Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra G X1.7DTL Distributieriem los gelopen
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door
Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2012 om 18:12 #17243573
Anoniem
InactiefDe distributie van de Astra G X1.7DTL is eraf gelopen, vermoedelijk door de spanrol.
Hierdoor zijn de tuimelaars allemaal gebroken.Heeft een X1.7DTL nog meer schade als de riem eraf loopt, of zou het hierbij blijven?
28 oktober 2012 om 21:43 #17946490GSI Racer
Deelnemerde tuimelaars breken doordat de zuigers tegen de kleppen slaan
je hebt dus kans dat de kleppen krom zijn, maar dit durf ik niet zeker te zeggen omdat de kleppen recht in de kop zitten i.p.v schuin zoals bij een benzine motor29 oktober 2012 om 20:40 #17946491wim-v6
DeelnemerNormaal zouden ze Recht moeten blijven, Bij onze kadett 1.7D 17DR was dat wel het geval.
Dat bleek na Controle door Revisie bedrijf, wel waren de Klepgeleiders ruim, na vervangen van deze Startte en reed ze weer als nooit tevoren, en een stuk zuiniger..
Willem
29 oktober 2012 om 22:08 #17946492GSI Racer
Deelnemerkan het wel zijn dat de kleppen gestuikt zijn Wim?
heb dit wel eens mee gemaakt, maar weet ff niet meer bij welke auto dat was.29 oktober 2012 om 22:12 #17946493astraTD
DeelnemerZelf mee gemaakt met de andere astra dat de riem eraf was gelopen… wisten totaal niet wat aan de hand was zeker 10talle minuten door liggen te starten, toen maar eens gaan voelen onder de kap inderdaad riem eraf.
Garage nieuwe riem erop en hij liep als een tiet.
astra F x17DTL dus een vrijloper
30 oktober 2012 om 06:44 #17946494xladage
DeelnemerX17DTL is volgens mij GEEN vrijloper, maar heeft zwakke tuimelaars
30 oktober 2012 om 07:34 #17946495xladage
DeelnemerAls het goed is (vanwege de constructie van de motor) zijn alleen je tuimelaars stuk, met een beetje geluk zijn dit de enige dingen die je hoeft te vervangen.
30 oktober 2012 om 10:43 #17946496astraTD
Deelnemer@xladage wrote:
X17DTL is volgens mij GEEN vrijloper, maar heeft zwakke tuimelaars
Raar toen bij de F was er niks kapot.
Mr.F heeft dan gewoon pech gehad dat de tuimelaars kapot zijn gegaan en toen de riem kapot.
Nieuwe bovenkop voor 150 200,- rijd zijn astra weer.
30 oktober 2012 om 11:39 #17946497xladage
Deelnemer@astraTD wrote:
Mr.F heeft dan gewoon pech gehad dat de tuimelaars kapot zijn gegaan en toen de riem kapot.
Ik denk dat de kapotte riem de oorzaak is geweest, niet de tuimelaars.
De tuimelaars zijn juist zwak om kromme kleppen te voorkomen.
Die gaan dus met opzet stuk, om de schade beperkt te houden.Hoe minder hard de klap (afhankelijk van belasting, toeren etc) hoe minder schade.
Misschien heb jij gewoon geluk gehad met het moment waarop de riem stuk ging ;)
Ook als je geen vrijloop motor hebt én geen zwakke tuimelaars kan je met geluk er zonder schade vanaf komen volgens mij30 oktober 2012 om 17:29 #17946498GSI Racer
DeelnemerAstraTD, dan hebben jou kleppen misschien net op een gunstig moment gestaan en heb je dus geluk gehad :thumb
Dan in dit geval gewoon tuimelaars vervangen en karren met die geit
30 oktober 2012 om 17:38 #17946499Anoniem
InactiefGa ze indd maar vervangen ja.
Nog een vraagje daarbij: Op mn werk hebben we een een sloop Astra G X16SZR blok over, kan ik de tuimelaartjes daar van pakken?
M’n vader dacht dat de tuimelaars van de diesel hetzelfde waren als die van mn benzine Astra.30 oktober 2012 om 21:05 #17946500GSI Racer
Deelnemerff vergelijken zou ik zeggen.
of zijn ze alle 8 stuk?ik denk dat ze wel hetzelfde zijn. Opel kennende :thumbup
30 oktober 2012 om 21:14 #17946501Anoniem
InactiefAlle 8 liggen ze in stukken:

Morgen in de pauze de X16SZR maar even open schroeven dan!
30 oktober 2012 om 21:20 #17946502astraTD
DeelnemerSucces Stefan, tenminste nog een diesel wat op de weg blijft :thumb
Wel kun je de x17DTL van de G chippen van 68pk naar 88pk.
De x17DTL in de F zelfde blok kun je weer niet chippen.30 oktober 2012 om 21:42 #17946503GSI Racer
Deelnemervolgens mij zijn dat gewoon dezelfde tuimelaars ja.
kijk eens of je nog een complete bij elkaar gegraait krijgt en vergelijk die dan ff met een nieuwe :jerrymaar als je het mij vraagt zijn die allemaal hetzelfde van de oudere 8 kleppers
31 oktober 2012 om 10:57 #17946504xladage
DeelnemerAlle 8 stuk, precies zoals de bedoeling dus ;) Succes!
31 oktober 2012 om 17:47 #17946505Anoniem
InactiefHeb ze van de X16SZR afgehaald, net als de DIS Module, Bougiekabels & Klepdeksel :angel
Misschien van het weekend eens aan de Astra Diesel verder gaan, even kijken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.