Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra stuurt zeer zwaar na reparatie.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2015 om 13:02 #17270494
Een hele goedemorgen mede Opel gebruikers.
Om mee te beginnen ik ben nieuw op dit forum dus ik ben nog een beetje zoekende alvast excuus voor verkeerd topic etc etc gebruik.
Goed, om te beginnen.
Ik heb een Opel astra g uit het bouwjaar 2003.
Laatst een glijer gemaakt waarbij me ophanging/sturing een flinke klap gehad heeft. Het is allemaal bij de garage vervangen/rechtgetrokken. Lijstje van de onderdelen.-Stabilisatorstang die van links naar rechts loopt is rechtgetrokken
-Draagarm vervangen + Fuse
-Koppelstangetjes vervangen
-Stuurstang/spoorstang vervangen
-Stuurkogel vervangen
-Uitgelijnd natuurlijkNou rijdt hij weer helemaal lekker je zouzeggen niks mis, toch?
Met lage snelheid is er niks aan de hand, hij stuurt goed (en direct) en het stuur komt terug.Nou gaat het om het volgende; Bij een wat hogere snelheid stuurt hij een stuk zwaarder. Bijvoorbeeld op de snelweg (120km). Stuurt hij best zwaar tegen het vervelende aan. Ik moet ook de hele tijd bij corrigeren wat dus best zwaar gaat. Ik zou kan dus bijvoorbeeld niet meer een shaggie draaien terwijl ik met me knieen het stuur corrigeer, dat is gewoon te zwaar. Buiten dat als ik op de snelweg een bocht neem of van rijbaan wissel, komt het stuur niet meer terug ??? Ik stuur in maar ik moet hem met dezelfde kracht weer zorgen dat hij weer rechtdoor rijdt. Dus is natuurlijk niet zoals het hoort en buiten dat voor de glijer was dit niet aan de orde.
Nou heb ik jullie mening/advies nodig.
Ik denk zelf dat door de klap mijn stuurhuis ook een klap gekregen heeft waardoor het stuur niet meer terugkomt.
Ik hoorde ook al iets over je stuurbekrachtiginspomp die een klap gekregen heeft waardoor die lek/leeg geraakt is ?Ik hoor graag van jullie.
Groetjes
11 februari 2015 om 13:47 #18272820Heeft de garage niet naar de stuurbekrachteging gekeken?
Eventueel gereset/opnieuw ingeleerd?
11 februari 2015 om 16:30 #18272821Zou ik moeten navragen.
Kan dat zoveel van invloed tijdens het sturen van een auto?11 februari 2015 om 16:59 #18272822@Regain wrote:
Zou ik moeten navragen.
Kan dat zoveel van invloed tijdens het sturen van een auto?ja dit kan veel invloed hebben .. en ook schade aan je stuurbekrachtiging als die niet gesmeert wordt.. dus als dat het geval is kan dat je duur komen te staan als je zonder stuurbekrachtigingsvloeistof rond rijdt.. dus idd informeer de garage… en je kan ook zelf kijken hoe het vloeistof niveau is van je stuurbekrachting.. daar zit zo`n dipstickje in als je de dop losdraait…
12 februari 2015 om 09:16 #18272823Stuurt zwaar na reparatie, dus de reparatie is niet goed uitgevoerd, ik neem aan dat je daar toch wel garantie op hebt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.