mag er een nieuwe ketting op inclusief toebehoren.

En geen één kopen met easytronic, is zoals hierboven al vermeld gewoon een handbak met een schakelrobot erop, veelal problemen met dit systeem!!!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.