Opel Astra H slaat af na terugschakelen

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra H slaat af na terugschakelen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    bertdehaan
    Deelnemer

Hallo. ik heb een Opel Astra H 1.7. CDTI. Sinds kort gebeurt het regelmatig dat de motor afslaat na terugschakelen. Bijv na terugschakelen van 3 naar 2 vlak voor een bocht, slaat de motor af. Het “lijkt” of de motor even zonder brandstof komt te zitten, want bij gas geven reageert de motor ook bijna niet.

Auto heeft begin december nog een beurt gehad. O.a. EGR-klep schoongemaakt en brandstoffilter vervangen.

Wat kan dit zijn ??

gr. Bert de Haan

Astra-H
    Deelnemer

Is de auto uitgelezen?

bertdehaan
    Deelnemer

@Astra-H wrote:

Is de auto uitgelezen?

Ja, geen storingsmelding te vinden.

bertdehaan
    Deelnemer

@Astra-H wrote:

Is de auto uitgelezen?

Na meerdere keren uitlezen kwam uiteindelijk een storing naar voren: hoge druk brandstof toevoer.

Wat nu ??

Astra-H
    Deelnemer

Oké, ik vond het al raar dat er geen foutmelding was maar het zou kunnen. Weet je ook welke code het was?

bertdehaan
    Deelnemer

@Astra-H wrote:

Oké, ik vond het al raar dat er geen foutmelding was maar het zou kunnen. Weet je ook welke code het was?

Nee sorry. Ging via de garage. Als het helpt om het probleem op te lossen, zou ik even kunnen vragen.

gr. bert

Astra-H
    Deelnemer

Met een foutcode kun je genuanceerder zoeken. Misschien zijn er leden die je nu al kunnen helpen.

Je kunt ook een oproep plaatsen voor uitlezen met opcom. Ik zou je kunnen helpen als je in Haarlem of o.g. woont

bertdehaan
    Deelnemer

Ik zal morgen even de garage bellen. Woon helaas niet in de buurt van Haarlem.

gr. Bert

bertdehaan
    Deelnemer

@Astra-H wrote:

Foutcode P0093. Druk brandstofverdeling.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.