Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)

Forumindex Forums Modellen Overige modellen Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 182)
  • Auteur
    Berichten
  • #18225196

    :jerry vandaag telefoontje gehad dat mijn aandrijfas klaar ligt bij de Firma Rietveld BV in Oosterhout
    ik is blij ook is mijn aandrijfflens klaar die is gemaakt door de firma Veeken in Etten-Leur
    zal straks foto`s plaatsen

    #18225197

    Zoals beloofd nog even de foto`s zoals Rietveld voor mijn een aandrijf as heeft gemaakt. ( kostenpost 275 euro)
    De tussen adapter/tussenflens is van titanium gemaakt door de firma Veeken . (kostenpost kratje Jupilair )




    #18225198

    Getverdemme , krijg geen kilometersignaal deze komt toch uit de ECU vandaan meen de blauw/rode draad
    de puls/signaal gever in de bak heeft een zwart/geel en blauw/groen als kleur codering
    Iemand raad ?
    Het gaat om een X20SE aan een ar25/ar35 automaat bak

    #18225199

    meestal heb je meerdere blauw rode.

    EDIT: sommige autos hebben ook een soort relais wat tussen de pulsgever en de tellerbak zit en gaan niet via de ecu.

    #18225200

    Kun je m niet van je cruise afhalen? Zag in de gauwigheid dat je een aftermarket had ungebouwd.

    #18225201

    Denk dat ik het gevonden heb , het signaal komt wel via de ECU van de automaat zelf , hier onder een lijstje
    moet pen 3 hebben en dan kan mijn after-market cruisecontrol op pen 2

    Het was effe zoeken, maar het zou dit moeten zijn :
    OBD 6 : K61 Pin 13
    OBD 7 : K61 Pin 55

    Edit het was effe zoeken maar hier is de volle pinout van de ECU (zover ik heb kunnen vinden)
    Ter. 1 Information to Motronic (Park/Neutral)
    Ter. 2 Cruise control
    Ter. 3 Pulse pick-up – transmission output speed
    (+12 V)
    Ter. 4 Load reduction ignition retard
    Ter. 5 Pulse pick-up – transmission output speed
    Ter. 6 Unoccupied
    Ter. 7 Program display telltale
    Ter. 8 Selector lever position switch terminal “C”
    Ter. 9 TC or ABS active
    Ter. 10 TC or ABS emergency off (diesel)
    Ter. 11 Inductive pulse pick-up, engine speed
    Ter. 12 Telltale “winter program”
    Ter. 13 Bidirectional data lead
    Ter. 14 Unoccupied
    Ter. 15 Kickdown switch
    Ter. 16 Ground for transmission fluid temperature sensor
    Ter. 17 Unoccupied
    Ter. 18 Inductive pulse, transmission output speed sensor
    Ter. 19 Ground (battery)
    Ter. 20 Unoccupied
    Ter. 21 Input, AC
    Ter. 22 Transmission fluid temperature sensor
    Ter. 23 Selector lever position switch terminal “A”
    Ter. 24 Unoccupied
    Ter. 25 Unoccupied
    Ter. 26 Selector lever position switch terminal “B”
    Ter. 27 Unoccupied
    Ter. 28 Ter. 30
    Ter. 29 Telltale, instrument panel (MID/TID)
    Ter. 30 Kickdown switch (for diesel)
    Ter. 31 Tip switch “winter program”
    Ter. 32 Unoccupied
    Ter. 33 Selector lever position switch terminal “G”
    Ter. 34 Tip switch “sport/economy program”
    Ter. 35 Ground
    Ter. 36 Unoccupied
    Ter. 37 Ter. 15
    Ter. 38 Converter clutch solenoid valve (ground)
    Ter. 39 Brake lamp switch
    Ter. 40 Pressure regulator solenoid valve (voltage supply)
    Ter. 41 Pressure regulator solenoid valve (ground)
    Ter. 42 Unoccupied
    Ter. 43 2-3 shift solenoid valve (ground)
    Ter. 44 Unoccupied
    Ter. 45 Brake band solenoid valve (ground)
    Ter. 46 Unoccupied
    Ter. 47 Unoccupied
    Ter. 48 1-2/3-4 shift solenoid valve (ground)
    Ter. 49 Unoccupied
    Ter. 50 Unoccupied
    Ter. 51 Unoccupied
    Ter. 52 Unoccupied
    Ter. 53 Unoccupied
    Ter. 54 Solenoid valves (voltage supply)

    Heb de fout ook al ontdekt denk ik heb geen geschakelde+ op de puls gever krijgt dus nu geen stroom
    Morgen even verder koekeloeren !

    #18225202

    Nog steeds geen kilometer signaal maar er is hoop
    Via Haasje17 op het Astra GSi forum gewezen naar aanleiding van mijn andere topic viewtopic.php?f=13&t=185281

    En nu kan ik via oenatje daar een relais op halen , dit relais zet pulsen om van de abs naar het kilometer signaal

    Heb alles goed werkend , echter het enige wat nu nog niet werkt en ik niet werkend krijg is de kilometerteller
    Die zou ook niet kunnen gaan werken zeggen ze want ik heb geen abs
    Dit ga ik oplossen door Of een abs-ring aan mijn cardanas te maken Of ik maak een abs-ring aan mijn wiel-naaf links voor (dit moet ik even uitzoeken wat mogelijk is )
    Het hangt een beetje van welke IC er in het relais zit en hoe die de pulsen telt als hij meet vanuit een wielomtrek en he bereik is 0000,01 tot 3999,99 dan kan hij zowel aan de wiel-naaf als op de cardanas, is het bereik kleiner dan kan ik het alleen in de wiel naaf maar dan ben ik beperkt met de ruimte omdat deze camper trommel remmen heeft

    Er is dus hoop ! :jerry

    #18225203

    Vanavond even bij Oenatje lang geweest , hij had nog een “Puls Converter” relais over die mocht ik van hem hebben. ( super bedankt nog)
    Morgen ga ik de linker wiel-naaf er af halen en kijk ik hoe ik daar een ABS ring op kan monteren (waarschijnlijk iets af laten draaien) in de trommel heb ik genoeg ruimte dus dat moet goed komen
    Doe dan morgen gelijk weer wat foto`s posten……………….
    Wordt vervolgd

    #18225204

    graag gedaan, we blijven dit volgen :wors

    #18225205

    Zo vandaag de wiel-naaf er af gehaald

    Zoals ik al verwachte is er enigszins wel ruimte om een ABS-Ring te plaatsen zie foto 2 en 3

    Ik wil dit dus oplossen door een stukje van de naaf af te draaien naar 80 mm van af de kant van het binnen lager , hierdoor gaat er qua constructie stevigheid weinig verloren naar mijn inziens

    Nu heeft Opel geen pasklare oplossing wat betreft een ABS-Ring maar die leen ik dan van Peugeot 306
    Die hebben een ring van binnenmaat 80mm en 29 tanden verzet deze lijm ik dan vast met locktite
    Onder mijn bovenste remschoen heb ik de ruimte om een gat te boren in de ankerplaat waar ik dan de ABS Sensor door heen kan steken!

    Als er mede forum leden zijn die er een andere visie op hebben hoor ik die ook graag
    Maar dit lijkt mijn voor nu de meest eenvoudige en kloppende manier om een ABS/Snelheid puls te genereren die gelijk is aan een Omega die ook op 14/15 inch staat

    Word vervolgd

    #18225206

    Kun je niet beter tijd en moeite steken in het upgraden van je remmen?

    Trommels voor is echt bagger

    Uitzoeken van welke auto de maten een beetje kloppen, en dan schijven erop (meteen een met abs nemen)

    #18225207

    Er is geen conversie set voor deze Blitz ( heb me wel laten vertellen dat van een Commodore zou moeten passen welk type weet ik niet) zoals je in dit topic ziet niet even 1,2,3 gedaan http://www.buga.com.au/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=2954.0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    en qua bagger valt het best mee hoor remt prima
    Ik had een vooras met schijven maar deze as kreeg ik en de rest niet netjes uitgelijnd ( deze as was ook niet van een blitz of een Bedford cf)
    Dit doordat de wagen vanwaar hij onder vandaan kwam een klapper had gemaakt
    Heb dus een Bedford CF vooras!

    En zo als al eerder in dit topic moet het lowbudget dus ik wil die gekke sprongen wel maken maar ik ken het simpelweg niet :cry

    #18225208

    Heb je geen snelheid sensor bij je cc gekregen? Ik heb dezelfde als jou gehad jaren terug. En daar zat een sensor bij die ik om mn aandrijf as moest doen.

    #18225209

    Ja dat klopt , MAAR het gaat hem mijn er om dat mijn kilometerteller het ok doet
    In mij AR25/35 bak zit ook en speedsensor maar deze gebruikt de teller niet die is puur voor de informatie in en naar de automaat ECU
    mijn CC werkt wel met dat signaal omdat deze alleen de omwentelingen per toeren tal vast houd, en heeft dus niets met mijn snelheid signaal naar de teller te maken
    Een Astra F zonder ABS heeft ook zo een ring op het linker voorwiel deze doet dus alleen het snelheid signaal door geven aan de tellerbak , echter heeft deze ook een Hall sensor in de bak maar die is dus voor het motormanagement

    #18225210

    Ow ik dacht tap t signaal af maar dat zal te makkelijk gedacht zijn.

    #18225211

    Geeft niets sleute13
    Abs signaal wordt uit wiel omtrek berekend en het signaal uit mijn bak is een absoluut toerental uitgaande as

    #18225212

    Ja dat is idd zo. Best logisch. Jammer dat er in de bak geen mechanische aandrijving zit. Er is volgens mij een apparaatje dat het mechanische signaal om kan zetten naar electronisch. Weet alleen zo 1 2 3 niet meer waar ik m had gezien. Dat is al ff terug nml.

    #18225213

    Dat is idd en Hall Sensor of Hall gever

    #18225214

    Als er nog iemand is die een losse ABS ring heeft liggen met een binnen diameter van 80 mm en 29 tanden houd ik me aanbevolen

    #18225215

    En al wat gevonden?

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

    #18225216

    Ik ben bezig met iemand ( een bedrijf) die mijn een ring kan leveren maar was nog net binnen dus nog even afwachten
    Heb al wel een bracket gemaakt voor mijn sensor zodat deze de goede positie heeft boven de abs/snelheid ring

    #18225217

    Ik heb hier verschillende assen liggen met ringen erop.

    #18225218

    Hallo Haasje , denk je dat je die heel er af kan krijgen ?
    en dan de vraag is de maat goed binnen diameter 80.00 buiten diameter 90.00 met 29 tanden ?

    #18225219

    ik zal morgen avond eens voor je kijken.

    #18225220

    Graag ben benieuwd :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 182)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.