Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra GTC H 2005 valt stil tijdens rijden
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 december 2014 om 18:53 #17269407
Hallo allemaal,
ik weet niet zeker of ik mijn bericht hier goed plaats anders hier voor mijn excuses,
ik heb problemen met mijn auto als ik aan het rijden ben dat hij ineens stil valt ongeacht met welke snelheid
ik rijd, ik kan mijn auto in het begin niet starten en hoor een tik geluid (het zelfde geluid als de accu leeg is) achter in
de auto, op mijn dashboard brand een geelautolampje met een sleutel er in en mijn acculampje brand, mijn radio en en electricheramen werken normaal, na enkele minuten hoor ik het zoemend geluid denk de brandstofpomp? en dan start hij weer.
ik heb al verschillende dingen van mensen gehoort wat het kan zijn zoals: Krukassensor, massa probleem(wat dit is??) thermostaat, heeft iemand deze problemen ook gehad? en hoe kan ik dit laten maken?alvast bedankt.
groetjes Maickel
6 december 2014 om 20:13 #18263329Ik gok op Krukassensor ik heb zelf ook gehad met mijn 1.7 cdti.
Ik had geluk dat ik nog garantie had op de auto, dus ik heb het niet zelf hoeven te vervangen.
Sensor kost geloof ik rond de €70,- vervangen zijn ze een klein uurtje mee bezig geweest.
Is eventueel goed zelf te doen.6 december 2014 om 22:07 #18263330Heb je enig idee waar ik die het beste kan kopen? En een beschrijving kan vinden waar die ergens zit?
Alvast bedankt!
6 december 2014 om 22:28 #18263331Achterzijde van het motorblok net onder de startmotor.
Maar dat is wel van een 1.7 cdti of dat bij jouw ook zo is weet ik niet zeker.Ik zou de sensor gewoon bij de dealer halen of bij http://www.fsrs-opelwebshop.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; bestellen.
7 december 2014 om 09:23 #18263332uitlezen, dat gele lampje gaat niet voor niks branden, aan de storingscode kun je meer zien, nu zou je enkel maar op de gok iets vernieuwen zonder dat je weet of het werkelijk daar aan ligt
7 december 2014 om 10:26 #18263333Ik heb hem al laten uitlezen maar dan word er geen fout
Melding gevonden.7 december 2014 om 10:43 #18263334Met welke tool heb je de auto dan uitgelezen ?
Aan een MM lampje hangt altijd een storingscode vast. Zodra ik ook maar een luidspreker of lampje loshaal in de auto heb ik al een storingscode dus ik kan me niet voorstellen dat je auto in noodloop gaat zonder een enkele melding achter te laten.
7 december 2014 om 10:49 #18263335Uhm zelf ben ik niet zo technisch heb dat gewoon
Bij een garage laten doen!
Maar bedankt voor de tip! Dan laat ik dat eerst doen!Ik lees ook op internet om een krukassensor vervuild kan zijn
Kan ik daar makelijk bij?7 december 2014 om 11:42 #18263336@opel-mark wrote:
uitlezen, dat gele lampje gaat niet voor niks branden, aan de storingscode kun je meer zien, nu zou je enkel maar op de gok iets vernieuwen zonder dat je weet of het werkelijk daar aan ligt
Krukassensormelding word niet opgeslagen als fout melding.
7 december 2014 om 11:55 #18263337Enig idee waar die zit?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.