Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel!

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 494)
  • Auteur
    Berichten
  • #17470772

    ziet er weer gaaf uit melvin, dat word een bult in de motorkap maken:cry doe de groetjes aan je vader:cool:

    #17470773

    ja, helaas wel. ben ik ook niet blij mee. maar misschien dat ik er een hele platte luchtfilter op doe.

    en misschien ook wel een gat maken voor een luchthapper…

    #17470774

    ik zou een andere oplossing zoeken voor t filter
    zou de kap liefst onveranderd laten

    motor kan niet meer zakken denk ik he????

    heb ooit al eens bij n auto
    de carresorie wat hoger op de voortrein geplaatst

    dit weer met n verlaging opgevangen
    dat gaf net voldoende ruimte voor de motor

    enigste nadeel is dat je veerweg iets korter wordt
    maar daarvoor kun je weer wat stugger veren en demper plaatsen

    was veel werk voor n 1 / 1,5 cm ruimte;)

    #17470775

    ziet er gaaf uit.

    bult van een ascona dieselkap geen oplossing?

    misschien net genoeg ruimte,en is toch nog wat decent.

    #17470776

    origineel gepost door carlover
    ziet er gaaf uit.

    bult van een ascona dieselkap geen oplossing?

    misschien net genoeg ruimte,en is toch nog wat decent.

    he wat ligt daar op de spatbordrand van die andere ascona
    lever die es ff snel bij mij in
    :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

    persoonlijk zou ik dan nog liever t bultje van een rekord diesel nemen
    maar liever kap origineel laten;)

    #17470777

    met een luchtfilter die over de carb heen gaat en een laag filter kan het goed.
    het past bij mij ook!
    ik heb wel een kleine aanpassing aan de binnenkant van de motorkap:hmmz

    #17470778

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    heb ooit al eens bij n auto
    de carresorie wat hoger op de voortrein geplaatst

    dit weer met n verlaging opgevangen
    dat gaf net voldoende ruimte voor de motor

    Dit doen ze bij de BMW E30 met een v8 ombouw ook. Komt er een alu vulstuk tussen de vooras en carrosserie te liggen. hierdoor komt de motor dan automatisch lager te liggen in de motorruimte. geloof dat ze iets van 20mm er tussen stoppen.

    Motorkap origineel laten is wel het mooiste….:wub

    #17470779

    die met de diesel kap van de ascona b was ook mijn idee. maar dat gaat niet, omdat hij de ruimte voorin nodig heeft en niet achter.

    de kap origineel laten gaat niet meer, omdat ik deze luchtfilter erop wil houden en niet een ronde die over de carb. heen valt. dan is het ‘agressieve’ voor mij weg. maar ik heb wel een idee’tje over de motorkap… en dan blijft hij ook een soort van origineel.

    ophogen is ook een goed idee, maar dan doe ik net zo graag een scoop op de motorkap.

    #17470780

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    ik zou een andere oplossing zoeken voor t filter
    zou de kap liefst onveranderd laten

    motor kan niet meer zakken denk ik he????

    heb ooit al eens bij n auto
    de carresorie wat hoger op de voortrein geplaatst

    dit weer met n verlaging opgevangen
    dat gaf net voldoende ruimte voor de motor

    Persoonlijk lijkt mij dit ook de mooiste oplossing :vertag

    -offtopic Heb je die windsplitters nu nog niet, damn :cry

    enigste nadeel is dat je veerweg iets korter wordt
    maar daarvoor kun je weer wat stugger veren en demper plaatsen

    was veel werk voor n 1 / 1,5 cm ruimte;)

    #17470781

    nee, dat is geen optie. wel een mooie optie. maar dat gaat niet. want ik zit dan overal mee. zoals de headers die dan weer niet passen.

    #17470782

    waarom zouden die dan niet meer passen???
    je krijgt allen maar iets meer ruimte;)

    #17470783

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door carlover
    ziet er gaaf uit.

    bult van een ascona dieselkap geen oplossing?

    misschien net genoeg ruimte,en is toch nog wat decent.

    he wat ligt daar op de spatbordrand van die andere ascona
    lever die es ff snel bij mij in
    :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

    persoonlijk zou ik dan nog liever t bultje van een rekord diesel nemen
    maar liever kap origineel laten;)

    die kan jij niet betalen louwe, zijn originele van marco z’n 400.

    en wat betreft die motorkap, gewoon een mooi gaatje in die kap zagen om t filter heen, STOER :thumbup

    #17470784

    niet kunne betalen is n groot woord

    die van marco had ik van hem mogen lenen om een mal overheen te proberen maken

    maar dat aanbod heb ik afgeslagen
    risico dat ik met m,n onervarenheid wat betreft polyhesteren
    zo,n splitter zou beschadigen was mij te groot:o:o

    ach mocht ik ze echt nodig zijn omdat de auto voor de rest klaar is
    koop ik wel zo,n setje van de duitse 400 club

    tot die tijd :
    leez m,n onderschrift:P:P

    #17470785

    kun je het filter zelf niet aanpassen? de onderste grondplaat bijvoorbeeld, dat je het filterelement daar dieper in laat vallen zegmaar?

    #17470786

    zoiets bedoel ik

    #17470787

    @Bettus,
    Met een andere luchtfilter gaat dit waarschijlijk wel passen.

    Trouwens hele dikke ’69 Road Runner :thumbup
    Was for sale op MP begreep ik.

    ST1 V8.

    #17470788

    ziet er mooi uit hoor sik. maar dan doe ik er eerder zoeits op:thumbup:
    http://home.hiwaay.net/~sbuc/stalkerv6/scoop-6.jpg

    een andere luchtfilter gaat zeker passen. zo eentje als haico der heeft, dat is een ronder. hoef je alleen wat het frame van de motorkap aan te passen. maar deze luchtfilter valt over de carb heen, en dan is voor mij het ‘agressieve weg’. en ja, ik ben kieskeurig:D

    #17470789

    mja agresieve is wel mooi ,maar zou me ook nog maar paar keer bedenken dat ik zoiets op de motor kap zette

    liet hem ook liever origineel ,mooi wolf in schaapskleertjes

    verder toppie :thumbup

    #17470790

    Deze oplossing word wel vaker gebruikt voor lage motorkappen en hoge spruitstukken.

    http://www.summitracing.com/parts/HLY-64280/

    #17470791

    Zou niet direct voor een scoop kiezen..

    Veel leuker als mede-wegmisbruikers het niet direct door hebben dat er een dikke v8 onder de kap ligt. king:

    De oplossing die max aandraagt zou mijn voorkeur hebben ;)

    Succes met je project! Hopelijk krijgen we snel bewegende beelden te zien!:thumbup

    #17470792

    origineel gepost door bettus accu
    ziet er mooi uit hoor sik. maar dan doe ik er eerder zoeits op:thumbup:
    http://home.hiwaay.net/~sbuc/stalkerv6/scoop-6.jpg

    een andere luchtfilter gaat zeker passen. zo eentje als haico der heeft, dat is een ronder. hoef je alleen wat het frame van de motorkap aan te passen. maar deze luchtfilter valt over de carb heen, en dan is voor mij het ‘agressieve weg’. en ja, ik ben kieskeurig:D

    he bettus
    ff mijn mening
    dus hoef je je niets van aan te trekken;)

    maar ik vind je was heeel goed bezig met deze commodore:wors
    mooie kleur combi
    mooie velgen
    super motor

    enkel nu zo,n scoop door je kap laten steken????
    zonde zonde zonde

    ik vind het afbreuk doen aan deze auto
    een gat in je kap maken is natuurlijk ook n beetje

    “de weg van de minste weerstand kiezen:o”

    zoals gezegd t is jou wagen en jou ideen maar ik zou t echt zonde vinden;)

    ontkom je er echt niet aan
    dan zou ik een bult in deze kap maken
    en dan de lijnen behouden
    dus gewoon van t zelfde plaatwerk
    een verhoging maken en dan die zijkanten netjes afwerken

    beetje als deze

    http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4

    maar dan niet zo extreem hoog natuurlijk;)

    #17470793

    louwe, ik snap je helemaal.

    en een beetje kritiek is helemaal niet erg. ik vind de mening in dit geval van andere ook wel belangrijk. aangezien ik een paar opties heb. ik denk dat de kap iets opgehoogd gaat worden, maar wel van een andere originele kap.

    komt allemaal goed…ik ga me nu eerst ff richten op andere belangrijkere dingen. en net wat je zegt, de lijnen behouden. (was in eerste instantie al men idee):thumbup en ik denk dat ik dit ook gaa doen.

    #17470794

    helemaal mee eens, een kap op een opel hoort gewoon dicht te zijn:P, zonder grote gaten voor het filter

    #17470795

    :wors
    Lof, respect, waardering, echt super super super werk!

    Een geweldige commo!
    En een prachtig blok!

    Keep it up!

    Gr. Willempie

    #17470796

    origineel gepost door bettus accu
    louwe, ik snap je helemaal.

    en een beetje kritiek is helemaal niet erg. ik vind de mening in dit geval van andere ook wel belangrijk. aangezien ik een paar opties heb. ik denk dat de kap iets opgehoogd gaat worden, maar wel van een andere originele kap.

    komt allemaal goed…ik ga me nu eerst ff richten op andere belangrijkere dingen. en net wat je zegt, de lijnen behouden. (was in eerste instantie al men idee):thumbup en ik denk dat ik dit ook gaa doen.

    blij dat je de goed bedoeling van m,n post inziet:thumbup:thumbup

    suc 6 en we gaan het wel zien hiero:thumbup

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 494)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.