Opel Astra GESPOT

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra GESPOT

25 berichten aan het bekijken - 1,376 tot 1,400 (van in totaal 3,951)
  • Auteur
    Berichten
  • #17342073

    Heb inderdaad ook al uren doorgebracht op mobile.de en daar staat genoeg op. Het is alleen inderdaad een stuk duurder als je het wil invoeren.

    Velgen laten herstellen is niet zo heel duur hoor. Zijn genoeg bedrijven te vinden die dit kunnen. Toen ik mijn auto kocht zaten de velgen ook helemaal vol stoeprandschade. Heb ze bij mij op het werk laten schuren, staalplamuren en opnieuw laten spuiten. Ze zijn nu echt nog steeds in nieuwstaat. Heb ook winterbanden met lichtmetaal. Niet alleen omdat het veiliger is maar ook omdat het gewoon een stuk beter is voor mijn zomervelgen….

    Maar als je die van jou niet kwijt wil moet ik maar weer gaan zoeken inderdaad:P

    #17342074

    @ Klanderman: OPC-Line is mooi… dus wel de looks maar niet het hoge verbruik :thumbup

    Ik dank ook even de eerste eigenaar van mijn auto… ben blij dat hij Mica-lak heeft genomen, en dat het een Njoy is… lekker airco elec. ramen en spiegels, verstelbaar stuur, hoogte verstelbare stoel…
    En dank natuurlijk voor de Irmscher achterklepspoiler :angel

    #17342075

    Nou, ik vind prestaties net zo belangrijk als het uiterlijk.

    Dat hij dan een hoger verbruik heeft valt wel mee te leven. Of ik het nou zelf op zuip of me auto :jerry

    #17342076

    origineel gepost door botssiee
    Nou, ik vind prestaties net zo belangrijk als het uiterlijk.

    Dat hij dan een hoger verbruik heeft valt wel mee te leven. Of ik het nou zelf op zuip of me auto :jerry

    Ben ik het op zich wel mee eens. Daarnaast zijn de huidige motoren toch zuiniger en alsnog krachtiger. Maar over het algemeen heb ik er niks aan. De voornaamste weg die ik rijd, is er eentje met een dubbele streep plus groen vak in het midden (wat op sommige plekken echt kut is, want daar kan je gewoon prima inhalen)

    #17342077

    Ik vind de looks ook belangrijker dan de prestaties. Al is een klap vermogen altijd lekker!!
    Zit een beetje met hetzelfde probleem als 1.6i rijder. Daarnaast rij ik maximaal 4000 km per jaar. Nu ga ik af en toe een beetje lange stukken rijden, om de auto is lekker warm te laten worden.
    Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een mooie H OPC alleen heb ik dus wel het probleem dat ik weinig en vooral korte stukjes rij waardoor de auto eigenlijk nooit goed warm wordt. Dit is wel erg nadelig als je een turbo hebt…
    Jammer dat Opel geen compressor vanaf fabriek levert. Mijn broertje loopt nu stage bij TVS-Engineering en bouwt hele dagen turbo en compressors op auto’s. In zijn ogen heeft een compressor gewoon veel meer voordelen; Draait op de riem, dus altijd! Motor hoeft niet open bij achterafopbouw. Veel lagere druk waardoor je intern niets hoeft aan te passen. En de Rotrex compressors zijn nog eens zo klein dat het ook erg makkelijk is in te bouwen.
    Achteraf opbouwen is helaas geen optie omdat je gewoon 10.000 euro kwijt bent, dat is dus het enige nadeel. Anders had ik het wel geweten;)

    #17342078

    origineel gepost door Klanderman
    Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een mooie H OPC alleen heb ik dus wel het probleem dat ik weinig en vooral korte stukjes rij waardoor de auto eigenlijk nooit goed warm wordt. Dit is wel erg nadelig als je een turbo hebt…
    Jammer dat Opel geen compressor vanaf fabriek levert. Mijn broertje loopt nu stage bij TVS-Engineering en bouwt hele dagen turbo en compressors op auto’s. In zijn ogen heeft een compressor gewoon veel meer voordelen; Draait op de riem, dus altijd! Motor hoeft niet open bij achterafopbouw. Veel lagere druk waardoor je intern niets hoeft aan te passen. En de Rotrex compressors zijn nog eens zo klein dat het ook erg makkelijk is in te bouwen.
    Achteraf opbouwen is helaas geen optie omdat je gewoon 10.000 euro kwijt bent, dat is dus het enige nadeel. Anders had ik het wel geweten;)

    De turbo bij de opc komt wel vrij vroeg in, dus hij draait ook al vlug mee.
    Ik heb net nog even getest maar als je met 2.000 toeren overschakel hoor je hem al afblazen.
    En 2.000 toeren of meer rij je vrijwel altijd wel.

    #17342079

    origineel gepost door 1.6i rijder

    Ben ik het op zich wel mee eens. Daarnaast zijn de huidige motoren toch zuiniger en alsnog krachtiger. Maar over het algemeen heb ik er niks aan. De voornaamste weg die ik rijd, is er eentje met een dubbele streep plus groen vak in het midden (wat op sommige plekken echt kut is, want daar kan je gewoon prima inhalen)

    Van die dubbel door getrokken strepen trek ik me eerlijk gezegt nooit zo veel aan :angel
    Waarom zou op wegen daar ik al 10 jaar rij nou ineens sins 2 jaar niet meer veilig zijn om in te halen, ik heb er nog nooit een ongeluk zien gebeuren.
    Plus dat ik op die weg, daar je 70km/h mag toch wel 1 keer per maand een tracktor voor me heb zitten die 40 rijd. :hmmz

    #17342080

    7 berichten? damn! :o

    #17342081

    Oeps, straks deed opel forum het niet goed, toen heb ik steeds opnieuw geprobeert:(

    #17342083

    Dat de turbo er vroeg in komt wil niet zeggen dat de boel dan warm is;) De boel is pas op bedrijfstemperatuur na een kwartier a 20 minuten. Zo lang zit ik vrijwel nooit in de auto….

    #17342084

    Astra f rood cabrio achterspoiler en wieldoppen 55-ZN 15.40

    Astra G zwart 3 geblindeerde ramen 17 inch velgen? meerspaken velg chroomrandje en in de onderste grill in het middenspijl was zilver 33-GH marconiplein hij keek naar me vectra en ik naar de astra G

    #17342085

    Ik wil prestaties en looks, geen concessies!

    Volgende auto is een zwarte H OPC, en anders niks!

    Dan meteen naar 300pk chippen en een sper erin bouwen :D

    #17342087

    Ik ga met die van mij rond maart/april naar eds, maar ik ga verloopig naar de 285pk :angel
    Wacht daarvoor eerst wel even een halfjaartje af, kijken wat me motor allemaal doet, want wil wel zeker weten dan me motor 100% in orde is voor ik hem laat tune.

    origineel gepost door Klanderman
    Dat de turbo er vroeg in komt wil niet zeggen dat de boel dan warm is;) De boel is pas op bedrijfstemperatuur na een kwartier a 20 minuten. Zo lang zit ik vrijwel nooit in de auto….

    Ja maar dan is hij toch ook niet met een compressor meteen warm?
    Of was dat niet waar je op doelde met dat berichtje over de compressor? Want als hij bij 2.000 toeren inkomt, draait hij ook vrijwel altijd mee (net als bij een compressor)

    #17342088

    Een turbo is veel kwetsbaarder dan een compressor als de boel koud is. Aangezien ik dus meestal met een koude motor rij wordt de turbo niet warm, met een compressor maakt dit dus niet zo heel veel uit;)
    Een ander bijkomend voordeel is dat je met een compressor geen ’turbo gat’ hebt. Een compressor komt er veel geleidelijker en eerder in dan een turbo omdat die op de riem zit. Nadeel is natuurlijk dat je met een turbo veel meer vermogen eruit kan halen dan met een compressor omdat je de druk veel hoger op kan schroeven. En je mist met de compressor natuurlijk de mooie blow off;)

    #17342089

    Gaat wel heel erg offtopic mensen.

    #17342090

    Ik spot regelmatig een zilvere Astra G hatchback in Someren-Eind aan de Sluisstraat.
    Auto is verlaagd, andere bumpers en side-skirts, 17″ velgen…
    Achter 2 ovale dempers..

    Kenteken begint met 91-..-..

    #17342091

    Ja maar dan is hij toch ook niet met een compressor meteen warm?
    Of was dat niet waar je op doelde met dat berichtje over de compressor? Want als hij bij 2.000 toeren inkomt, draait hij ook vrijwel altijd mee (net als bij een compressor) [/quote]

    in principe draaid de turbo altijd mee… zelfs stationair. :P

    #17342092

    gisteren een blauwe astra coupe gespot in deventer centrum tegen 13:00 uur

    witte velgen
    ramen achter zwart en een zonneband

    #17342094

    afgelopen zaterdag tussen 12.00 en 13.00 uur parkeergarage ravelijn in zeewolde, capri yellow astra coupe, verlaagt, mooie wielen en onder spoiler in kleur gespoten

    #17342095

    Net een tijdje rondom een Astra-G gereden met een Irmscher e.d. embleempjes op de achterklep… Leuk ding + rap genoeg om m’n 1.2n de pest te geven op de 80km/h weg :)

    We reden tot in voorthuizen zo’n beetje achter elkaar, moest effe langs de appie :P :)

    #17342096

    Wat voor kleur was die in Voorthuizen? Kan Gielio geweest zijn.

    #17342097

    origineel gepost door Astralfred
    Wat voor kleur was die in Voorthuizen? Kan Gielio geweest zijn.

    Goudkleurig/bruin. Weet niet hoe die mooie kleur precies heet… Maar je weet ’t vast wel :)

    Kwam de auto tegen op de A30 :)

    #17342098

    wasn’t me ;)

    Autootje stond de gehele dag onder de carport ;)

    en de kleur is denk ik capri yellow?

    #17342099

    Jup die kleur :)

    Volgens mij heb ik Gielio ook wellés gespot in de omgeving… Maarja Astra-G’s vallen in mijn blik minder op omdat ik er niet zelf 1tje heb :)

    Ik let belachelijk veel op Kadett-C’s en Corsa-A’s :)

    #17342100

    Omstreeks half 10 zag ik een astra station rood met 5 spaaks velgen op het industrieterrein bij VDL in Hapert staan.. was weer uitgeleend van me werk.. weer een uitzetting gehad!

25 berichten aan het bekijken - 1,376 tot 1,400 (van in totaal 3,951)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.