Opel Astra GTC Coupé 2006 probleem centrale vergrendeling

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra GTC Coupé 2006 probleem centrale vergrendeling

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo Allemaal!

ik heb namelijk een vraag via mijn vader

Laatst heeft ie een kabelset gekocht om een trekhaak te bevestigen aan zijn nieuwe astra gtc coupé van 2006.
    Deze haak past, maar volgens mij heeft ie iets verkeerd gedaan.

Hij heeft alle zekeringen nagekeken maar alleen de kofferbak gaat open. De batterijen van de sleutels zijn vernieuwd.

Toen hij de bekabeling had aangesloten knipperde het linkerknipperlicht snel, hierna had hij de zekeringen nagekeken en nu blijkt dat deze niet kapot zijn.
    De deuren gaan niet open en het dashboard (boordcomputer) functioneert niet meer naar behoren.

Wat is hier eigenlijk het probleem?

Ik zou hiervoor toch is langs de dealer gaan, want het lijkt mij toch wel vrij ernstig s:

Wat voor kabelset heb je gebruikt?
    Het is namellijk zo dat je bij een astra h (can-bus) niet zomaar een kabelset kan aansluiten.
    Hiervoor moet je altijd een originele kabelset gebruiken die achter in de rec moet worden aangesloten en meestal ook nog aangemled worden bij de dealer.
    Is dit niet gebeurd dan krijg je dus de meest vreemde storingen in je wagen.

Aanmelden zal waarschijnlijk niet nodig zijn maar een voertuig specefieke kabelset is een absolute must. Evenals een aanhanger module die er bij hoort, als je vader het op de ouderwetste manier heeft gedaan zou ik maar naar de garage gaan en alles laten herstellen. In verband met Canbus kan dat tegewoordig niet meer.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.