Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra radio in dashboardkastje monteren
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 8 maanden geleden door
jeroenstoker.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2013 om 18:32 #17256829
jeroenstoker
DeelnemerHallo beste lezers,
Ik heb vandaag een JVC KD-X50BT binnengekregen en wilde deze zondag gaan monteren, echter kwam ik erachter na de handleiding van de autoradio te lezen dat ik nog een verloopstekker nodig heb. Er zit een carkit in de Astra Cabrio waarop navigatie, radio, telefoon etc zit. Daarnaast zit in het dashboard kastje een Philips 4 Disc CD Changer die ik eruit heb gehaald, in dat DIN slot wil ik de autoradio plaatsen. Er zit op de disc changer een 12pins iso aansluiting (zie foto 1) en op de autoradio zit een reguliere ISO aansluiting.
Ik heb de volgende vragen:
Kan iemand mij vertellen of ik zonder problemen de JVC aan kan sluiten.
Waar haal ik de adapter? heb namelijk al een uur op google etc gezocht, lijkt geen 12 pins iso naar reguliere iso aansluiting te vinden.Foto 1:

Auto: Opel Astra G Cabrio Bertone
Alle hulp word heel erg gewaardeerd!
7 april 2013 om 09:07 #18124467jeroenstoker
DeelnemerIs er iemand die weet waarop ik de autoradio op moet aansluiten?
Ik heb gisteren even het dashboard kastje eraf gehaald, hieronder een aantal foto’s:

7 april 2013 om 18:09 #18124468gerben rsv
DeelnemerIk weet niet precies wat voor een apparaat die JVC is maar als je nou de originele radiostekker uit de middenconsole vandaan zover mogelijk richting het dashboard kastje laat lopen ,evt kun je hier dan nog een verloopkabel tussen zetten welke ook veel gebruikt word als je een Parrot o.i.d inbouwd!
Deze verloopkabels worden ingebouwd zodat als je iets aan moet passen je dat in de verloopkabels kunt doen en dus niet in de originele kabels hoeft te klooien!!!Vraag ik me wel af wat je met het gat in de middenconsole gaat doen?
7 april 2013 om 18:23 #18124469gerben rsv
DeelnemerIk denk deze maar kijk even goed naar de grote losse stekker ik weet niet helemaal zeker of deze klopt.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/379180/Adapter-Opel-autoradio-naar-ISO” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 april 2013 om 19:55 #18124470jeroenstoker
DeelnemerIn het middenconsole zit dit:

Het all in one systeem dus. Alleen heeft die geen MP3/bluetooth ondersteuning dus vandaar zet ik de JVC in het dashboard kastje voor bluetooth/mp3.Dus als ik je goed begrijp zou ik van het all in one systeem de stekker eruit trekken, hier een adapter op zetten en die laten verlopen naar de JVC?
7 april 2013 om 21:07 #18124471jeroenstoker
DeelnemerIk heb hem even eruit gehaald die all in one, maar er zit een hele kast achter:

Ook zit de kabel waar het verloopje op moet helemaal achterin verstopt waar ik met geen mogelijkheid bij kan:
Ik laat het even over aan een expert. lijkt me niet een goed idee om hier allemaal mee te gaan klooien.Bedankt voor de moeite.
8 april 2013 om 00:12 #18124472marijnl1988
DeelnemerDie bak waar de stekkers in zitten kun je er gewoon uitkrijgen hor
Die kabels kun je gewoon verlengen iso stekker
Alleen wat ik nu echt niet snap waarom wil je de radio in je dashboard kastje ???
Dus in je midden console krijg je dus een open gat ????
Waarom haal je die bak er niet uit stekkers erin slee erin en klaar ???8 april 2013 om 07:20 #18124473jeroenstoker
DeelnemerNee de all in one blijft er inzitten.
De radio in het dashboardkastje en de all in one in het midden.
De all in one kan namelijk nog navigatie/verbruik/bellen etc.8 april 2013 om 14:20 #18124474Blue-Dragon
DeelnemerHoe ga je dan de speakers daarop aansluiten ?
Wat jij wilt doen zal zo niet gaan want je moet dan vanaf de all in one een extra bekabeling naar de JVC aan gaan leggen.Weet niet of de all in one ook een line uitgang heeft , dan zou je die met een dubbele tulpkabel kunnen doorverbinden naar de JVC in de aux ingang.
Heb ook 2 radio,s een dubbeldin en een 1 din radio de 1 din ligt in het dashbordkastje.
8 april 2013 om 16:03 #18124475StinG
Deelnemerdie ncdr1100 heeft geen in of uitgang Blue-Dragon, ik had het zelfde probleem
ik had dit echter met een fatsoenlijke fm transmitter opgelostben hier ook echt benieuwd hoe alles aan gesloten word
[edit] is een 1500 zie ik net :hmmz
8 april 2013 om 17:03 #18124476jeroenstoker
DeelnemerHoi,
Ik ben net bij de autozaak geweest en advies gevraagd.
Ze gaan de ncdr 1500 in de middenconsole laten zitten, zetten een iso verdubbelaar op de achterkant, trekken de iso kabel naar het dashboard kastje en door middel van een mutebox word er geschakeld als de radio aangaat.Bedankt voor alle hulp en reacties.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.