Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra TwinTop diesel EGR?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2014 om 21:33 #17264326
hey allemaal
met deze heb ik een vraagje. alle reacties zijn welkom.
ik ben in het bezit van een opel astra twintop diesel 150pk.
sinds een paar dagen ging mijn lampje vde daschbord aan ( het gele met de motorteken).
een kameraad had me een garagist aangeraden en ik was meteen erheen gereden.
ik had hem mijn probleem uitgelegd ! ik had hem eerst en vooral gevraagd of hij apparatuur voor opel had om uit te lezen en
in te leren en daarop antwoorde hij ja zeker.
ik had hem uitgelegd dat mijn lamp vde motor aanging soms en dat ik dan de kracht (vermogen vde motor verloor)!
een paardagen erna had hij de auto aan de komputer gehangen en hij zei dat er een foutcode was….
het zou iets met luchtdrukverlies zijn ofzo.
na een halfuur zoeken op pc zei de garagist tegen me ; dat het waarschijnlijk aan mijn egr klep is!!
hij zei dat een nieuw egr algauw 400e kost zonder het werk.
maar hij had een oplossing voor mij en hij zei dat hij het open doen zou en schoonmaken.
daarmee zou ik veel goedkoper zijn!! de garagist moest dan wel speciaal produkt gaan halen voor het propermaken.
ik had ermee ingestemd omdat ik de man geloofde!
verleden week was ik de auto terug gaan halen bij uitrijden vde garage ging de lampje terug aan! en er kwam veel damp uit de uitlaat gelijk ervoor het was + de auto verloor de kracht weer.
ik raakte echt gefrustreerd! en belde de garagist terug ; die zei gewoon dat ik een paar keer goed door moest trekken.
tot nu is de auto nog altyd niet gemaakt en de garagist eist dat ik hem een veel hoger prijs moet betalen dan in het begin afgesproken was.
ik heb hem nog altyd niet betaald , de garagist belde me gisteren op en hij wou zyn geld !! hij was niet echt vriendelijk! ik heb hem nog eens duidelijk gemaakt dat het proper maken vde egr niet geholpen heeft!! waarop hij dreigde met de advocaat!
maar morgen ga ik toch proberen om naar opel verdeler te gaan.met deze heb ik een vraag!!!!
weet iemand of deze fout echt aan de egr kan hangen??? (luchtdrukverlies)
mag je de egr zomaar losdraaien en daar produkt ingooien??
daarbij begint mijn auto nu ook soms eenbeetje raar geluid te maken kan dit vanafhangen van de egr??alle antw zijn echt welkom!!
bedankt25 februari 2014 om 17:27 #18219907Jammer dat je geen Fout Codes hebt, alleen een melding.
Veelal ligt dit inderdaad aan de EGR, en dan bij dit motortype in Combinatie met ERNSTIG vervuild inlaat (zomaar 60% minder doorlaat), en vast zittende Wervelkleppen.
Willem
26 februari 2014 om 08:50 #18219908ik denk P2279 lekkage inlaat luchtsysteem kan verschillende oorzaken hebben:
defecte turbo slang
defecte turbo
defecte egr
defect inlaatspruitstuk ( stangetje bovenop eraf )
defecte vacuum slang11 maart 2014 om 18:29 #18219909vandaag ook bij de dealer geweest met de zelfde klacht,
de tech2 apparaat gaf 2 foutcodes aan P0500-74 iets met snelheids sensor abs nog iets en P0234 – Boost Pressure High Pressure
ik vermoed bij mij ook iets met egr van de week schoonmaken.
Mocht het dan nog niet verholpen zijn dan naar de garage mogen zij het oplossen.
tenzij iemand reserve onderdelen heeft om het uit te sluiten. onderdelen als egr mapsensor.en wat betreft jou garagist je hoeft hem niet te betalen voor het niet voor het niet geleverde of afgesproken resultaat.
of in ieder geval niet het bedrag wat hij nu eist of betaal een deel.
Als hij dreigt met advocaat dan doe jij dat ook maar. mocht het zover komen vechten zij dat maar uit.sterkte ermee en hou ons op de hoogte van de astra klachten.
11 maart 2014 om 19:26 #18219910Boost pressure klinkt als die welbekende turbodruksensor die vaak vervuild raakt, dus die even eraf halen en schoonmaken, wellicht helpt dat wat, kleine ingreep om in ieder geval eens te proberen..
11 maart 2014 om 19:42 #18219911die turbodruksensor heb ik 2 weken geleden gereinigd.
misschien is waarschijnlijk echt stuk.11 maart 2014 om 19:44 #18219912Tja, dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Wellicht een keer wisselen, kijken of het wat doet, zo niet, terugbrengen..
11 maart 2014 om 21:04 #18219913valt onder elektronica en dat is niet te ruil of terug te brengen.
11 maart 2014 om 21:09 #18219914Oja, kut..
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.